Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat doe ik verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

• iClockwise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-02-2024
Beste Tweakers,

Allereerst wil ik graag zeggen dat ik nieuw op dit forum ben en dus nog niet zo ben ingelicht over de gang van zaken hier. Op dit moment heb ik een mid-range Gaming computer op mijn kamer staan die enkel gebruikt wordt voor gamen en soms wat school ;). Heb onlangs een stel onderdelen gekocht op 4Launch.nl (had hier overigens nog wat problemen mee). Hieronder mijn bestelling (processor had ik al).

Cooler Master Midi Tower Elite 431 Plus ATX, No PSU, Window (zwart)
Cooler Master Processor Koeler Hyper TX3 EVO AMD & Intel
Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL11, ValueSelect
Corsair Voeding CX 80Plus Bronze 500W
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX660 OC 2GB 2xDVI/HDMI/DP
MSI Z77A-G43 iZ77, SATA600 RAID, USB3.0
Intel i5-3570 3.40 gHz

Na de standaard drivers te hebben geinstalleerd op mijn computer die op de cd stonden (MSI videokaart & moederbord) en mijn hele apparaatbeheer langs te gaan door te zoeken naar nieuwe stuurprogramma's dacht ik wel dat ik alles goed deed. Nu zit ik met het volgende probleem: FIFA 13 draait niet op volle kwaliteit. De instellingen kan ik er wel opzetten maar hij negeert me :(. Gaat gewoon mooi verder op de instellingen die meneertje beter vindt :F.

Lang verhaal, hoop dat jullie willen helpen :D
Mvg, iClockwise

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waar heb je de instellingen ingesteld? Nvidia configuratiescherm of de fifaconfig? Is het een legale versie van FIFA? Draaien andere games wel gewoon goed? Heb je de nieuwste drivers van nvidia zelf al gedownload?

Grillmeister

• iClockwise
Ik heb de instellingen ingesteld bij de FIFAconfig en het is ook gewoon de legale versie ;s. De andere games die ik speel, skyrim en hitman ;), draaien volgens mij ook niet op wat ze kunnen. Bij het menu van skyrim bijvoorbeeld wordt de draak niet eens helemaal geladen.. Zat zelf ook te denken aan een driver update van NVIDIA dus die is nu aan het installeren ;). Mijn schermresolutie is trouwens max 1920x1080.

Bedankt voor je reactie :D.

EDIT: Update gedaan, geen resultaat :(. Mijn vader kwam overigens met de tip dat het zou kunnen liggen aan de 500W voeding. Zelf ben ik ervan overtuigt dat dat het niet is na het lezen van review's. Wat is jullie mening?

[ Voor 20% gewijzigd door iClockwise op 17-01-2013 22:48 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

MSI afterburner installeren en gewoon eens kijken wat je videokaart nou echt aan het doen is. Als hij op minder dan 90% load staat ingame én de framerate is lager dan 60 dan kan het van alles zijn. Anders dan is het waarschijnlijk gewoon een AA (oid) instelling die iets te optimistisch was en/of wachten op een driver update.

Grillmeister

• iClockwise
Computer staat nu uit maar zal het morgen zeker even proberen. Hoe denk je over de voeding?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

De voeding is een prima PSU, zou geen problemen geven.
Ik denk eerder aan drivers oid.

Ook niet onbelangrijk, kijk eens met HWmonitor of welk andere applicatie ook wat de temperaturen zijn. Met MSI Afterburner logje bijhouden wat de clockspeeds/temperaturen etc zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Voeding is in principe niets mis mee, maar je kunt natuurlijk altijd een DOA hebben...

Grillmeister

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je in het nvidia schermpje je games wel ingesteld dat ze alleen de gpu moeten gebruiken voor beeld? Je kunt namelijk ook instellen dat ze gebruik moeten maken van de geïntegreerde graphics.

