Toon posts:

Is de Apple-hype voorbij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat jullie vinden?
Ik denk dat Apple zijn tijd langzaam op is en Apple een langzame dood sterft of met echt iets nieuws komt. Wat dit is/gaat worden? Geen idee. Maar ik weet wel dat het moet gebeuren anders komt er een eind aan het Apple tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Wat ik vind? Dat dit erg kortzichtig is. Net alsof Apple uit de lucht is komen vallen en nu langzaam dood gaat. Weet je wel hoeveel omzet die hebben? Als je naar de kwartaalcijfers kijkt denk ik toch iets anders. Maar goed, verder wil ik er ook niet op reageren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

mhaa hype voorbij? valt wel mee denk ik:

verkoopcijfers:
http://www.applenieuws.com/categorie/16/52/75
http://www.appelstijl.nl/...ers-en-haalt-recordomzet/

[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 17-01-2013 19:59 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat wil je precies bereiken met dit topic? Persoonlijk ben ik van mening dat je nauwelijks van een hype kunt spreken wanneer je kijkt naar het succes van Apple. Apple is sinds 1998 aan een enorme groei begonnen die vooralsnog niet lijkt te stoppen. Een periode van 15 jaar vol met memorabele producten en consistente groei wil ik eigenlijk geen hype noemen.

Wat is volgens jou de 'Apple hype' ?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Sinds wanneer is/was Apple een hype?
Het is gewoon een bedrijf dat elektronica maakt, zoals Samsung, Asus etc.

[ Voor 51% gewijzigd door Chris Smoove op 17-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:52
Als je doelt op het premium imago van apple, tjah iedereen heeft een iphone. is het daardoor een slechtere telefoon, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Veel mensen kennen Apple pas sinds de komst van de iPhone en in mindere mate van de iPod. Een groot deel van de niet-Apple gebruikers kennen Apple dan ook niet of nauwelijks als maker van portables en desktops. Voor die grote groep is Apple dus een "hype".

Verder vraag ik mij ook af wat de bedoeling is van dit topic, zeker gezien de continue aanhoudende "Apple-haat" door het gros van de Tweakers op o.a. de frontpage.
Mizojojo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:11:
Als je doelt op het premium imago van apple, tjah iedereen heeft een iphone. is het daardoor een slechtere telefoon, nee.
Helaas denkt niet iedereen daar zo over, getuige de vele anti-iPhone reacties in artikels over Android / Windows Phone. Je hoort niets anders dan "overpriced", "gesloten rommel", etc etc terwijl de helft nog niet eens deftig met zo'n toestel gewerkt heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Darkstar op 17-01-2013 20:15 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Ik denk dat hij op dit topic is gekomen uit nieuws berichten van de afgelopen week, dat jongeren lever een Samsung Galaxy kiezen dan een iPhone. Omdat de iPhone niet stoer meer zou zijn omdat oudere hem ook hebben of iets dergelijks.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf wel dat ze met de iphone 5 een fout hebben gemaakt door er een te klein scherm in te zetten.
Samsung laat zien dat een grote groep mensen een groter scherm willen. Ikzelf zou de 5 ook gekocht hebben als het scherm groter zou zijn (en dan bedoel ik niet die ene centimeter in de hoogte maar ook in de breedte). De nieuwe lightning connector zal er ook niet bij geholpen hebben,

En de mensen zouden ook wel eens uitgekeken kunnen zijn op de IOS.

Verder lijkt het me dat ze met de MBP en MP en de Ipad juist goed bezig zijn en daar geen vermindering is in de vraag ernaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als Apple iets echt nieuws brengt komt het meestal als verrassing, ze zullen dus echt wel binnen niet al te lange tijd weer met iets echt vernieuwends komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt er tegenwoordig van Apple verwacht dat ze constant met *echt* nieuwe dingen moeten komen? Wie verwacht dat ze elk jaar een totaal nieuwe markt aanboren zal van een koude kermis thuiskomen. Ik vermoed dat ze nog wel een paar jaar blijven doorbouwen op de producten die ze nu hebben.

