Netwerk in Service Bus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitdragon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 11:09
Onze monteurs zijn steeds vaker bezig met de tablet. Tekeningen lezen, gegevens opvragen etc
Nu zijn we aan het kijken of we de service bussen kunnen laten werken als wifi hotspot.

Wat we willen is het volgende: Op de tablet snel en betrouwbaar internet rond de bus, bij veel tekeningen kunnen en deze snel kunnen opvragen. De tekeningen zijn gemiddeld zo'n 3mb groot.

Zou het mogelijk zijn om middels een router welke verbinding maakt met het internet door een 3g dongel een fatsoenlijk wifi netwerk tot stand te brengen.
De bussen zijn voorzien van 24 volt.

Is het dan ook mogelijk om aan die router een hdd te hangen en die te delen zodat er overal op de tablets toegang tot is. Dan hoeven de tablets geen groot geheugen te hebben, wat weer in de prijs scheelt.

Of is het sneller, net zo snel, om een 3g tablet te kopen en alle tekeningen te zetten in een cloud, zeg dropbox of google drive??

Graag hoor ik jullie meningen en advies.

alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer ze in de cloud staan kun je ze op de zaak beheren, misschien wel zo handig. Heeft een monteur de tekeningen niet meer nodig dan kun je ze offline halen, heeft de monteur nieuwe nodig dan heb je ze met een paar klikken aan toegevoegd. De inhoud van de tekeningen wordt bewaard op de tablet zelf. Ook handig op de bouw, kun je ter plekke bekijken hoe of wat in plaats van eerst naar de bus te gaan. (afhankelijk van de soort industrie waar je in zit)

Een tablet met 3G/4G is in mijn ogen handiger dan een service aan je bus koppelen. Dit zou namelijk betekenen dat als de bus een dag weg is voor APK of reparatie dat de monteur zonder informatie komt te zitten. Met een tablet voorzien van 3G kun je overal bij je data en ben je niet afhankelijk van de bus die je wel of niet in de buurt hebt.

Voordeel van dropbox gebruiken is bijvoorbeeld ook nog dat je op de zaak vanuit het account apparaten kunt ontkoppelen. Zo kun je bij verlies of diefstal van een tablet deze ook verwijderen uit je lijst met toegestane apparaten en kan de nieuwe "eigenaar" niet bij jouw data komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Die tekeningen gedistribueerd beheren in die busjes lijkt me een nachtmerrie. 3 MB is nu ook weer niet zó veel, lijkt me dat je die wel gewoon via 3G kan opvragen, niet?

Mochten de tablets geen 3G (of 4G, for that matter) beschikbaar hebben, dan zou je er voor kunnen kiezen om de busjes uit te rusten met van die mobiele 3G/WiFi hotspots. Simkaartje in proppen en voilá, een wifi netwerk in de buurt van je bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar de 819 router.
Deze is Ruggadized en kan je in een bus monteren.
In de toekomst kan je de router voorzien van Dual SIM, dus mocht je geen bereik hebben van een mobile provider, dan kan je overschakelen op een andere provider. (In de software moet dit nog ontwikkelt worden.)

Verder heeft het Wifi en een 4 poorts swich. De router ondersteund ook WAAS Express. Dit comprimeerd netwerkverkeer en zorgt ervoor dat alleen wijzigingen aan tekeningen over de lijn gestuurd worden. Daarnaast kan je de router voorzien van een GPS module, t.b.v. tracking doeleinden als je dat zou willen. Voor WAAS heb je nog wel één of meer WAAS appliances nodig in je server ruimte of datacenter.

Heb je enkele service bussen, dan zou ik kijken naar tablets met ingebouwde 3G.
Is je vloot bussen wat groter, dan is de 3G router een aardige optie. De GPS mogelijkheden zou je dan bijvoorbeeld kunnen integreren met een ERP pakket. Maar dat vereist vergaande integratie.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb zelf gewoon de nternetverbinding van mijn telefoon gebruikt, die deel ik dan via bluetooth naar man tablet om onderweg te kunnen internetten.
Geen gezeik met extra simkaarten, routers ofzo, gewoon het zakelijk abbo aanpassen en klaar.