• iClockwise
Bedankt jongens voor alle reactie's, heb hier waardering voor!
Ben gestart met het loggen en ik hier heb ik die gegevens.
Verder meteen HWMonitor (betaald :/) gedownload en daar heb ik al wel vast de gegevens van.
Tijdens internetten: Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2en6ov8.png
Tijdens gamen: Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ivnojo.jpg
Logboek bestand: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4MRQBWBEFOXF.txt

Hopelijk hebben jullie de tijd om mij te helpen :o

Alvast bedankt,

• Quad

Quad

Doof

Als de 12V echt 8.18V is dan klopt daar volgens mij iets niet..

Want als ik op een PC hier kijk zit die voltage gewoon iets boven de 12V, en dan zou het kunnen zijn dat de PSU te weinig spanning geeft.
HW Monitor is gewoon gratis hoor, je hebt de PRO variant gedownload ;)

Temperaturen zijn subliem, niets mis mee!
Maar het lijkt in eerste instantie op dat de voltages incorrect zijn.

Kan je eens in de BIOS kijken onder tabje HWmonitor (of iets in die trend), kan je daar zien wat voor voltages zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 18-01-2013 16:01 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• iClockwise
Bedankt voor de reactie.
In de BIOS staat het volgende:
CPU CORE VOLTAGE 1.080V
CPU I/O VOLTAGE 1.040V
GPU VOLTAGE 0.024V
3.3V 3.312V
5V 5.087V
12V 12.232V

Is het aantal volt voor de GPU niet wat laag?

• Quad

Quad

Doof

Misschien zo maar iets, maar heb je de 6 pins PCI-e wel aan aangesloten op de GPU?

GPU voltage voor de Core staat volgens mij op rond de 1.175V voor deze GTX660.
ResuCigam schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:22:
Ik zie in je screenshot 'tijdens gamen' je videokaart niet warm worden, het lijkt er op dat die niet gebruikt wordt. Heb je je monitor wel aan je videokaart aangesloten?
Zou inderdaad ook kunnen, in elk geval is er iets niet waarmee de kaart benut wordt.

Een screenshot van MSI Afterburner als je aan het gamen bent zal ook welkom zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Quad op 18-01-2013 18:27 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

ResuCigam

BOFH

Ik zie in je screenshot 'tijdens gamen' je videokaart niet warm worden, het lijkt er op dat die niet gebruikt wordt. Heb je je monitor wel aan je videokaart aangesloten?

We do what we must because we can.

• iClockwise
Even computer opgemaakt en alle voedingkabels bleken gewoon aangesloten te zijn. Ook de 6 pins PCI-e op de GPU (was enige aansluiting op de GPU).
Screenshot gemaakt op verzoek en hier de resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/23m0jli.png
Wat opmerkelijk is, is het feit dat de GPU 2% bezig is tijdens het spelen van een game. Aangezien er een GPU in de intel i5 zit (Graphics 4000 geloof ik) gok ik erop dat dit de GPU is waar ik al die tijd op heb gespeelt.
De GPU voltage blijft overigens constant op 0.024V staan :?

Iemand die kan helpen?

Mvg,

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 02:15
Ja je gamed waarschijnlijk op de IGP. Je moet je monitor kabel op de videokaart aansluiten en niet op het moederbord. Beide aansluitingen zitten op de achterkant. De aansluiting van de videokaart zit lager.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• iClockwise
Maakt geen verschil, kan iemand mij zeggen wat ik moet zodat de GPU een meer stroom krijgt? Heb de computer al uit elkaar gehaald zonder enig resultaat..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maak eens fotoos van binnen en buiten (achterkant) met de videokaart goed in beeld. Graag de kabels dan aangesloten laten zoals jij denkt dat ze goed zitten. Dan kunnen we daar eens op schieten.

https://discord.com/invite/tweakers

• Quad

Quad

Doof

Verwijder de huidige drivers eens en installeer de nieuwste versie van de nVidia website.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Robolokotobo
Vanaf de voeding moet er één 6 pin pci connector naar de videokaart. Die zit op de videokaart aan de kant van het paneel die je eraf haalt om in de pc te komen. Heb je niet per ongeluk de pci 6 pin kabel in het moederbord gedaan en de 6 pin EPS kabel in de videokaart? Waarschijnlijk zou het systeem dan niet eens werken denk ik. Maar ik weet het niet zeker. Laat maar de EPS is 4 + 4 zie ik nu net.

