Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software om video library te streamen van PC naar remote PC

Pagina: 1
Acties:

• J4s0n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09-2023

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
We hebben een volwaardige PC in huis die gekoppeld is aan de TV. De PC heeft XBMC om gemakkelijk films mee af te spelen op de TV. Maar we willen het ook andersom kunnen gebruiken. Dat de films die op de PC staan, af te spelen zijn op PC's buitenshuis.

Het is me gelukt om het op mobiel af te spelen via server software als AirPlayIt en Serve2Me. De kwaliteit is om te janken over 3G, maar het werkt. Maar wat ik eigenlijk wil is dat wanneer ik bij iemand anders ben, het makkelijk is om even een serie of filmpje vanaf de PC thuis af te spelen op de computer aldaar.

We hebben zo'n 500kb/s upstream (4MB/s), wat voldoende zou moeten zijn om een en ander (al dan niet transcoded) naar buiten toe te streamen. FTP kan natuurlijk ook (wat ook al aanstaat), maar dan moet je eerst het hele bestand binnenhalen voordat je het kunt kijken. Terwijl bij streamen je direct kunt beginnen.

De software "Plex" komt in de buurt, maar ik vind het echt een ruk programma. Het voldoet aan het feit dat ik remote films kan afspelen, maar omdat Plex per sé een scanner gebruikt, kan ik niet door mijn folder list heen browsen. Wat de scanner niet herkent, kan ik ook niet afspelen. Vervelend, want ik heb files die simpelweg niet door de scanner (hoe ik ze ook rename) opgepakt worden. Plex valt af.

Voor de rest komt ik nog geen goed (betaald) alternatief tegen. Wie weet welke software hiervoor het beste is?

En bestaat er zoiets als streamen, maar dat ondertussen de volledige buffer opgeslagen wordt op de lokale HDD? Dat als je een film van 120min hebt en je op min 60 bent, dat de achtergrond de software probeert een maximale hoeveelheid op te slaan. Dus dat je bijvoorbeeld na 60 minuten al 90 minuten hebt opgeslagen en als de verbinding om welke reden dan ook wegvalt, je door kunt kijken?

Ik hoop dat jullie hier antwoorden op weten. Want na de nodige sites afgestruind te zijn, kom ik er niet meer uit!

Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Anyone?

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
*bump*