Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Reparatie MBP Retina duurt al 6 weken bij MediaMarkt

Pagina: 1
Acties:

• edgarf28
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik wil jullie advies hier over vragen:

Eind november/begin december 2012 ontdekte ik, dat mijn toen 2 maanden oude MacBook Pro Retina 15", het welbekende Image retention probleem had/heeft, en dat de linker USB 3.0 aansluiting te weinig stroom af geeft (ext. HDD's vielen regelmatig uit, iPad 3 wordt helemaal niet herkend etc, terwijl de rechter USB 3.0 poort wel gewoon werkte.)
Beide problemen deden zich zowel onder Mac OSX voor als onder Windows 7/8 (via BootCamp)

Ik heb op 6-12-2012 met Apple hier over gebeld, deze vertelde mij naar de plaatselijke Amac te gaan.
Dus ik deed dat, maar werd daar weg gestuurd, aangezien ik de laptop niet daar had gekocht.
En hun eigen klanten voor gingen, werdt ik aangeraden naar de MediaMarkt te gaan (waar ik hem had gekocht)

Ik ben dus gelijk door gereden naar de Mediamarkt.
De Apple medewerker daar ging kijken of hij hem kon omwisselen voor mij...
Maar kwam terug met een leidinggevende, deze vertelde mij dat dit niet mogelijk was, en dat de laptop eerst 3x ter reparatie aangeboden moest worden, ze konden mij wel een cadeaubon t.w.v. €20 geven!! :*) ;w
(deze heb ik niet aangepakt, ik wil namelijk gewoon een goed werkende laptop voor mijn €1918, en geen cadeaubonnetje... 8)7 )

Ik werd doorverwezen naar de Apple Store in Amsterdam door de Apple medewerker bij de MM, wat 5 uur (heen+terug) reizen is voor mij... |:(
Ik ben dus echt niet van plan om dit te gaan doen... de Mediamarkt moet het zelf maar oplossen vind ik!

Om een lang verhaal kort te maken, de laptop ligt nu nog steeds bij het servicecentrum van de Mediamarkt (voor de 3e keer, sinds 21-12-2012)

Ik ben mijn laptop vandaag precies 6 weken in totaal kwijt!! :O

De vorige 2 keer dat de laptop is weg geweest worden niet gezien als reparaties door de Mediamarkt, aangezien hun servicecenter er niets aan gedaan heeft. Dus de Mediamarkt weigert een nieuwe te geven (tot nu toe)

Ik vind dit nogal heel erg lang gaan duren allemaal, voor zo'n dure laptop die over 2 bekende fabrieksfouten beschikt...
Wat kan ik hier volgens jullie aan doen?

Ik heb de Mediamarkt vorige week vrijdag al ingelicht dat ik deze week nog afwacht, en dat ik volgende week een brief ga schrijven om de aankoop te ontbinden en mijn geld terug te eisen.
Is dit redelijk? En moet ik deze brief naar het hoofdkantoor van de Mediamarkt sturen?

Ik heb de laptop in september wel tijdens de BTW-actie van de Mediamarkt aangeschaft, als ik mijn geld terug krijg, kan ik hier dus geen MacBook Pro Retina 15" van kopen... :-( (tenzij ik m'n geld voor volgende week woensdag al terug heb, aangezien er dan weer een BTW-actie is)

Wat zouden jullie doen?

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Je moet je echt richten to de media markt waarbij je het gekocht hebt. Je hebt niks met het hoofdkantoor, of de Apple store te maken.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03:04

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Stap naar die MM en geef ze een redelijk termijn waarbinnen ze jouw product moeten repareren (Dag of 7 gezien je hem al 6 weken kwijt bent). Een "redelijk" termijn waarin een product moet worden gerepareerd is normaliter een week of 4. Zeker bij dit soort standaard massaproductie consumentenmeuk.

Edit:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
quote:
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Schrijf een nette brief en geef aan wat je klachten zijn en wat je eisen zijn. Ik zou persoonlijk gewoon knetterhard eisen van de MM dat ze het binnen 2 weken mogen oplossen.

Zeker in deze tijd hoef je er niet van uit te gaan dat je een computerproduct van 2K meer als 4 weken kwijt bent voor garantie..

