AMD of Nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

• Rickochet94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 17:52
Hallo mede-tweakers,

ik ben aan het kijken naar een vervanging van mijn oude videokaart.
Ik vroeg me af of er nog grote verschillen zijn tussen Nvidia en AMD. Of weet iemand toevallig een site waar je verschillen kunt vinden tussen deze 2?

Gr. Sheikra007

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:17
Ligt puur aan je budget. Als je bijv. in de prijsklasse zit van €300,- dan is het kiezen tussen de 660ti of 7950. Het enige verschil dat de bandbreedte van de 7950 weer groter is dan de 660ti. En je eigen voorkeur natuurlijk! (hier loopt ook een topic over geloof ik).

Ik ben van het rode naar het groene kamp overgestapt.. Waarom? Ik had een upgrade nodig en ik wou eens wat van de groene kant.

Verschilt trouwens ook per game welke fabrikant er beter presteert. Dus als je een bepaalde game veel speelt zou ik daar even de benchmarks van opzoeken.

• LaFleche
  • Laatst online: 22-02 17:36
Ook ik ben van rood naar groen gegaan met de reden dat ik 'genoeg' had van AMD.

Ik vond de driver support van AMD droevig. Een update was altijd een gok, maakte regelmatig eerder gefixte dingen weer kapot (oa. hangende clocks) en met het al heel erg snel 'legacy' maken van de HD4000 en ouder reeks schopte ze me nog eens extra tegen de schenen.
Recente games zoals Medal of Honor en Far Cry draaiden op m'n X2 (crossfire) kaart maar op 1 kaart en de kans op een CFX-fix was niet te verwachten.
Op het AMD forum, die niet eens door AMD gesupport wordt, daarover klagen had totaal geen zin en werd zelfs afgedaan met 'moet je je hardware maar upgraden'.

Nu maar hopen dat Nvidia het beter doet.
In ieder geval is hun legacy support een stuk beter, is hun forum professioneler opgezet en is de algehele stelling dat de Nvidia drivers het gemiddeld beter doen dan die van AMD.
Uiteraard moet zich het e.e.a natuurlijk de komende tijd nog wel bewijzen.

• Rickochet94
Eventjes een vraag stellen waarvan ik het antwoord al van denk te weten, maar toch even voor de zekerheid. Het maakt toch niks uit als je een AMD processor met Nvidia kaart pakt?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:17
Neen, dat maakt niks uit

• Rickochet94
Dankje, nu weet ik het zeker, dan kan ik gaan zoeken

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

Thomg

Aww yiss

Je hoort tegenstrijdige verhalen, waar je ook kijkt. Ik heb een tegenovergestelde mening, ik word helemaal leip van nVidia drivers en met AMD werkt alles gewoon voor mij. Misschien ligt het aan hoe ik ermee omga?
Dat is dus vaak geen discussiepunt, gewoon kijken naar benchmarks, welke doet het beter? Over het algemeen is AMD de betere keus tot de 660/7870, alle kaarten tot de 7870 van amd zijn over het algemeen beter. Daarna ~+250 is het erg afhankelijk aan persoonlijke keuze en spellen die je speelt.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:26

Bolletje

Moderator Harde Waren
De openingspost getuigd niet echt van enige inzet. Zonder een verdere concretisering van de vraagstelling zal dit uitlopen op een AMD vs NVIDIA topic waarbij flames over en weer op de loer liggen. Daarom sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.