R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Anyway ik heb wifi nodig voor mijn tablet
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 22:46 ]
Kanaal 14 ziet er heerlijk ongebruikt uit, mits je apparatuur dat ondersteunt.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:46:
Een waar persoon vraagt mes te lenen en vervolgens met andere loopt te vechten.
Anyway ik heb wifi nodig voor mijn tablet
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
5G heeft 0 netwerken maar berijk is zo kort
Adviseert altijd kanaal 11 waar meesten op zitten dat neem ik niet serieus.MrAngry schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:47:
Die signalen in de lage range zijn allemaal vrij zwak, daar zou je niet al teveel last van moeten hebben. Dat tooltje dat je gebruikt heeft wellicht ook een channel advisor. Kijk daar eens naar.
Ik heb ook nog 1 die vaak automatisch switched naar zelfde kanaal waar zelf op zit en buur onvriendelijk is ingestelt mijn wifi vaak plat gooit.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 22:49 ]
Ik zou eerder voor kanaal 13 gaan.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
12 en 13 toch ook?thaan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:47:
[...]
Kanaal 14 ziet er heerlijk ongebruikt uit, mits je apparatuur dat ondersteunt.
5 GHz een optie? Die band is vaak veel rustiger.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Abort, Retry, Quake ???
Leg uit ?aZuL2001 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:54:
Hangt van je client af
Mijn tablet kan met alles omgaan inclusief 5g alleen range is dan probleem met 5g.
Ik zou je AP dan in jouw geval, met alleen je tablet, op N zetten
Abort, Retry, Quake ???
Ah, ik zat inderdaad aan kanaal 13 te denken. Is ook goed bruikbaar.Petervanakelyen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:49:
Kanaal 14 is vaak lastig te gebruiken omdat het voornamelijk bedoeld is voor in Japan.
Ik zou eerder voor kanaal 13 gaan.
5GHz natuurlijk ook, mits dat niet overbevolkt is bij jouw in de buurt & het goed genoeg voor je werkt ivm afstand.
Die signalen zijn zwakker dan je op 11 tegenkomt, en waarschijnlijk op 13 ook last van hebt.
Remco : InSSIDer voor windows, of Wifi Analyzer bijv voor android
[ Voor 20% gewijzigd door aZuL2001 op 17-01-2013 23:01 . Reden: aanvulling ]
Abort, Retry, Quake ???
Wifi analyzer is een android apRemcoDelft schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:
Wat voor programma heb je gebruikt om de kanaalverdeling in de buurt te zien? Ik ben ook wel benieuwd...
Ik heb een sony xperia tablet s wifi van tablet is ook nog niet zo stable zit te wachten op jellybean.
tablet knalt 1x per dag uit zonder reden waarschijnelijk te maken met wifi.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 23:02 ]
Ziet eruit als één of andere android app...RemcoDelft schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:
Wat voor programma heb je gebruikt om de kanaalverdeling in de buurt te zien? Ik ben ook wel benieuwd...
Offtopic, waarom is kanaal 14 illegaal? Als in: is het illegaal in de zin dat je ervoor wordt opgepakt en zo?
Technisch is er niets wat je tegenhoudt, maar je loopt een (zeer klein) risico dat je op je vingers getikt wordt (en beboet, agentschap telecom).
Dus ja het is illegaal
[ Voor 5% gewijzigd door aZuL2001 op 17-01-2013 23:04 ]
Abort, Retry, Quake ???
Bron: Wikipedia
Onjuist, 1-11 is USA, EU is 1-13. Alleen in Japan is 14 toegestaan.aZuL2001 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:03:
Krylinck, voor zover ik weet wordt je geacht de kanalen van 1 tot en met 11 te gebruiken. Iets met gereserveerde en vrijgegeven frequenties.
Technisch is er niets wat je tegenhoudt, maar je loopt een (zeer klein) risico dat je op je vingers getikt wordt (en beboet, agentschap telecom).
Dus ja het is illegaal
Oslik blyat! Oslik!
Abort, Retry, Quake ???
Anyway als ik op kanaal 6 ga zitten pakt mijn headset altijd beetje radio op beetje vaag.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 23:07 ]
Waarom geen InSSIDer voor Android? Google Play: inSSIDeraZuL2001 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:
Pak nu maar één van die lage kanalen.
