Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 12:43
Hallo allen,

Ik heb een Club3D HD6870 video kaart en wil hier 3 beeldschermen op aansluiten maar krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb 2x LG IPS237L en 1x een HDTV, al deze scherm hebben een HDMI aansluiting. Ik heb meerdere variaties geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om alle 3 de beeldschermen te laten werken, 2 tegelijk is easy peasy maar zodra ik de 3de erbij wil hebben krijg ik een error dat deze configuratie van beeldschermen niet mogelijk is. Mijn videokaart heeft de volgende aansluitingen: 2x Displayport, 2x DVI, 1x HDMI. Heeft iemand enig idee welke porten ik moet gebruiken om alle 3 de schermen tegelijk te kunnen laten werken?

Ook zou ik graag willen weten waarom mijn LG IPS237L 2 HDMI porten heeft. Kan ik zo Het 2de beeldscherm op mn eerste aansluiten en dan vervolgens 1 kabel naar de PC of iets dergelijks? Heb namelijk geen idee wat de functie is van 2 HDMI porten op je beeldscherm.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, dit probleem word erg frustrerend.

Alvast bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij moet je 2x displayport gebruiken en 1x HDMI of DVI.

De tweede HDMI-ingang is waarschijnlijk voor een tweede bron, zodat je makkelijk kan switchen tussen bijvoorbeeld PC en console

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ondanks het feit dat er twee DVI en één HDMI output op de kaart zit, kan er maar een combinatie van twee aangestuurd worden. De displayports staan daar los van en kunnen dus extra schermen aansturen. Indien geen van de monitoren een displayportingang heeft, zal je gebruik moeten maken van een actieve displayport->DVI/HDMI adapter zoals pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
Super bedankt voor jullie reactie. @Nextron, Is het niet beter om dan 2x mDP naar HDMI te nemen? Aangezien mn 2 monitoren beide HDMI gebruiken een geen DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
@Nextron, ik heb er hier 2 van besteld:

http://www.ebay.com/itm/w...iewItem&item=320957887513

Dat zou moeten werken neem ik aan? Of zijn deze niet actief?

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Nerot1x op 18-01-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

DaanG schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:23:
Super bedankt voor jullie reactie. @Nextron, Is het niet beter om dan 2x mDP naar HDMI te nemen? Aangezien mn 2 monitoren beide HDMI gebruiken een geen DVI.
Maar nu heb je ook al aansluitingen op de DVI-poorten? Dan zie ik zo snel geen voordelen om een extra actieve DP-adapter te gebruiken boven een passieve DVI->HDMI van een euro.
DaanG schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:27:
@Nextron, ik heb er hier 2 van besteld:

http://www.ebay.com/itm/w...iewItem&item=320957887513

Dat zou moeten werken neem ik aan?
Er zijn passieve en actieve adapters. Jij hebt een actieve nodig. Bij de specificaties wordt het type niet vermeld maar gezien de prijs betwijfel ik dat het een actieve is.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
Momenteel heb ik de 2 monitoren op DVI staan, waar dus een HDMI > DVI adapter tussen zit want mijn monitor heeft alleen 2 HDMI uitgangen. En als ik mijn HDTV een actieve HDMI > mDP adapter doe dan krijgt mijn HDTV geen geluid neem ik aan? Dat zou dus betekennen dat ik mijn HDTV het beste op mijn HDMI kan doen en de 2 monitoren op een 2x actieve HDMI > mDP adapter? Tenzij displayport ook geluid mee stuurt? En ook geluid als er een actieve adapter tussen zit.

Frustrerend dit zeg:P Dank voor u hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
Nextron schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:38:
[...]

Maar nu heb je ook al aansluitingen op de DVI-poorten? Dan zie ik zo snel geen voordelen om een extra actieve DP-adapter te gebruiken boven een passieve DVI->HDMI van een euro.

[...]
Er zijn passieve en actieve adapters. Jij hebt een actieve nodig. Bij de specificaties wordt het type niet vermeld maar gezien de prijs betwijfel ik dat het een actieve is.
Jij zegt DVI > HDMI, ik neem aan dat je bedoelt HDMI>DVI? Want mijn schermen hebben alleen HDMI aansluitingen. En jij bedoel dat ik dus alle 2 schermen via een adapter op DVI port aansluit en mn HDTV gwn via de standaard HDMI aansluiting op mn videokaart? Dat had ik namelijk al en toen werkte die combo niet. Toen ik de 3de beeldscherm wilde extenden kreeg ik een error dat dit niet mogelijk is met deze configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

DP en HDMI kunnen geluid doorgeven, DVI niet. Of jouw kaart dat doet zul je moeten nakijken. Om de HDTV van beeld en geluid te voorzien zal die aangesloten moeten worden op de HDMI-uitgang of de DP->HDMI-adapter, de andere van deze twee aansluitingen gebruik je voor de eerste monitor.
Vervolgens kan de tweede monitor op de DVI-uitgang zoals je nu hebt.

Ik neem aan dat geluid bij de monitoren niet in gebruik is? Als de monitoren naast elkaar staan heb je anders in het midden een linker en rechter speaker.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
Nextron schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:20:
DP en HDMI kunnen geluid doorgeven, DVI niet. Of jouw kaart dat doet zul je moeten nakijken. Om de HDTV van beeld en geluid te voorzien zal die aangesloten moeten worden op de HDMI-uitgang of de DP->HDMI-adapter, de andere van deze twee aansluitingen gebruik je voor de eerste monitor.
Vervolgens kan de tweede monitor op de DVI-uitgang zoals je nu hebt.

Ik neem aan dat geluid bij de monitoren niet in gebruik is? Als de monitoren naast elkaar staan heb je anders in het midden een linker en rechter speaker.
De monitoren hebben inderdaad geen geluid. Zou ik het als volgt kunnen instellen?;

1 Monitor op DVI (dmv dvi > hdmi adapter)
1 Monitor op mDP (dmv actieve mDP > hdmi adapter)
1 HDTV op standaard HDMI die op mijn videokaart zit

De HDTV moet wel op de HDMI aansluiting voor geluid namelijk, dus 1 monitor op dvi en 1 op mini displayport.

Denk je dat deze config zou werken?

Ik heb hier een overzicht uit de manual gehaald:
http://i48.tinypic.com/5p3c2.png

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

Die configuratie gaat helemaal werken.

Kijkend naar het plaatje, komt je configuratie het meest overeen met de bovenste 4-monitor configuratie, waarbij jij dan een mDP uitgang minder gebruikt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
Super! Ik heb er een actieve mDP > HDMI besteld, nu wachten tot die binnen komt, ik hou je op de hoogte ;)

En nogmaals, velen malen bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
Super bedankt voor alle hulp!!! Mijn mDP(actief) > HDMI is eindelijk binnen uit china en de setup die jij zei werkte! Super bedankt!!
Pagina: 1