D4NG3R wijzigde deze reactie 17-01-2013 15:09 (56%)

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:39
quote:
edgarf28 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:59:

Ik werd doorverwezen naar de Apple Store in Amsterdam door de Apple medewerker bij de MM, wat 5 uur (heen+terug) reizen is voor mij... |:(
Heb je die gasten gebeld of ze uberhaubt wat voor je kunnen betekenen, en zo ja dan is 5 uur t.o.v. 6 weken te overzien lijkt mij.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Terror
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-01 13:43
Middels een aangetekende brief ingebreke stellen. Hierin een redelijke hersteltermijn noemen en verzoeken een werkend product aan te leveren binnen de termijn of geld terug.

Op de achtergrond als je die hebt rechtsbijstand verzekering raadplegen / informeren (als je die hebt). 6 weken is wel echt de max om dit te repareren.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
quote:
edgarf28 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:59:
Om een lang verhaal kort te maken, de laptop ligt nu nog steeds bij het servicecentrum van de Mediamarkt (voor de 3e keer, sinds 21-12-2012)
Volgens mij is je notebook net 4 weken weg?

We do what we must because we can.

• edgarf28
  • Niet online
quote:
ResuCigam schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Volgens mij is je notebook net 4 weken weg?
Voor de 3e 'reparatie' wel ja. Ik heb de MacBook voor het eerst op 6-12-2012 ingeleverd bij de MM zoals in mijn verhaal staat.

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-01 22:07
Je MacBook ligt nu voor de 3e keer bij het servicecentrum in 6 weken tijd? Is hij dan al 2 keer teruggekomen en heb jij toen geconstateerd dat het probleem nog steeds aanwezig was?

Normaliter krijg je een document waarop staat welke reparaties zij hebben gedaan. Heb je je MacBook nog niet teruggekregen, maar heb je gehoord dat hij 3 keer in het servicecentrum ligt, dan telt dit gewoon als 1 reparatie. Dat hij intern ergens rond dwaald kan niet tellen als een reparatiepoging.

Natuurlijk is 6 weken veel te lang voor zo'n simpele reparatie. Daarom: Maak schriftelijke afspraken, noteer namen en afspraken die je over de telefoon maakt. Bouw een solide verdediging op waarop je kan terugvallen. Bijvoorbeeld die persoon die jou heeft wijsgemaakt dat na 3 reparaties een nieuwe wordt afgegeven, naam noteren. Ook personen die jou vertellen dat dit de 3e keer is dat hij in het servicecentrum ligt, noteren. Zodra je zulke informatie kan overleggen aan de MediaMarkt zullen ze al snel wat flexibeler in hun handelen worden.

Succes er mee. En inderdaad, neem contact op met Apple Store in Amsterdam en kijk wat zij voor je kunnen doen. Amac =! Apple. Zij dragen puur de Premium Reseller titel.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03:04

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Met bovenstaande, even voor de duidelijkheid dus:

Dit is 1 (één) reparatie, die nu al meer als 6 weken duurt?

• edgarf28
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
De MacBook is nu al 2x keer terug gekomen in die 6 weken tijd, eerste keer zat er niets bij van een brief wat er aan gedaan is, 2e keer wel: dat er geen defecten gevonden zijn (= dus niets aan gedaan).
Beide keren waren alle 2 de problemen nog steeds aanwezig.
Mediamarkt zei tegen mij dat beide keren niet als reparatie gezien worden omdat er door hun servicecenter niets aan gedaan is.

Heb nu net de Mediamarkt inmiddels gebeld, ze wisten gelijk waar het over ging, en mij werd verteld dat het vanmiddag nog in de vergadering werd gegooid, en ik er vandaag nog wat over hoor. Dus ben benieuwd!

edgarf28 wijzigde deze reactie 17-01-2013 15:42 (14%)

• edgarf28
  • Niet online
Ben zojuist gebeld door de MediaMarkt met het goede nieuws dat ik een nieuwe mag komen halen.
Volgens de medewerker zijn de Image Retention problemen bij deze modellen inmiddels opgelost door Apple.

Dus deze zaak is opgelost.

edgarf28 wijzigde deze reactie 17-01-2013 18:14 (13%)

• Terror
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-01 13:43
Ik vraag me af of ze dit topic opgepikt hebben :). Maar gefeliciteerd.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• XenoMorpH
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-01 16:23
Vind het nog steeds een belabberde service als je het mij vraagt. 6 weken weg ivm een usb poort. En dan zelf er achter aan moeten gaan om je product terug te krijgen. En zodra je er werk van maakt dat het ineens in een sneltreinvaart gaat....

• edgarf28
  • Niet online
Net naar de MediaMarkt geweest... Heb er nog héél veel moeite voor moeten doen, maar ik heb een nieuwe MacBook Pro Retina 15" meegekregen uiteindelijk, tegen €400,- bijbetaling, die ik volgende week tijdens de BTW-actie weer terug krijg.

