Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258516

Topicstarter
Beste,

Ik zal proberen om het probleem zo goed mogelijk uit te leggen..

Ik was op kanaal 333 van Telenet aan het kijken met m'n 3d bril en was wel weer leuk. Maar toen ik 3D afzette en terug gewoon op tv in 2D wou kijken waren de kleuren 'fucked up' en het beeld helemaal niet meer wat het moest zijn. Het beeld was zo gemaakt dat alles 'anoniem' was wat er te zien was, snap je...ja moeilijk uit te leggen. Moest de tv afzetten om dit terug in orde te krijgen.. Hoe zou dit kunnen komen?

Alvast bedankt! Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/266/screenis1.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het zal wel een bug zijn. Niet echt iets waar jij je zorgen om hoeft te maken. Gebeurd dit elke keer of is dit eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk niet dat dit een bug is, nou heb ik het weer.
En nu opgemerkt dat 3d kijken niet mmeer werkt??? Gewoon geen verschil tussen met bril of zonder bril kijken.
Is er iets aan het scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 16:59
Kan een fout zijn ergens in. Test je tv even met een betrouwbare bron zoals een 3D blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja zo'n speler heb ik maar dan moet ik een film gaan huren.
Ook bij de conversie van 2D naar 3D net dezelfde, en bij terugkeer naar 2D trekt het beeld op niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Als je tv middels een hdmi kabel is verbonden, probeer eens een andere hdmi-kabel. Lijkt op een hdmi-handshake probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Al gechecked of het echt geen bug is door er op te zoeken bij Google? Welke TV heb je, dat praat wellicht ook wat makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
210667 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:56:
Als je tv middels een hdmi kabel is verbonden, probeer eens een andere hdmi-kabel. Lijkt op een hdmi-handshake probleem.
Inmiddels al geprobeerd met een andere hdmi kabel maar dan heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:00:
Al gechecked of het echt geen bug is door er op te zoeken bij Google? Welke TV heb je, dat praat wellicht ook wat makkelijker. ;)
Ik moet nog kijken of dit werkelijk een bug zou kunnen zijn.. laat nog iets weten.

Het gaat om een Samsung ue40es6340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Wat versta je onder een andere HDMI kabel ?
Als die van het gelijke type is zul je inderdaad geen verschil merken.

je hebt dus een Smart TV, dan kun jeook even testen met de 3D app die standaard in de Smart Hub zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 19-01-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:36:
Wat versta je onder een andere HDMI kabel ?
Als die van het gelijke type is zul je inderdaad geen verschil merken.

je hebt dus een Smart TV, dan kun jeook even testen met de 3D app die standaard in de Smart Hub zit.
Die andere kabel die ik eerst gebruikte was korter (heb nu alle kabels in de muur lopen in een goot zeg maar)
Ik heb dus eerst die kabel gebruikt waar het nog wel mee werkte, en nu ineens niet meer

En die 3d explorer app van samsung werkt perfect maar ook deze doet het niet meer.

Ik snap het niet, tv is 4 weken oud en 3d werkt niet meer.

Heeft de tv een 3d chip en zou deze stuk zijn dan??

bedankt iedereen al voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TV al teru gezet naar standaard instellingen ?

Mijn 8000 heeft een zelf test systeem weet niet of jij dat ook hebt, maar dan kun je de TV zich zelf laten testen

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 19-01-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:46:
TV al teru gezet naar standaard instellingen ?

Mijn 8000 heeft een zelf test systeem weet niet of jij dat ook hebt, maar dan kun je de TV zich zelf laten testen
Ja das zelfdiagnose of zoiets bij mij, heb ik gedaan en de fabrieksinstellingen ook maar helaas, 3d werkt nog steeds niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff, uhhh andere bril geprobeerd, bril gaat wel aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:01:
Pff, uhhh andere bril geprobeerd, bril gaat wel aan ?
ja ik weet het is een moeilijke, maar hoogstwaarschijnlijk is het niet de bril hoor.

