Magic Mouse - batterijen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448957

Topicstarter
Ik ben nu sinds zo'n twee maanden eigenaar van een iMac en ik stoor me eraan hoe lang (of eigenlijk: kort) de batterijen meegaan. Mijn eerste setje Duracell Plus Power ging 22 dagen mee, het tweede setje 26 dagen..

Ik heb al geprobeerd andere, oplaadbare batterijen erin te doen, maar dan gaat de muis niet eens aan! Op internet zijn hierover diverse klachten te vinden en het blijkt dat sommige batterijen die een millimeter korter zijn dan de Duracells niet werken in een Magic Mouse. Dit schijnt wel te verhelpen te zijn met aluminiumfolie, maar dat is mij nog niet gelukt en eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat ik dit soort truucjes moet uithalen bij een kwaliteitsproduct van Apple.. Ik heb geen zin om elke 3 weken weer nieuwe, loeidure batterijen van Duracell te gebruiken. Hebben jullie een oplossing?

Hoe lang gaan jullie batterijen mee en welk merk/type gebruiken jullie voor de Magic Mouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Je kan het volgende kopen:

http://store.apple.com/be...er-voor-apple-magic-mouse

[ Voor 15% gewijzigd door ZodiacQ op 17-01-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyvandev
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 17:20
Je zou met de magic mouse terug naar de winkel kunnen gaan, mijn batterijen houden het een paar keer langer vol. Mocht dit geen optie voor je zijn dan zou het volgende kunnen halen: http://www.mobeetechnology.com/the-magic-charger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Of je koopt een setje eneloop batterijen met een charger, dat zijn dezelfde als die door apple zelf geleverd worden. Overigens gaat hier de Magic Mouse een maand of 2 mee en dan wissel ik de oplaadbare batterijen.

Edit: Deze heb ik, werkt prima al ongeveer 2 jaar. http://www.batteryking.nl...loop-mqr06-snellader.html (wel bij andere website gekocht, dit was de 1e die op google naar boven kwam)

[ Voor 36% gewijzigd door Sander op 17-01-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Heb een setje GP 2200 oplaadbare batterijen en die gaan ook wel even mee, passen overigens prima :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sander schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:37:
Of je koopt een setje eneloop batterijen met een charger, dat zijn dezelfde als die door apple zelf geleverd worden. Overigens gaat hier de Magic Mouse een maand of 2 mee en dan wissel ik de oplaadbare batterijen.

Edit: Deze heb ik, werkt prima al ongeveer 2 jaar. http://www.batteryking.nl...loop-mqr06-snellader.html (wel bij andere website gekocht, dit was de 1e die op google naar boven kwam)
Kunnen de Eneloop batterijen alleen in deze specifieke oplader opgeladen worden of in elke willekeurige oplader? Ik heb namelijk al een normale oplader en een Varta snellader in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07 13:34

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Elke oplader!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik gebruik Ikea herlaadbare batterijen in mijn Magic Mouse. Doen het prima!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-07 22:10
Ik heb nu al 3 maanden euroshopper batterijen er in en ze zijn nog steeds niet leeg. De status in het bt-icoontje geeft wel 100% aan, dat zal wel niet kloppen, maar ondanks dat zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Zelfde probleem gehad, een Mobe gekocht met korting beste koop ever :).

Vreemd is wel het keyboard echt 4/5 maanden met een setje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 07:38
Mijne doet er ongeveer 2 maanden mee, er zitten nu Philips PowerLife batterijen in. Ik probeer hem meestal uit te zetten met de schakelaar aan de onderkant zodra ik m'n Mac afsluit, maar dit vergeet ik ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-07 22:30
Gebruik de oplaadbare batterijen van Apple, maar die gaan echt maar zo'n 2/3 weken mee met de Magic Mouse. Maar ik werk er ontzettend veel mee. Keyboard daarentegen teert er echt maanden op.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels oplaadbare Eneloop batterijen aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05:05
Goed dat je deze topic hebt gestart, ik zat namelijk met precies dezelfde vraag;) Die Mobee-oplader is mij te duur, dus zal ook oplaadbare batterijen gaan gebruiken (zonder inductielader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496709

nou ben benieuwd ben ook een nieuwe mac gebruiker met een magic muis en ik was daar ook naar benieuwd ik hou de topic in de gaten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 12:03

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Herken het wel, ook met mijn Trackpad bij veelvuldig gebruik van de computer.
De gewone Eneloop doen het prima, echter heb ik sinds kort de Eneloop XX en dat maakt een enorm verschil. Heb het nooit echt gemeten maar ze gaan toch aanzienlijk langer mee.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247612

Anoniem: 448957 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:26:
Ik ben nu sinds zo'n twee maanden eigenaar van een iMac en ik stoor me eraan hoe lang (of eigenlijk: kort) de batterijen meegaan. Mijn eerste setje Duracell Plus Power ging 22 dagen mee, het tweede setje 26 dagen..

Ik heb al geprobeerd andere, oplaadbare batterijen erin te doen, maar dan gaat de muis niet eens aan! Op internet zijn hierover diverse klachten te vinden en het blijkt dat sommige batterijen die een millimeter korter zijn dan de Duracells niet werken in een Magic Mouse. Dit schijnt wel te verhelpen te zijn met aluminiumfolie, maar dat is mij nog niet gelukt en eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat ik dit soort truucjes moet uithalen bij een kwaliteitsproduct van Apple.. Ik heb geen zin om elke 3 weken weer nieuwe, loeidure batterijen van Duracell te gebruiken. Hebben jullie een oplossing?

Hoe lang gaan jullie batterijen mee en welk merk/type gebruiken jullie voor de Magic Mouse?
Heb setje oplaadbare bij de Ikea gekocht. Ik zit echt lang achter de iMac per dag. En doet er gemiddeld 2/3 weken mee voordat ze weer opgeladen moeten worden.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50099428/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05:05
Wat impliceer je met ze? Een setje batterijen of ze alle zes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koenbr schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:38:
Wat impliceer je met ze? Een setje batterijen of ze alle zes?
ze = de batterijen in magic mouse met gemiddeld gebruik van 8 uur per dag. Toetsenbord gaat wel maandje langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Heb zelf de Mobee charger gekocht omdat ik ook steeds batterijen moest wisselen bij mijn iMac. Nog geen seconde spijt van gehad. Voor mijn MBP overweeg ik nu ook de Mobee te halen, het is gewoon ideaal. Een keer per week/maand nachtje op de lader en heb nog nooit zonder gezeten. Enige 'nadeel' van de Mobee is dat hij niet altijd de juiste 'volheid' van de batterij ziet in OS X (bij mij althans). Maargoed, geregeld gewoon op z'n laadstationnetje en nooit meer omkijken naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
ankhie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:49:
Heb zelf de Mobee charger gekocht omdat ik ook steeds batterijen moest wisselen bij mijn iMac. Nog geen seconde spijt van gehad. Voor mijn MBP overweeg ik nu ook de Mobee te halen, het is gewoon ideaal. Een keer per week/maand nachtje op de lader en heb nog nooit zonder gezeten. Enige 'nadeel' van de Mobee is dat hij niet altijd de juiste 'volheid' van de batterij ziet in OS X (bij mij althans). Maargoed, geregeld gewoon op z'n laadstationnetje en nooit meer omkijken naar ;)
Dat is bij iedereen zo helaas ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:22:
[...]

Dat is bij iedereen zo helaas ;).
Wat? De 100% statusbug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb