Internet onderweg

Pagina: 1
Acties:

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:18
Hey Forumleden,

sinds een aantal maanden heb ik een samsung laptop met w8. Opzich prima allemaal, maar aangezien ik dagelijks met de trein reis mis ik toch de mogelijkheid om online te gaan in de trein. Al verscheidende opties geprobeerd maar helaas nog geen keer gelukt.

Wat is het probleem?

Internet in de Trein werkt niet, ik kan connecten met T-mobile en dan blijft er staan 'beperkt', vervolgens wordt ik doorgelinkt naar nstrein.ns.nl (oid.) waar je normaliter zou moeten goedkeuren en aanmelden. Dit scherm wordt bij mij echter niet weergegeven. Hij zegt dan dat de DNS- server niet bereikbaar is. Vandaag even gekeken in de trein en ipconfig erbij gehaald. ->

Ik weet niet welk gedeelte van belang kan zijn maar o.a. het volgende mbt dns kwam eruit:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR946x Wireless Network
Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 50-B7-C3-AF-FA-12
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::7db4:731e:5c98:dcd1%13(Preferred)
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.220.209(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 367526810
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-18-4B-E4-C5-50-B7-C3-7B-6C-C7

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.87.61.129
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Wat heb ik gedaan?
---------------
Firewall etc. uit/aan
Proberen de verbinding te herstellen etc. Ondertussen in heel wat treinen geprobeerd.
DNS instelling van TPC 4 bekeken en deze staan op automatisch toewijzen.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?

Ik hoor graag van jullie!! :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Al een keer een ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan?
Het valt me namelijk op dat je een 169.x.x.x IP adres hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Klopt, een 169.x.x.x adres is een non-routable adres wat je krijgt als de netwerkverbinding ingesteld is op DHCP, maar geen DHCP antwoord krijgt op zijn request. Wat lier zegt zou moeten helpen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• danielrene
Ik ga het morgen weer proberen als ik weer met de ns reizen mag! Ik dank u beide!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 20:17
Afhankelijk van je trein/traject kan het zijn dat de boel wat overbelast heb. Ik werk ook vaak in de trein (nu ook :) ) en als het druk is trekt één van de schakels in het netwerk het niet. In dat geval krijg ik inderdaad vaak geen IP van de DHCP, of duurt dat heel erg lang. Vaak lukt het dan wel na een paar keer proberen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Wat nog wel eens wil helpen is om zelf een DNS in te stellen.
Bijvoorbeeld google (8.8.8./8.8.4.4), lekker makkelijk te onthouden. Of OpenDNS.

TheS4ndm4n#1919

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Dat werkt volgens mij niet RocketKoen, ik had Google DNS op m'n telefoon ingesteld, maar toen kon ik de landingpage van de hotspots in de trein niet bereiken. En als je de disclaimer op de landingpage niet accepteert = geen internet.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 22-01-2013 08:30 ]

• danielrene
Gister geprobeerd, ipconfig/release - renew gedaan, maar geen resultaat. steeds melding dat er:
No operation can be performed on XXXXXX while it has its media disconnected.

Dat even gegoogled, en zou het misschien uitmaken als ik de internet ontvanger in mijn laptop opnieuw installeer?

Ik had nu wel een 10.XX.XX.XX adres ipv6 volgens mij. (had het opgeslagen, maar is foetsie helaas.)

Ik kwam er 1 keer bijna op, maar toen kwam ik weer niet verder dan het inlogscherm. (was rond uur of 11 en niet druk).

Helaas ben ik er dus nog niet uit. Zal anders als ik volgende week weer reis wel weer een logje maken van ipconfig/all. Thanks so far!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ook altijd problemen met die hotspots, even een andere browser proberen.

Nog 2 dingetjes: een "internet ontvanger" bestaat niet, wel een draadloze netwerkkaart, en ipv6 is iets anders dan ipv4

• danielrene
Kon even niet op 't woord komen :). Ik heb het geprobeerd met Chrome, Firefox en IE.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn ervaring met WiFi in de treinen is ronduit slecht te noemen. Ik heb ook een 3G data abo en vind dat bijna altijd betrouwbaarder en sneller, al verlies je natuurlijk soms minutenlang verbinding. Hoe gaat het met andere guestnetwerken op vaste locatie?

Als dat wel goed gaat denk ik dat het eerder aan de trein dan aan jouw laptop ligt. Als dat niet goed gaat heeft het omgekeerd weinig met trein te maken ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
het correcte internet adres is trouwens www.nstrein.ns.nl
als je nstrein.ns.nl intypt kom je bij de standaard pagina voor dat hotspot systeem uit

• danielrene
Buiten NS geen problemen en ook nooit gehad. Ik tether nu via mijn telefoon 3G, maar zou leuk zijn als je het NS Wifi Signaal kan tetheren ofzo, maar dat zal wel niet mogelijk zijn? (dan is het probleem ook min of meer opgelost).
Pagina: 1