Eerst was dit niet mogelijk, volgens een leidinggevende, kon er alleen 1 reserveren, en volgende week komen ophalen.
Terwijl de servicebalie gisteren door de telefoon tegen mij heeft toegezegd dat het vandaag opgelost zou worden. Ik kreeg dit niet voor elkaar bij de leidinggevende.

Dus ik terug naar de servicebalie, waar ze er van schrokken toen ik dit vertelde... 1 werknemer zei zelfs: ik ga me onderhand schamen om dit te dragen, en keek naar z'n rode pakkie.

Deze jongen is voor mij naar de leidinggevende toegestapt, en heeft uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik er toch 1 mee kreeg, tegen de volle pond (€400 bijbetaling dus)
Deze mag ik volgende week terug eisen, tijdens de BTW-actie.

Gelukkig zit in deze MacBook Pro Retina wel een goed scherm (Samsung) en functioneren beide USB poorten wel goed.

Zoals XenoMorpH hier boven zegt, ik vind het nog steeds hele belabberde service van de MediaMarkt!

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:22

tdw

Amai seg!

Waarom moest je nu bijbetalen dan? :?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• edgarf28
  • Niet online
Omdat ik de vorige tijdens de BTW-actie einde september vorig jaar had aangeschaft (dat scheelt €402,-), en ik nu alleen mijn geld terug kreeg.
Waar ik er dus nu geen meer voor kon aanschaffen, aangezien die actie nu niet is.
Volgende week woensdag is weer de BTW-actie, dus dan krijg ik de €402 weer terug.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11:30

servies

Veni Vidi Servici

quote:
edgarf28 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:55:
Omdat ik de vorige tijdens de BTW-actie einde september vorig jaar had aangeschaft (dat scheelt €402,-), en ik nu alleen mijn geld terug kreeg.
Waar ik er dus nu geen meer voor kon aanschaffen, aangezien die actie nu niet is.
Volgende week woensdag is weer de BTW-actie, dus dan krijg ik de €402 weer terug.
Dan moet je je eigenlijk eens het volgende afvragen:
Had jij ook geld toe gekregen wanneer de prijs van een MacBook Pro Retina 500 euro was gedaald?

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Dat klopt volgens mij niet, aangezien ze jou een product leveren. Dit product faalt, je levert het in voor reparatie. Echter kunnen ze het bij MM niet repareren. Dus moet je, omdat het toen een korting was nu geld bij leggen?

Wat krom, garantie is garantie, als je naar de apple store was gegaan op leidseplein had je ook niets hoeven bij leggen als je direct een nieuwe mee had gekregen.

Je hebt dus eigenlijk 'geluk' dat die btw actie er nu is en je het geld weer terug krijgt...

Kypo wijzigde deze reactie 22-01-2013 09:56 (4%)

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:48

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Eigenlijk weer niet goed he: je hebt recht op een gelijkwaardig product, niet op je geld terug en zie zelf maar of je dan 'n nieuwe kan kopen.

Note to self: being good is often more important than being right.

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2018

FaceDown

Storende factor.

Wat een kloteservice van de mediamarkt. Deze bedrijven moeten het juist van hun service hebben. Dat is echt nog de enige reden waarom ik daar zou kopen ipv een internet webshop.

Groetjes, FaceDown.

• edgarf28
  • Niet online
Net om mijn geld terug geweest, ik kreeg op €6 na het verschil terug... vanwege de thuiskopieerheffing die sinds januari is ingevoerd... :O 8)7 |:( O-) :z

Ik was het zo zat, dat ik geen eens is meer hier tegen in ging. Maar mij zien ze voorlopig echt niet meer in de Mediamarkt Middelburg, wat een KL*TE service zeg daar...

Dus dit is de service van de Mediamarkt (Middelburg) bij een laptop van bijna €2000,- met 2 fabrieksfouten:
- Ben mijn laptop 6 weken en 1 dag kwijt geweest
- Heb alleen mijn geld terug gekregen
- ik geluk heb dat nu de BTW-actie weer is bij de MM, anders had ik nu GEEN MacBook Pro Retina 15" gehad...
- €402,- een week lang moeten uitlenen aan de MediaMarkt
- Heb ik €6 euro bij moeten betalen
- en heb ik 7 keer extra naar de Mediamarkt moeten rijden...

:X

edgarf28 wijzigde deze reactie 23-01-2013 18:32 (47%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True