Mislukte boot [windows8]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
Beste Tweakers,

Windows geeft sinds een tijdje aan dat mijn harde schijf defect is, nu heb ik hier na geluisterd en hem vervangen alle data van de HDD afgehaald.
nu zit ik met het volgende probleem ik heb een schone installatie van windows 8 pro gedaan op die nieuwe harde schijf nu wil mijn pc alleen niet meer booten als ik de oude defecte schijf er niet aan heb hangen.
zodra ik de oude defecte schijf los koppel geeft hij de foutmelding dat er niks is om te booten, maar zodra ik hem er weer op aansluit doet ie het wel weer.

nu heb ik wat gegoogeld
hier heb ik wat dingen gevonden
hier was iets met een efi bootloader http://superuser.com/ques...-windows-8-efi-bootloader heb heb ik geprobeerd zonder resultaat
ook heb ik geprobeerd om windows refresh uit te voeren ook zonder resultaat.
nu heb ik iets gevonden op tweakers over de 100 mb partitie die windows aanmaakt zodra je windows instaleert maar hier werd ik niet veel wijzer van.

mijn specs:
asrock extreme 4
amd FX black edit 6200
kingston hyper X KHX1600C9D3K2/8GX
seagate barracude ST2000DM001 2tb

alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07-2021
Is het niet mogelijk om Windows opnieuw te installeren vanaf DVD / USB? Je oude harde schijf wel eerst loskoppelen.

Als je nergens voor staat, val je voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boot bestanden staan op de oude HD, daarom start ie niet op zonder die HD.
Oude HD los koppelen en dan booten vanaf de Win8 installatie media (usb/dvd), kan je op een gegeven moment kiezen voor "Windows/Uw computer herstellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
@janet010 het zou wel mogelijk zijn om windows opnieuw te installeren maar dit zou betekenen dat ik alle bestanden weer zou moeten backuppen, maar als dit niet anders kan doe ik dit bedankt!

@gero71 bedankt ik ga even kijken of dit lukt!