Dit verwachten we toch ook niet van andere bedrijven als HTC en Samsung? En nee, een 5" scherm met een gierig pennetje is niet *echt* nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

vhal

ಠ_ಠ

Als ik puur kijk naar iOS op de iphone en ipad dan denk ik dat de concullegas het beter voor elkaar hebben wat betreft eye candy en mogelijkheden op het homescreen. De stackable icoontjes is echt iets web 1.0 en iOS zou (denk ik) zoveel meer aan kunnen bieden in de vorm van newsfeeds, widgets en andere zaken. Neem nou WM 7.8 en 8 bijvoorbeeld. Het ziet er een stuk frisser en minder saai uit.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 17-01-2013 21:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Laatst online: 14:46
Ik verwacht (of wellicht meer; hoop) dat Apple met het vertrek van Scott Forstall wel een andere weg in gaat slaan met iOS. Ben het er wel mee eens dat dit wel echt toe is aan een refresh. Ik hoop niet per se op widgets of live tiles o.i.d, maar ben wel benieuwd of (en hoe) Apple in staat is iOS te vernieuwen.

Ook qua devices zijn er natuurlijk de laatste tijd enkel evoluties geweest, geen revolutie, zoals met de iPad en de iPhone. Nu denk ik niet dat het mogelijk is om continue met een vernieuwend product te komen, maar wellicht kunnen ze iets met Televisie doen zoals de geruchten al zolang voorspellen.

Ik denk dat de "echte" vernieuwingen en innovativiteit moeten komen uit software, niet zozeer uit hardware. De hardware is goed. Veel meer dan snellere processoren, meer geheugen, grotere batterijen en wellicht een keer een nieuw design eens in de zoveel jaar kun je imho niet doen. Wellicht een device erbij, maar dat is het dan ook wel.

Software is denk ik, nu het hele ecosysteem van hard- en software established is, het meest essentiële onderdeel. Daar zit (vind ik) nog behoorlijk wat ruimte voor "echte" innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
We zullen zien of er straks weer mensen 3 weken voor de deur liggen om als eerste 1200 euro te mogen betalen voor de eifoon 36 ...

Ik zou juist eerder willen zeggen: is de Microsoft-hype voorbij? Die hype hield iets langer aan (zeg maar 30 jaar!) maar nu voor het eerst begint dat serieus af te brokkelen, doordat er serieus steeds minder mensen PC's gebruiken (waar MS oppermachtig is). Apple draagt daaraan bij, maar ook Android.

[ Voor 54% gewijzigd door RemcoDelft op 17-01-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Nu Jonathan Ive ook verantwoordelijk is voor het design van iOS zelf heb ik er vertrouwen in dat Apple in de toekomst met leuke features en vernieuwingen komt op software gebied. Tevens is Apple een bedrijf dat jaarlijks miljarden investeert in Research waar je natuurlijk niet meteen de opbrengsten van ziet.

Verder worden er nog genoeg apparaten verkocht en heeft Apple nog steeds een onmundige Cash reserve waar je u tegen zegt. Zolang wij niet bij Apple werken kunnen we dus ook geen uitspraken doen over toekomstige releases.

Ten slotte interesseert het me eigenlijk niet wat "de menigte" of "de jongeren" van Apple vinden. De meesten van hen hadden allemaal een blackberry omdat ping zo goed werktte, en stuk voor stuk gingen ze zeuren op deze telefoons. Ik ben zelf ook nog jong, maar ik kijk altijd wat aan mijn behoeften voldoet, niet wat iemand anders heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
RemcoDelft schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:44:
We zullen zien of er straks weer mensen 3 weken voor de deur liggen om als eerste 1200 euro te mogen betalen voor de eifoon 36 ...

Ik zou juist eerder willen zeggen: is de Microsoft-hype voorbij? Die hype hield iets langer aan (zeg maar 30 jaar!) maar nu voor het eerst begint dat serieus af te brokkelen, doordat er serieus steeds minder mensen PC's gebruiken (waar MS oppermachtig is). Apple draagt daaraan bij, maar ook Android.
Afgezien van de "eifoon" opmerking ben ik inderdaad ook wel benieuwd hoe het Microsoft verder zal vergaan. Vind het persoonlijk erg jammer (als Apple fan) dat Windows8 zo "lauw" ontvangen wordt. Windows8 is een gedurfde, innovatie stap van Microsoft. Een gelikte, mooie, nieuwe visie qua OS, die toch een beetje lijkt te falen. Echt jammer. Microsoft toont met Windows8 imho wel meer ballen dan Apple qua UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
ach ik heb sinds niet al te lange tijd een Iphone en ben op de hoogte van de voor en nadelen, ben niet al die jaren ingesprongen op de hype, wat voor mij persoonlijk de doorslag gaf (heb ook een android tablet ) was de stabiliteit van het systeem, geen gezeur met malware en het gebruiksgemak van de apps en de telefoon (alhoewel android daar ook enorm is in gegroeid )

