Controle over 3G en WIFI gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Ik heb net een iPhone 5 en heb een beperkt 3G abonnement, daarom wil ik dus graag in de hand houden dat het 3G gebruikt niet teveel gaat worden.

Nu heb ik wel een App geïnstalleerd om het inzichtelijk te maken, maar hier zie ik toch dat het 3G verbruik toeneemt ondanks dat ik de hele avond thuis ben en ben verbonden aan mijn WIFI netwerk.

Tips om dit te checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:55
Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af. Ik zie, als ik mijn iPhone 4 aanzet, heel even een 3G icoontje en daarna het wifi icoontje.
Ik weet dat wifi in een soort standby stand gaat, maar ik wil niet dat hij dan 3G gaat gebruiken. Bijvoorbeeld op mijn werk duurt het zeker 10 seconden voordat hij het wifi signaal heeft opgepakt, dus gebruikt hij ook langer 3G.
Iemand een antwoord hierop.

@Piet400, sorry dat ik je topic kaap, maar ik wilde niet nog een topic aanmaken voor dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21
Dit kan alleen met een jailbreak. Maar om de batterij langer mee te laten gaan, gaat wifi uit tijdens standby. Dat kun je verder niet instellen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:55
Hoedje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:33:
Dit kan alleen met een jailbreak. Maar om de batterij langer mee te laten gaan, gaat wifi uit tijdens standby. Dat kun je verder niet instellen :)
Dank je. Mijn vrouw heeft een iPhone 5c en als ik die aanzet zie ik wel direct het wifi icoontje. Is het dan dat deze niet in de standby gaat, of pikt de 5c sneller het signaal weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
Enige manier om te doen wat jij wil, is, als je WiFi gebruikt, mobiele data uit te zetten bij instellingen. Dan blijft 'ie als het goed is wel verbonden via WiFi. Maar om heel eerlijk te zijn vraag ik me af wat je ermee aan data bespaart. Af en toe mail ophalen, pushberichten etc. kost nauwelijks data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Er is een teller van Apple zelf.

Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk en scroll naar beneden.

- 12345dan

Pagina: 1