Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11-2023
Ben op zoek naar een 2.1 set voor mijn tv, zelf ben ik uitgekomen bij de Sony BDV-NF720. Ik wil ook eigenlijk niet meer kwijt dan 450 euro. Zou graag willen weten of jullie betere alternatieven hebben?

gr

Jopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waarom ben je uitgekomen op de genoemde Sony? In de pricewatch staan namelijk nog véle andere 2.1 setjes. Ben dus benieuwd wat je belangrijk vind aan de set.

Houdt er wel rekening mee dat je met dergelijke alles-in-1 oplossingen je geen al te hoge verwachtingen moet hebben van de geluidskwaliteit.

Met betere input zul je op dit forum ook betere antwoorden krijgen. Dus post eerst eens wat meer informatie over je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 11:24
Ja hier ook de vraag, waarom persé 2.1? Subwoofer ivm echt lage effecten voor film? Of heb je weinig ruimte voor boekenplankspeakers of vloerstaanders zodat je op "melkpakjes" bent aangewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
ben bij deze set gekomen, omdat de Sony BDV-NF620 erg goed uit de test van de consumentenbond kwam. Helaas is een 5.1 geen optie in mijn huis op dit moment. Ik wil gewoon een set waarop ik mijn muziek kan afspelen van mijn iphone en films kijken met een beter geluid dan mijn TV. Graag jullie alternatieven en wat jullie tegen de NF-720 hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 11:24
Niks op tegen. Ik had niet goed gekeken, het zijn inderdaad geen melkpakjes zie ik. :) Maar het zijn ook geen mooie volwaardige speakers (aangezien ze vrij dun zijn zo lijkt het).

Persoonlijk zou ik liever voor losse componenten gaan, maar dat lijkt me in jouw budget zo goed als onmogelijk. Ik heb niet veel ervaring met dit soort setjes, dus anderen moeten (mogen) je hierin even adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik heb zelf ook eens een kant en klaar 5.1 home cinema setje gekocht. En eerlijk gezegd heb ik er in de loop van de jaren maar weinig gebruik van gemaakt omdat de geluidskwaliteit gewoon belabberd was. Na eerst flink ingelezen en geluisterd te hebben onlangs een "echte" installatie gekocht en het is echt zo'n wereld van verschil dat ik spijt heb dat ik dit niet al jaren eerder heb gedaan. Het kost een bom duiten maar dan heb je ook wat. En de speakers krijg je in principe in je leven niet versleten dus daar blijf je altijd plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik had ook een standaard 5.1 set. Was leuk voor films maar niets voor muziek.

Heb nu een set boekenplank speakers en een subwoofer.
Dit klinkt 100x beter voor zowel film als muziek.

Dus mijn advies net als de andere ga voor een leuk 2.1 setje en bouw het later uit.

Met jouw budget zou ik kijken naar een instap receiver.
Rond de 200-300 euro.

Setje Boston a25 of Dali Zenor 1.

En dan door sparen voor een woofer of op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
bedankt voor jullie reacties,

[ Voor 142% gewijzigd door jbeemen op 29-04-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
na wat gespaard te hebben zit ik te denken aan de Onkyo tx-nr525 icm met 2 boekenplankspeakers. Heb goede recensies over deze 4 gevonden, graag jullie mening hierover. En ook over de Onkyo graag.

Monitor Audio BX2
Boston Acoustics A26
Dali ZENSOR
Q Acoustics 2020i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik heb de genoemde speakers zelf niet gehoord maar op het forum komen wel regelmatig positieve reacties op BA en Dali voorbij. Dat schijnen best goede speakers te zijn voor hun geld.

De Onkyo is een spinternieuw model. Ik weet niet wat deze extra heeft t.o.v. van receivers uit 2012. Als dit op zich niets belangrijks is, kun je misschien een 2012-model kopen voor de helft van de prijs.
Pagina: 1