Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386072

Topicstarter
Beste tweakers,

Misschien is het toeval, maar na een Windows update gaf mijn 6870 geen beeld meer. De computer herkende de videokaart helemaal niet meer. Programma's als speccy zagen mijn videokaart niet meer (gechecked via teamviewer). De fans draaien overigens wel gewoon. In eerste instantie dacht ik aan een moederbord driver probleem, heb deze gelijk geupdate met driver genius maar dit hielp ook niet.

Het toeval wil dat een tweede computer van mij, met een hd 4000 serie, een soort gelijk probleem had een dag daarna. Ook direct na een Windows update, dus ik wilde niet gelijk geloven dat mijn 6870 stuk was. Maar toen ik de 6870 er uit had gehaald en een oude 9500gt er in deed werkte hij weer prima.

Nu een paar dagen verder werkt die tweede computer incl. videokaart weer prima en m'n computer met 6870 niet. Ik heb de 6870 nu maar eens in die tweede computer gezet en hij geeft nog steeds geen beeld.

Ik sta op het punt een andere videokaart te kopen want het lijkt toch echt de videokaart zelf te zijn.
Maar ik wilde het eerst op tweakers.net proberen O-) misschien dat een van jullie een oplossing weet.

Alvast bedankt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So!eX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10-2024
Probeer eerst eens bij een vriend van je of je videokaart het daar doet. Je kent vast wel iemand die ook een AMD kaart heeft. Let er wel even op dat je beide 6-pin connectors gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 386072 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:25:
Misschien is het toeval, maar na een Windows update gaf mijn 6870 geen beeld meer. De computer herkende de videokaart helemaal niet meer.
Krijg je wel beeld in de bios en als je boot in f8 (veilige modus)?
Geef ook gelijk even je systeem specificaties en welke versie van windows je gebruikt.

Als je system protection (ken de NL term niet) aan hebt staan dan kan je proberen naar een ouder herstelpunt te gaan. Tevens is het geen goed idee om windows de updates voor je videokaart drivers te laten regelen (ik weet niet of je dat doet :P), voor de nieuwste drivers moet je gewoon naar de website van de fabrikant gaan, in jouw geval die van AMD dus.

offtopic:
Groeten doen we niet op tweakers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg geen beeld in de bios. Ik krijg gewoon helemaal geen beeld meer. In veilige modus heb ik niet geprobeerd. Als ik tijd heb zal ik dat nog wel een keer doen. Al wordt dat misschien moeilijk zonder beeld :F

Mijn specs zijn:

-Windows 7 Professional 64-bit
-MSI H61MA-E35
-Intel Core i5 2400 @ 3.10GHz
-Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
-Hitachi HDT721010SLA360
-Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Als je geen bios krijgt ligt het niet aan Windows. Klinkt gewoon als een defecte kaart. Je hebt wel een interne videokaart in je I5 dus als je je 6870 eruit haalt en je bios reset dan kun je je pc weer gebruiken.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar was ik al bang voor inderdaad. Er zit niks anders op dan een nieuwe te kopen :9
Pagina: 1