Speedtouch 780 WL resetten = opnieuw instellen verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:49
We hebben hier een Speedtouch 780 WL ADSL modem staan.
Het lukt niet meer om in het beheermenu van de modem te komen (wellicht is het default wachtwoord door een onverlaat (lees mij) gewijzigd).

Het betreft de meest basic versie van KPN internet.

Kan het modem gereset worden naar default waardes (dmv het kleine knopje) ZONDER dat de internet login gegevens opnieuw moeten worden ingesteld?
(Die hebben we helaas niet hier liggen...)

Andere suggesties om in het beheer menu te kunnen komen zijn ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Google leverde op:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/eigen-modem/td-p/32779

Type verbinding is PPPOA
VPI/VCI is 848
Gebruikersnaam is kpn@direct-adsl
Wachtwoord is KPN

Kan iemand bevestigen of deze gegevens correct zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ook als je hem reset zal je alsnog die gegevens niet nodig hebben tegenwoordig worden die automatisch opgehaald.

Edit: even een tip een repost binnen 24 uur wordt niet echt op prijs gesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door bobsquad op 18-01-2013 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Je hebt gelijk. Ik had het bij de eerste post moeten zetten... Excuus, het zal aan het tijdstip liggen...

Maar resetten naar factory default moet dus tegenwoordig kunnen zonder dat de internet login gegevens opnieuw moeten worden ingeklopt?

[ Voor 10% gewijzigd door Leader98 op 18-01-2013 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Leader98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 03:24:
Je hebt gelijk. Ik had het bij de eerste post moeten zetten... Excuus, het zal aan het tijdstip liggen...

Maar resetten naar factory default moet dus tegenwoordig kunnen zonder dat de internet login gegevens opnieuw moeten worden ingeklopt?
Dit is al een aantal jaar zo mocht je alsnog problemen tegenkomen kun je altijd een van mijn collega's bereiken op 0800-0402 24 uur per dag en gratis. Mocht het zijn als het alsnog niet werkt stuur me anders een DM met postcode en huisnummer ;) zal eens kijken wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Met dank aan Bobsquad (via DM) voor de antwoorden op mijn vragen is het uiteindelijk gelukt!

Na het resetten onthield de Speedtouch wel de ADSL login naam (of hij haalde deze automatisch op) maar het wachtwoord was blanco waardoor de internetverbinding niet meer werkte.

Het invullen van "kpn" als wachtwoord was voldoende om de verbinding weer mogelijk te maken.
Het modem is weer netjes ingesteld zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Nog even een kanttekening hierop dit is wel afhankelijk van welke firmware er op de Speedtouch draait. Dit heeft te maken met de authenticatie bij KPN als "KPN" deze herkent dan worden een aantal gegevens ingevuld (afhankelijk van de firmware).
Pagina: 1