Want als ik terugkeer naar 2D is m'n beeld totaly fucked up om het zo maar te zeggen

kijk maar: http://img266.imageshack.us/img266/2720/screenis1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

heb je alle software updates gedaan?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:16:
heb je alle software updates gedaan?
Is ondertussen ook gebeurd, versie 1031 staat erop. Na deze update een paar weken terug ging alles nog goed.
Nu sinds een paar dagen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

bellen naar samsung voor garantie en een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 15:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk gaat er toch iets flink fout ergens in de aansturing van je tv. Bel Samsung; ze hebben namelijk een goede support en kunnen zeer snel bij jou thuis spullen vervangen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:04:
Waarschijnlijk gaat er toch iets flink fout ergens in de aansturing van je tv. Bel Samsung; ze hebben namelijk een goede support en kunnen zeer snel bij jou thuis spullen vervangen. :)
Ja uiteindelijk is dat ook hetgene wat ik dacht om te doen.
Het is echt niet normaal hoe het beeld is na 3D af te zetten.
Heb contact gehad met Samsung en zouden binnen 1 werkdag contact opnemen met mij om een afspraak te maken zodat er een monteur zou langskomen.

Ik hou jullie ook op de hoogte zodat dit probleem goed bekend wordt bij de mensen! ;)

Bedankt voor jullie hulp!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 258516 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 07:34:
Ja zo'n speler heb ik maar dan moet ik een film gaan huren.
Ook bij de conversie van 2D naar 3D net dezelfde, en bij terugkeer naar 2D trekt het beeld op niks.
Gewoon een 3D demo downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:42:
[...]

Gewoon een 3D demo downloaden?
Je gelooft het misschien niet maar dat had ik ook al gedaan.

3D werkt niet en bij terugkeer naar 2D nog steeds een fucked up beeld

Bedankt anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen,

de 3D problemen zijn van de baan. Een technieker is langs geweest en heeft het moederbord vervangen.
3D werkt terug zoals het hoort en bij terugkeer naar 2D is mijn beeld terug perfect!

Samsung E-Care heeft zijn job goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F***k !!

Opnieuw dezelfde problemen, ongelooflijk...

Een paar uur na de technieker weg was wou ik nog een keer 3D kijken maar zag het effect weer niet..
Ik zet 3D af en nou opnieuw dat kutbeeld. arrrrg

Had terug gebeld naar de technieker en die ging het doorgeven... wordt vervolgd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Grote kans dat het niet te repareren valt en dat je het na de 2e reparatie weer krijgt. Dan is het een defect apparaat wat niet zomaar gemaakt kan worden en heb je recht op een nieuwe. Stiekem moet je daar maar op hopen ook. Eenmaal dat een televisie na reparatie aan hetzelfde kapot is gegaan, zal het probleem bijna altijd zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen,

eindelijk is het probleem van de baan. De technieker is vandaag langs geweest en had besloten om de onderdelen niet meer te vervangen maar mij een nieuw scherm te geven. (ik woohoow, kei blij!!)

Maar wanneer het nieuwe scherm was aangesloten waren de problemen nog steeds niet van de baan. (ik niet meer blij)...

Hij verder zoeken...een andere hdmi kabel, 3d bron van zijn usb-stick geprobeerd....enfin het werkte nog niet.

Als laatste keek hij in het service menu van de tv en daar zag hij dat bij 'type' de instelling helemaal niet klopte met dat van wat bij hem in de boek stond... Hij heeft dit veranderd zoals het hoorde en rara....

3d werkt terug perfect. Ik vroeg hoe kan dit nu?? Geen antwoord, oftewel ik of is dit gebeurd in de fabriek. Ik ben daar niet geweest dus dan zal het een fabrieksfout zijn geweest...

Allé, een nieuw scherm en 3d werkt terug!!!!

Mensen, allemaal bedankt voor jullie reactie!!
Pagina: 1