Dit zou ik proberen: Eerst de videokaart eruit halen (Of het echt nut heeft weet ik niet maar ik zou het toch doen)

1. uninstall the Intel HD4000 driver en de NVIDIA driver
2. reboot to complete the uninstall
3. shutdown PC
4. install the new graphics card
5. switch your monitor to your preferred port on the card
6. power on
7. when back in windows install the latest NVidia driver

[ Voor 76% gewijzigd door Robolokotobo op 19-01-2013 15:00 ]

• iClockwise
Beste allen,

Super-duper bedankt voor de reactie's, waardeer deze heel erg!
Heb net foto's gemaakt van mijn kast en deze zijn nu aan het uploaden.
Het verwijderen van de drivers heb ik nog niet geprobeert omdat ik de driver voor de Intel HD4000 niet kon vinden..
Omdat ik dit keer meer foto's heb gemaakt heb ik een linkje naar Photobucket waar jullie de foto's kunnen zien.
Yes, het is geupload. Hoop dat jullie het kunnen zien.
http://s1342.beta.photobucket.com/user/Karel_Cornellissen/library/Computer

Alvast bedankt!

Verwijderd

heb even zitten kijken maar wat een mooi cable management !

grapje ,
maar zo te zien zit alles goed aangesloten

maar even wat dingen

1 speel je ook andere games , zo ja welke , in dat geval kunnen deze wel gewoon op ultra draaien

in dat geval is het waarschijnlijk iets met het spel zelf ?

2 kan je geen andere spellen op ultra spelen , licht dit misschien aan de nvidia drivers ? zoja even verwijderen :P

3 ik zou anders eens proberen om 1 de video kabel zowiezo in de videokaart te steken , en dan de game fifa in nvidia control panel op ultra te zetten en dan het spel eens proberen te spelen :)

gr jason

• Quad

Quad

Doof

iClockwise schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:55:
Beste allen,

Super-duper bedankt voor de reactie's, waardeer deze heel erg!
Heb net foto's gemaakt van mijn kast en deze zijn nu aan het uploaden.
Het verwijderen van de drivers heb ik nog niet geprobeert omdat ik de driver voor de Intel HD4000 niet kon vinden..
Omdat ik dit keer meer foto's heb gemaakt heb ik een linkje naar Photobucket waar jullie de foto's kunnen zien.
Yes, het is geupload. Hoop dat jullie het kunnen zien.
http://s1342.beta.photobucket.com/user/Karel_Cornellissen/library/Computer

Alvast bedankt!
Intel driver niet! installeren, Windows zorgt daar voor. Je moet wél de nVidia driver installeren en dat is hier te vinden: http://www.nvidia.co.uk/o...10.90-whql-driver-uk.html ( Win 7 64 bit, GTX660)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• iClockwise
Het cable managment is in deze kast niet van zeer hoog kwaliteit, maar dit meet weer af met de prachtige kast (mijn mening). Verder geef ik bij de games die ik speel (FIFA 13, Skyrim, Hitman) aan dat deze op het hoogste kwaliteit gedraaid moeten worden, maar doet dat het vervolgens niet.
Ik denk dat ik de driver van de videokaart maar eens opnieuw ga installeren, misschien is dat het toch.
Maar voordat ik dat doe zou ik graag willen weten of alles goed is aangesloten (kan ik de kast weer dicht schroeven).

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
De enige foto die ik even niet zie is de achterkant van je pc.

waar heb je de monitor op aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.davidpugh.org/vaio/images/big/back.jpg
zit hij op het moederbord (de plaat waar 1-7 staat), of in je videokaart (een van de horizontale sloten waar 8-11 staat)?

edit:

qua bekabeling, volgens mij zit het allemaal goed. De kabels wat opruimen is nog wel handig, maar ik zo zie niks verkeerd aangesloten zitten

[ Voor 20% gewijzigd door timberleek op 19-01-2013 16:14 ]

• Quad

Quad

Doof

Cable management -> tie wraps! Genoeg kasten gehad die ruk waren, maar met een beetje inzet en netjes bundelen kom je al een heel eind.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Robolokotobo
Als het goed is moet de intel driver te vinden zijn onder configuratiescherm. Even kiezen voor kleine pictogrammen. Dan apparaatbeheer. Dan beeldschermadapters en dan stuurprogramma.