Ja ik ken apple van toen het nog de Lisa had. Microsoft heeft een gedurfde stap gezet met windows 8 systeem ! ziet er gelikt uit ... alleen de fout gemaakt dat er geen of amper windows 8 phones waren tijdens de lancering en dat wraakt zich nu een beetje. Het tweeledige gezicht van Windows 8 helpt ook niet mee terwijl het onder de motor kap toch stabiel is.

De markt is wel aan het verbrokkelen , windows 8 , ios en android. Vraag me eigenlijk af wat er zou gebeuren als andere fabrikanten IOS op een telefoon mogen zetten als het überhaupt al schaalbaar is op een andere telefoon (weet ik zo 1, 2, 3 niet )

en een hype maken mensen zelf.. dom de massa achterna gaan en denken dat je er bij hoort omdat je een iphone 5 hebt of een Galaxy SIII , nee ik heb een telefoon omdat ik hem handig vindt en niet om er bij te horen ...want dat schijnt in te zijn... er bij horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals waarschijnlijk al gezegd is Apple meer dan de iPhone.
Doordat Samsung veel Galaxy's verkoopt, wil nou niet zeggen dat Samsung Laptops opeens ook een hype zijn. :P

Ik denk dat Apple zich wel gaat terugtrekken en het gaat houden op mac's.
Ze hebben destijds de fout gemaakt om geen flash te ondersteunen en geen geheugenuitbreiding toe te laten, twee opties die mensenmassa's in de armen van Android stuurden.

Het lijkt mij eerder een bedrijf dat de eer aan zichzelf houdt en niet wacht totdat de iPhone de geschiedenis gaat als "de telefoon die te weinig verkocht werd en daardoor genoodzaakt was te stoppen met de productie" :P

------

Mocht Apple met iets heel nieuws willen komen dan denk ik aan een nieuw OS.
OSX Baby Tiger ofzo :')
Ik bedoel, ik zie OSX en iOS nog wel samenvloeien waardoor Mac en iPad één OS krijgen. Maar dan zal iPad wel eerst intel krijgen, of mac ARM :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Toen ik een nieuwe iPhone (5) kocht aangezien mijn iPhone 4 meerdere mankementen vertoonde, haalde ik mijn vorige iPhones voor de gein even uit de la. Daar lagen ze op een rijtje, iPhone 2G, 3G, 4 en 5... en wat blijkt? Ze lijken qua OS allemaal op elkaar, er is eigenlijk niets veranderd.
Instellingen menu ziet er het zelfde uit. Weer app is niets aan veranderd etc....
En opzich stelde mij dat wel teleur. Ik bedoel, in 5 jaar, niets aan veranderd.

Verder merk ik dat de telefoon sinds de iPhone 4/ echt populair wordt. Veel kennissen/vrienden van mij kopen óf een iPhone 5, of als hun budget nooit een iPhone kon veroorloven; een iPhone 4.
En ja, op die manier, als iedereen er mee rond loopt, gaat de 'flair' er wel een beetje vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Daan00 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:58:
Toen ik een nieuwe iPhone (5) kocht aangezien mijn iPhone 4 meerdere mankementen vertoonde, haalde ik mijn vorige iPhones voor de gein even uit de la. Daar lagen ze op een rijtje, iPhone 2G, 3G, 4 en 5... en wat blijkt? Ze lijken qua OS allemaal op elkaar, er is eigenlijk niets veranderd.
Instellingen menu ziet er het zelfde uit. Weer app is niets aan veranderd etc....

Verder merk ik dat de telefoon sinds de iPhone 4/ echt populair wordt. Veel kennissen/vrienden van mij kopen óf een iPhone 5, of als hun budget nooit een iPhone kon veroorloven; een iPhone 4.
En ja, op die manier, als iedereen er mee rond loopt, gaat de 'flair' er wel een beetje vanaf...
Ik vind dat nu juist één van de fijnste dingen aan de iPhones: Niet teveel of beter gezegd niets veranderen aan de menu-opties. Altijd dat gezeur om weer te zoeken naar een bepaalde instelling of feature!

