Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

inloggen doormiddel van script/link

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een vraag dus een vraag betreffend inloggen.

Ik zou graag een link willen geven aan mensen zodat ze kunnen inloggen zonder dat ze inlognaam en wachtwoord.

Bijv. ( Link > script??? > ingelogd op desbetreffende pagina )

Ik zou niet weten wat voor informatie ik hier extra zou bij moeten geven.

Misschien dat er mensen zijn die me kunnen helpen?

Groetjes,

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je wil inloggen via een link, dan moet je iets met een 'key' doen.

Dus je stuurt http://link.nl/?action=login&key=<hash>, dan ga je in de database kijken of de key klopt en log je de gebruiker in met (evt.) de info die bij de key hoort.

Er zijn afweging daarbij; is een key slechts éénmaal bruikbaar of onbeperkt.

• Dr.SVM
  • Niet online
Als ik over de knop van de het inloggen ga zie je dit als link: javascript:PostLogin("");

Oftwel het gebeurt met javascript misschien dat dit nog een belangrijk detail is?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Dr.SVM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:14:
Als ik over de knop van de het inloggen ga zie je dit als link: javascript:PostLogin("");

Oftwel het gebeurt met javascript misschien dat dit nog een belangrijk detail is?
* BasieP ziet geen inlog knop en snapt niet wat javascript hier precies mee te maken heeft.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb het idee dat ongeveer 90% van de vraag nog ontbeekt, en zonder die info heeft antword geven geen zin

Op wat voor pagina wil je zomaar 'automatisch inloggen'? Is dat een systeem dat je zelf ontwikkeld /onderhoud, is het gebaseerd op een bekend framework/CMS-systeem?
hoe wil je gebruikers die direkte inloglink geven en wat zijn de voorwaarden waarop dat automatische inloggen zou moeten werken (bv eenmalig, binnen een beperkte periode, vanaf bv een voorgegeven ip en dergelijke afwegingen, zeker nuttig als je via die direkte inloglink wel degelijk een gevaar van ongeldige logins zou kunnen krijgen, bv doordat iemand de browserhistory kan inzien)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
TheNephilim schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:42:
Als je wil inloggen via een link, dan moet je iets met een 'key' doen.
Die key bepaal je overigens helemaal zelf.

• Dr.SVM
  • Niet online
Normaal als je de gegevens invult ziet het er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/v7qzs.png

Dat wil ik skippen, dus gewoon via een link dat er iets gebeurt waardoor de gegevens worden ingevuld en ik door ga naar wat er na het inloggen komt.

En nee ik wil géén gebruik maken van het vinkje automatisch inloggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.SVM op 17-01-2013 16:54 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dr.SVM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:53:
Dat wil ik skippen, dus gewoon via een link dat er iets gebeurt
Dan moet je iets maken ;)

Sorry, maar dit is me teveel een scriptrequest / Kan iemand even...? en daar doen we niet aan in de Devschuur®. We willen je best ondersteunen bij concrete problemen die je ondervindt, maar je kunt niet van ons verwachten dat we op basis van deze karige informatie en een halve screenshot je van dienst kunnen zijn, al helemaal niet als er vanuit je zelf helemaal niets komt.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 17-01-2013 16:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.