Die signalen zijn zwakker dan je op 11 tegenkomt, en waarschijnlijk op 13 ook last van hebt.
Remco : InSSIDer voor windows, of Wifi Analyzer bijv voor android
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Niks van gemerkt toen ik er was, het is verouderde info:Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:06:
Spanje is 10-11 volgens Wikipedia: IEEE 802.11
Mooie app trouwens dat Wifi Analyzer, kun je mooi zien dat hier kanaal 1 waarschijnlijk het best is.^A Earlier, in Spain the only allowable channels were 10–11, and in France 10–13. These restrictions have been removed since, and these countries are currently following the common European policy (channels 1–13).
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Tnx. Hier ben ik de enige die op 12 zit. Verder enorm veel mensen op 11, net als bij TS dus. Blijkbaar een defaultinstelling?aZuL2001 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:
Wifi Analyzer bijv voor android
Gezien de hoeveelheid netwerken die op 2,4 GHz zitten, weet ik wel haast zeker dat 5 GHz een betere performance gaat leveren, ondanks dat de penetratie lager is.thaan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:58:
[...]
Ah, ik zat inderdaad aan kanaal 13 te denken. Is ook goed bruikbaar.
5GHz natuurlijk ook, mits dat niet overbevolkt is bij jouw in de buurt & het goed genoeg voor je werkt ivm afstand.
Dan zou ik maar op een ander kanaal gaan zitten, als de rest rustiger is. Je weet dat kanalen elkaar flink overlappen hè?RemcoDelft schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:11:
[...]
Tnx. Hier ben ik de enige die op 12 zit. Verder enorm veel mensen op 11, net als bij TS dus. Blijkbaar een defaultinstelling?
Kanaal 1, 6, 11 en 14 zijn de enige kanalen die elkaar totaal niet overlappen.
(en ja, tussen kanaal 13 en 14 zit meer ruimte dan tussen de andere kanalen)
Buur-onvriendelijkmodus? Daarmee doel je op 40 MHz-brede channels?Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:15:
Denk dat als ik mijn netgear aan zet in buur onvriendelijk modus wifi behoorlijk kan verzieken voor paar mensen.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Volgend mij haal jij twee dingen door elkaar:Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:53:
Waar kan wifi beste op instellen ?
bgn
NG
off alleen N ?
1) de frequentieband waar WiFi op werkt (2.4GHz of 5GHz)
2) de WiFi-modus (802.11a/b/g/n/pre-ac)
Op 2.4GHz kun je b, g en n gebruiken, op 5GHz a, n en pre-ac. Dus alleen n kan op beide banden, maar niet alle n-apparatuur kan ook beide banden aan.
Ik vind de drukte bij jou op 2.4GHz nog meevallen, hier detecteer ik 53 netwerken in m'n woonkamer
Appartement in oud gebouw met houten vloeren en enkelsteens muren in een dichtbevolkte deel van Amsterdam
Je moet je iig niet blindstaren op de resultaten van zo'n tooltje. Die geeft aan op welk kanaal netwerken zitten en hoe sterk hun signaal is. Wat ze niet aangeven is hoeveel zo'n netwerk gebruikt wordt - en dat is juist bepalend voor hoeveel last je ervan hebt. Als er een kanaal helemaal vrij is, is het simpel: daar gaan zitten. Maar als je op alle kanalen enige mate van interferentie hebt, dan is nog niet zeker dat je het best af bent op een kanaal waar je alleen zwakke buren detecteert. Je hebt namelijk nauwelijks last van een buur wiens signaal sterk is, maar zo goed als niets met z'n netwerk doet. Omgekeerd kun je flink hinder hebben van een heel zwak signaal van een drukgebruikt netwerk.
Bottom line: tenzij je een mooie spectrum analyzer hebt die kan aangeven hoeveel het gebruikt wordt (Metageek's WiSpy is een goede, kost EUR 500, en de software ervoor nog eens EUR 500
Advies:
1) doe dat, een voor een de 2.4GHz kanalen uitproberen. Als je iets vindt wat lekker werkt, houden zo.
2) als dat niet lukt, toch naar 5GHz. Evt een of meerdere extra AP's neerzetten om te compenseren voor het kortere bereik en penetrerend vermogen (gelijk de reden waarom je geen 5GHz netwerken detecteert
Oslik blyat! Oslik!