Dat iedereen ermee rondloopt, boeit me voor geen meter. Wanneer ik echt exclusief wil zijn, haal ik wel een Vertu!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:20:
Ze hebben destijds de fout gemaakt om geen flash te ondersteunen en geen geheugenuitbreiding toe te laten, twee opties die mensenmassa's in de armen van Android stuurden.
Ja, dat gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren, zeker niet op korte termijn. Analisten voorspellen dat Apple dit jaar op 22% marktaandeel komt met de iPhone (bron). Dan ben je wel heel dom om zo'n product te laten vallen. Never gonna happen dus. Bovendien sterft Flash al langzaam uit (goede ontwikkeling, Flash is niet meer van deze tijd) door HTML5 en heeft het grootste deel van de gebruikers meer dan genoeg aan 16gb (myself included) en maakt het hen geen reet uit of er wel of niet een geheugenkaartje bij kan.
Helemaal mee eens. Ik denk ook echt dat er binnenkort wel echt een revolutie van iOS aan zit te komen. Zeker door het vertrek van Forstall.
Dit maakt me dan weer geen fuck uit. Wat maakt het uit dat iedereen er mee rond loopt? Ik hoef geen uniek apparaat, ik wil gewoon een apparaat wat perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:20:
En waarom is geen flash ondersteunen een fout? Flash is net zo achterhaald als cassettebandjes. Iemand moest er eenmaal komen die deze verouderde techniek niet meer wil ondersteunen. En over die geheugenuitbreiding: het heeft zijn voor- en nadelen. In een gesloten systeem wil je vooral geen geheugenkaartjes.
En hoe je erbij komt dat Apple stopt met iOS is mij een raadsel.

About the iOS revolution:
Door het vertrek van Forstall (en met hulp van Ive) denk ik dat Apple binnen 1 jaar met een grote iOS make-over komt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Safaci op 19-01-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 21:04
Zolang hun producten zo gebruiksvriendelijk blijven als ze nu altijd zijn geweest stap ik er nooit meer vanaf.

Helemaal kwa netwerk met timecapsule's en apple tv's en alle andere spullen die gemakkelijk samen werken.
Plus dat het uiterlijk me op dit moment prima bevalt.

Dus of de hype voorbij is geen idee, zou wel beter zijn want dan moeten ze weer innovatief zijn in plaats van hoe houden we de rest bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 21:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Volgens van Dale is een hype "iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt" en naar mijn idee is een bedrijf als Apple zeker geen hype.
Ook kan het niet worden vergeleken met andere bedrijven die een soortgelijke opkomst (en ondergang) hebben doorgemaakt: Novell, Wordperfect, Ashton-Tate, Lotus voor software en bijvoorbeeld Gateway, Apricot, DEC en 3Com voor hardware. Al deze bedrijven waren ooit king of the hill in hun tijd. En in die tijd was Apple er ook. De vraagstelling is daarom vreemd, een bedrijf als Apple is een overlever gebleken en staat diametraal tegenover het begrip 'hype'.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:03:
[...]

En waarom is geen flash ondersteunen een fout? Flash is net zo achterhaald als cassettebandjes. Iemand moest er eenmaal komen die deze verouderde techniek niet meer wil ondersteunen. En over die geheugenuitbreiding: het heeft zijn voor- en nadelen. In een gesloten systeem wil je vooral geen geheugenkaartjes.
En hoe je erbij komt dat Apple stopt met iOS is mij een raadsel.

About the iOS revolution:
Door het vertrek van Forstall (en met hulp van Ive) denk ik dat Apple binnen 1 jaar met een grote iOS make-over komt. :)
Ik zeg niet dat het geen flash ondersteunen een fout is opzich, maar een inschattingsfout van Apple. Android ondersteunde dit wel en er zijn toch heel wat klanten die daardoor destijds naar Android zijn gegaan. Of het niet ondersteunen van Flash nou een goede keuze of een slechte keuze was, dit gebeurde gewoon. Waardoor mensen toch in contact kwamen met Android.

En ik vind toch dat er nog genoeg websites zijn waar flash nu eenmaal nodig is. De populaire websites bieden misschien een alternatief, maar onbekende websites niet en als je nu net zo een bepaalde website vaak bezoekt heb je op een iOS apparaat gewoon pech. En dan kan je wel roepen dat het verouderd is, maar daar kom je de site niet mee op. Zelfs een bedrijf zoals coca-cola werkt nog met Flash, net als vele apps/games binnen Facebook. Misschien dat jij die niet gebruikt, maar vele (van Facebook dan) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Je moet goed naar de koers van het aandeel Apple kijken. Dat gaat net zoals Facebook, rap omlaag. Windows 8 is the new next thing, volgens mij. Ik heb in ieder geval de ellendige iPhone ingeruild voor een WP8 telefoon.

Blijkbaar willen een heleboel mensen 4G. hebben, heeft Apple al ingegrepen bij de fabrieken om de productie te verlagen.

Ikzelf heb nooit iets begrepen van iTunes. Wat een onduidelijke troep is dat zeg. En, eenmaal geinstalleerd op een PC lijkt het wel een virus dat niet te verwijderen valt.

Maar waar ik mij het meest aan gestoord heb bij de iPhone is dat wanneer een nieuwe iOS uitgebracht wordt, veel apps het niet meer doen en je weken moet wachten op een update.

Zeg nooit nooit maar de kans dat ik ooit nog iets van Apple aanschaf is nagenoeg NUL.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
DeBolle schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:38:
Volgens van Dale is een hype "iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt" en naar mijn idee is een bedrijf als Apple zeker geen hype.[]...[]
Apple is zeker geen hype. Het is een van de succesvolste bedrijven ter wereld. De Topic Start is daarom ook wat aan de magere kant. En wat ik ook gek vind aan de TS: waarom moet Apple met steeds nieuwe dingen komen om niet onder te gaan? Dat doen Samsung en Microsoft ook niet. Ik vind dit daarom ook een gek topic. Leuk voor de discussies, maar het leidt nergens naartoe. Waarom niet? Omdat je bij Apple niet kan spreken over een hype. Misschien kun je dat zeggen over de iPhone en de iPads. Maar Apple een hype, nee. :)

@hierboven. Een koers kan omhoog en omlaag gaan. Om nu al een conclusie te trekken omdat de koers daalt is wat snel. Zodra een nieuwe geruchten komen over een Retina iPad Mini of een nieuwe iPhone gaat de koers weer stijgen. Als Apple verlies gaat draaien, dan kunnen we ons (een beetje) zorgen maken.

WP8 is mooi en leuk. Maar het moet zich nog bewijzen. It's all about marketing. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Safaci op 19-01-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33

GerCor

Zonder dallen geen pieken

O, nou volgens mij is de ene Samsung telefoon nog niet op de markt, of een mini uitvoering van de telefoon wordt al weer aangekondigd. Samsung geeft zelfs tablets weg als je een Tv van hun koopt.

En bij Microsoft merk je dat ze bijna wekelijks bezig zijn hun software aan te passen. Wat heeft Apple nou eigenlijk? Een iPhone 5 ( vrijwel niks anders dan 4 en 3) en Macbooks die belachelijk duur zijn. Een fantasieloze club. Aan de andere kant .... never changes a winning team.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:14:
O, nou volgens mij is de ene Samsung telefoon nog niet op de markt, of een mini uitvoering van de telefoon wordt al weer aangekondigd. Samsung geeft zelfs tablets weg als je een Tv van hun koopt.

En bij Microsoft merk je dat ze bijna wekelijks bezig zijn hun software aan te passen. Wat heeft Apple nou eigenlijk? Een iPhone 5 ( vrijwel niks anders dan 4 en 3) en Macbooks die belachelijk duur zijn. Een fantasieloze club. Aan de andere kant .... never changes a winning team.
Dat zijn geen nieuwe dingen. Sinds wanneer is een software update iets nieuws en revolutionairs? Wat heeft Apple nou eigenlijk? Is dat een retorische vraag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Dat zijn geen nieuwe dingen. Sinds wanneer is een software update iets nieuws en revolutionairs? Wat heeft Apple nou eigenlijk? Is dat een retorische vraag? ;)
Zoals ik me herinnerde noemt Apple haar software updates toch wel vaak revolutionair :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:23:
[...]

Zoals ik me herinnerde noemt Apple haar software updates toch wel vaak revolutionair :P
Alleen als ze iets revolutionairs toevoegen. :P En dit begint nu ook een probleem te worden bij Apple. iOS is sinds lange tijd niet meer goed geüpdatet. Maar gelukkig is Ive nu verantwoordelijk voor iOS. :) Dus, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:23:
[...]

