Koeltunnel? effiecent of laat maar zitten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
hallo,

Ik was van plan om vanaf de intake fan met een tunnel naar de cpu koeler te gaan en die weer aan te sluiten op de uitgaande casefan.

Daarnaast wil ik aan de zijkant van mijn behuizing een casefan plaatsen en die laten (zuigen of blaasen?)
om de hitte van het moederbord weg te krijgen.

Zou dit de moeite waart zijn om te proberen? of zal het een grote kans op falen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door gearardihno op 17-01-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Het kan zeker helpen maar of het in jouw geval helpt is afwachten.

Heb zelf in een HTPC van mij een karton van een WC rol geplaatst tussen de VGA kaart en de passief gekoelde Ninja Mini CPU koeler, en had een 8 graden drop onder load, maar denk dat je dat met een actieve CPU koeler niet haalt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

of je haalt een noctua nf-f12. die beestjes forceren de lucht in een tunnel vorm.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
@player-x

ow dat is wel erg interessant. mooi temp verschil.

Ik zat zelf meer aan te denken om zo een gesloten push pull effect te creeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 12:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

zeker een optie om een tunnel te maken, maar ik raad wel aan om het goed te monteren, als er iets niet goed vast zit, of als je dingen direct aan een ventilator vast maakt dan kan het gaan resoneren, en zeker met een holle buis kan dat lawaai opleveren.
Als je de ruimte hebt in de kast dan kan je een tunnel maken van voor naar achter met je CPU heatsink in het midden, sommige kasten hebben dit er al een soort van ingebouwd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Je moet al behoorlijk koele lucht (buitenlucht?) gaan aanvoeren wil dat zin hebben tov een normale push/pull opstelling. De kamertemperatuur is leidend, dat je dan diezelfde lucht sneller door kan voeren middels een tunnel heeft op zichzelf weinig effect bij een actieve cpu koeler. Waarom? Omdat die actieve koeling dat zelf al doet middels de push of pull fans. Tenzij de rest van je case zo heet wordt dat je intakes geen koele lucht bij de cpu krijgen, maar dat durf ik te betwijfelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vayra op 29-01-2013 10:58 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1