BSOD's Windows 8 door X-Fi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:34
Beste mede-tweaker,

Ik heb regelmatig last van BSOD's bij cold boot. Elke dag als ik thuis kom van mijn werk krijg ik een aantal BSOD's voor Windows normaal wil opstarten. Bijkomend probleem is dat als Windows dan eindelijk geboot is, ik geen geluid heb. Mijn geluidskaart staat wel in de devicemanager zonder error maar ik moet hem verwijderen en dan scannen voor nieuwe hardware (waarna de geluidskaart weer wordt geinstalleerd) en alles werkt weer naar behoren... Tot de volgende dag, that is.

Nu werd ik er een beetje moe van dus besloot eindelijk zelf maar even te kijken wat het kon zijn. Heel toevallig geeft mijn dumpfile aan dat de probable cause is: CTEXFIFX.SYS.

Wat onverwacht! Dat is namelijk de driver voor de X-Fi! :)

Nu is dus eigenlijk mijn vraag of andere mensen met een X-Fi dezelfde problemen ondervinden in Windows 8.

Gebruikte driver versie: 6.0.1.1375 (5-5-2010) van Creative zelf. Deze gebruikte ik ook onder Windows 7. Er is naar mijn weten geen recentere versie van het stuurprogramma.

Het betreft een schone installatie Windows 8 Ent. x64.
ASRock 970 Extreme3
AMD FX6100
8GB 1600MHz
Creative X-Fi XtremeGamer

Geen overclocks of wat dan ook en uiteraard een Memtest laten lopen om te kijken of het niet gewoon corrupt raakt tijdens het laden. :)

Andere ideen en suggesties zijn uiteraard welkom!

EDIT:

Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb...

Creative Sound Blaster X-Fi series driver 2.18.0015
Filesize : 40.54 MB Download
Release date : 3 Jan 13
This download is a driver providing Microsoft® Windows® 8 support for Creative Sound Blaster® X-Fi™ series of audio devices. For more details, read the rest of this web release note.

Hoe snel iemand zijn eigen topic onderuit kan halen. :+ Toch leuk voor het nageslacht! :)

EDIT 2:

Het was inderdaad de oplossing! :)

[ Voor 15% gewijzigd door chaoscontrol op 18-01-2013 20:31 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!