Revolutionair voor het Apple platform
En daar zit vaak de denkfout, want door veel mensen wordt dat doorgetrokken naar revolutionair op de volledige mobiele markt (overigens doet de media daar ook lekker aan mee natuurlijk want de adverterende partijen op deze websites zien maar al te graag de aantallen toestromen als er weer iets over Apple wordt gepost)
Kijk naar het notification center.. groots aangekondigd door Apple en voor iOS was het ook iets groots. Natuurlijk had Android dit al jaren maar dat doet niet ter zake, alleen voor de Android fanboys die er natuurlijk gretig gebruik van maken.

Ben zelf overigens na jaren iPhone overgestapt naar Android puur omdat ik iOS saai vond worden. Het is eigenlijk altijd al het zelfde geweest en hoewel het zeker nog mooie apparaten zijn wilde ik zelf gewoon wat anders, en ik denk dat de huidige versies van Android zich prima kunnen meten met iOS (heb het dan wel over de Android versie van Google). Mijn vrouw heeft een Galaxy Note 2 en OMG wat kan Samsung er een onsamenhangend en onduidelijk geheel van maken..

Ik merk overigens in mijn omgeving dat meer mensen uitgekeken zijn op iOS, behalve de gene die pas net "ingestapt" zijn met een iPhone 4(s) of 5. Ik kijk erg uit waar ze mee gaan komen, ik denk wel dat ze op een gegeven moment moeten want 5 jaar voortborduren op het zelfde concept is erg gedurfd, en zeker nu er nieuwe spelers zijn (Windows Phone 8 en wellicht BB10) denk ik toch dat er redelijk wat iOS gebruikers van het eerste uur verleid worden door deze platformen omdat iOS begint te "vervelen"

[ Voor 5% gewijzigd door AP3X op 19-01-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Chaser2600 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Mijn vrouw heeft een Galaxy Note 2 en OMG wat kan Samsung er een onsamenhangend en onduidelijk geheel van maken..
Ze maken hartstikke goede hardware (over design valt nog te twisten), maar Samsung is helemaal niks qua software. Ik heb zelf een S2 en zat volgens mij binnen een paar weken op een custom rom. Touchwizz is zoiets braks en lelijks. Altijd maar jammer.
Ik merk overigens in mijn omgeving dat meer mensen uitgekeken zijn op iOS, behalve de gene die pas net "ingestapt" zijn met een iPhone 4(s) of 5. Ik kijk erg uit waar ze mee gaan komen, ik denk wel dat ze op een gegeven moment moeten want 5 jaar voortborduren op het zelfde concept is erg gedurfd, en zeker nu er nieuwe spelers zijn (Windows Phone 8 en wellicht BB10) denk ik toch dat er redelijk wat iOS gebruikers van het eerste uur verleid worden door deze platformen omdat iOS begint te "vervelen"
Klopt, Apple speelt echt enorm op safe. Al moet ik wel zeggen dat iOS gewoon een hartstikke stabiel platform is en het werkt prima.
Het is alleen zo jammer dat er al jaren niks spectaculairs is toegevoegd. Er is geen "wow" effect. Het is enorm statisch. Ik vind WP dat juist echt goed doen, lekker dynamisch info tonen, en Google weet je te verrassen (of bang te maken) met Google Now.

Ik denk ook dat de toekomst meer ligt in een telefoon (of een ander apparaat!) die jou dient, in plaats van eentje die jij moet besturen. Daar is Apple op dit moment nog lang niet. Voor elke kleine functie is een aparte app nodig en dat stoort me best wel, maar dat is overigens ook op Android. Een telefoon die je snapt, en dingen voor je regelt. Daarom is Siri ook iets belangrijks, alleen dat is momenteel nog veel te beperkt, Siri werkt nu alleen op jouw commando, maar eigenlijk wil je dat Siri jou helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Vandaag een paar uurtjes mogen rondhangen in de Apple store Amsterdam en heb nou niet echt het idee gekregen dat de mensen klaar zijn met Apple.
De Macbooks, iPads, iPhones en allerhande andere iProducten gingen als zoete broodjes...
Tuurlijk het was zaterdagmiddag, maar man wat een volk gaat er daar in en uit.
Denk dat het dus wel mee valt met Apple en doordat de iPhone zo populair is geworden onder het "gewone volk" dit een positieve werking heeft op andere Apple producten en deze hierdoor ook populairder zijn worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
@TS: Ik weet niet zo goed hoe ik je vraag moet plaatsen. De meeste mensen kennen Apple sinds de iPhone uit 2007/2008. Voor de zekerheid even wat hele beknopte geschiedenis (uit mijn hoofd, pin me niet vast op verkeerde data; geen links toegevoegd, Google lekker zelf):

Bij mijn opleiding halverwege de jaren 80 werden macs gebruikt voor databasebeheer en -ontwikkeling. Macs waren de standaard op mijn opleiding. Ik ben sinds de tweede helft van de jaren 80 Apple bezitter. In die tijd waren mijn Mac II en mijn Atari ST1040 (Jobs kwam in de jaren 70 van Atari toen hij met Wozniak Apple oprichtte) hun tijd ver vooruit, vergeleken met Windows 2 (?), wat interface betreft. Beide machines waren gebaseerd op Motorola processoren, die qua capaciteit vergelijkbaar waren met een 286/386 processor. In '91 kocht ik mijn eerste (tweedehands) laptop: de Mac Portable. Het ding woog maar 8 kilo lol. Maar wat een übercool apparaat!

Macs werden in de grafische industrie al snel populair met name door de interface, de eerste PostScript (mede ontwikkeld door Xerox, waar Jobs veel inspiratie gehaald heeft, denk aan de interfaces en de muis) printer van Apple uit '87 en het kleurbeheer (Colorsync) uit begin jaren 90. Zowel system 7 als os8 en os9 waren in mijn ogen net zo gammel en onstabiel als windows. Werken met Quark Express op OS8/OS9 bijvoorbeeld was echt een hel. Ik vond OS9 vergelijkbaar met w98. Maar het was dé standaard en uitwisseling met Windows was toen nog werkelijk onmogelijk. Sowieso was w98 ook een hel imho.

Ergens in de tweede helft jaren 90 kwam Jobs weer terug bij Apple en samen met Ives ontwikkelde hij de iMac, G3, G4, G5, iPod, iPhone, iPad, OSX en nog wat i-dingen. De G5 (Mac Pro), macbook pro, air en de iPhone 4 zijn in mijn ogen hoogtepunten van industrieel ontwerp. Zowel Jobs als Ives waren groot bewonderaar van Dieter Rams' ontwerpen voor BrAun. En Rams had op zijn beurt weer veel respect voor Ives. Ik vond de iPhone 4 zo mooi, dat ik hem ondanks de Antennagate (bleek later een beetje opgeblazen allemaal) tóch kocht. Hier ging vorm duidelijk voor functie voor mij.

Voor mij begon de omslag ten tijde van de iPod (Don't steal music), en iTunes (tot op heden een absurd programma) en die lock-in store. De omslag was van hardware naar content, en daarmee het vendor-lock-in model. Kon je op een iPod nog met omwegen je eigen muziek erop zetten, bij de iPhone werd dat al lastiger. Jobs' kruistocht tegen Flash was in mijn ogen pathetisch en onterecht. (Helemaal los daarvan heeft Adobe Flash ook flink verneukt, maar dat terzijde) De rechtszaken tegen Samsung vanwege een rechthoek met afgeronde vormen, en het gekibbel over de term "App Store" zijn voor mij tekenen dat het bedrijf zich nogal ver verwijderd heeft van waar ik het van oorsprong van ken, en om bewonderde. Als je ziet wat er de afgelopen jaren (niet) met de Mac Pro is gebeurd, dan is dat ronduit een belediging voor gebruikers zoals ik.

Tel daar nog bovenop de matige ontwikkeling van iOS in de afgelopen jaren, en als je dat vergelijkt met Android (lelijke rip-off, ik gebruik het veel naast iOS, maar toch beter en vooral opener imo), en hoe WP7.8/8 werkt en eruit ziet, dan ben ik bang dat ze de boot gaan missen, tenzij Ives zich er heel diep op stort. En ja, als je de ontwerpbeslissingen ziet die bij de iPhone 5 zijn genomen, en de recente releasecycles van hun apparaten bekijkt, denk ik dat er momenteel iemand met echte visie mist. Daarnaast verandert het Apple imago van cool en hip, naar stoffig en "het apparaat van je ouders waar je zelf niet mee wilt lopen", bij jongeren, heb ik de indruk. Seniorentelefoon hoor ik de laatste tijd steeds, een term die ik nu ook licht spottend gebruik.
Pagina: 1