• iClockwise
Foto van de achterkant v/d computer is ook gemaakt. Staat nu ook (nog paar procent) in het album.
Ik sluit mijn monitor (Dell p2412h) aan op een van de twee onderste blauwe aansluitingen.
Ga inderdaad even met tie wraps werken. Schaam me nu gewoon..

[ Voor 3% gewijzigd door iClockwise op 19-01-2013 16:22 ]

• Robolokotobo
Ik zie geen foto. Misschien moet je even een nieuwe link posten.

• iClockwise
Ben op de computer van mijn ouders aan het typen zodat ik mijn computer niet steeds hoef open te schroeven. Deze is echter een beetje traag.. Foto komt eraan.

Foto is gepost, doe ik het correct als ik hem aansluit op een van de twee blauwe aansluitingen?

[ Voor 24% gewijzigd door iClockwise op 19-01-2013 16:46 ]

• iClockwise
Heb overigens op internet programma's zien staan als DirectX. Wie helpt mij?

• Robolokotobo
Ja dat moet wel goed zijn. directx wordt geïnstalleerd samen met de NVIDIA driver. Kun je de intel graphic driver al vinden?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zo te zien speel je op de IGP ipv op je dedicated videokaart.

Volgens mij is er ook in de BIOS een optie om prioriteit aan één van deze 2 te geven. Probeer die eens op PCI-e te zetten ipv IGP ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Robolokotobo
Ja bios idd. Dat kwam ik net ook nog tegen.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 11:36
pff kabels met tiewraps, gaan jullie je mond eens spoelen :+

• Quad

Quad

Doof

Jij gebruikt duck tape? :+

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• iClockwise
Alles al geprobeerd, geen resultaat.
Ik kon dat van de videokaart niet in de BIOS vinden trouwens..

• Robolokotobo
Probeer dit maar eens:

In het BIOS klilk je aan de linkerkant op mainboard settings. Vervolgens op advanced. Dan PCI subsystem settings. Dan enable PCIE GEN3.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een vraagje over FIFA 13.. heb je toevallig een speciaal teken in je gebruikersnaam?

• Robolokotobo
Onder mainboard settings en vervolgens advanced vind je ook integrated graphics configuraton. Daar kun je kiezen voor initiate graphic adapter. Die moet je op PCIE zetten!

• iClockwise
Bedankt voor de reactie's. PCI GEN3 staat nu op enabled, moet nog even testen of dat helpt.
Op FIFA heb ik geen speciale tekens m'n naam, hoezo?
Bij graphics initiate kan ik kiezen tussen PEG en IGD maar geen PCI?

Mvg,

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
PEG = PCI Express Graphics

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

waarschijnlijk is je probleem daarmee opgelost. Zo niet, zou je in windows ook nog de intel adapter uit kunnen zetten (Ervanuitgaande dat je de nvidia driver met succes hebt geinstalleerd en deze display adapter zichtbaar is in je lijst met hardware. De laatste kun je op diverse maniere bereiken, ik vind de makkelijkste nog steeds start > run > 'devmgmt.msc' <enter>. Je vind daar onder displayadapters ('beeldschermbesturing' oid in het nederlands) de betreffende apparaten. Met rechtsclick kun je de intel variant disablen.

Localhost is where the heart is

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
iClockwise schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:19:
Bedankt voor de reactie's. PCI GEN3 staat nu op enabled, moet nog even testen of dat helpt.
Op FIFA heb ik geen speciale tekens m'n naam, hoezo?
Bij graphics initiate kan ik kiezen tussen PEG en IGD maar geen PCI?

Mvg,
Excuses ik had het erbij moeten zetten: Er zijn problemen bij mensen met een special teken in hun naam (zoals als bij mij.. :P), waardoor grafische instellingen niet worden overgenomen in het spel. Het schijnt dat 'ie dan de *.ini bestanden in de Documents folder niet kan inlezen.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 21-01-2013 13:52 ]

Pagina: 1