Wij hebben hier op de zaak een CMDB waar het niet echt makkelijk is om een goed overzichtje te krijgen van alle notebooks met de mac-adressen (WiFi / LAN) zichtbaar te krijgen dus hebben ze mij gevraagd om het via een SQL Query te doen.
Dit heb ik al volgt gedaan:

Nu heb ik even nagekeken en het resultaat is goed, de eerste regel is de LAN MAC en de tweede is de WiFi MAC alleen nu wil de opdrachtgever dit in losse kolommen ipv rijen zodat je maar 1 rij per laptop krijgt met beide macadressen. Is dat nog mogelijk zonder de database aan te passen ?
Ik hoop dat het duidelijk is mocht dit niet zo zijn vraag vooral wat je wil weten!
Alvast bedankt
Dit heb ik al volgt gedaan:
Helaas is er geen apart veld voor mac-adres en is dit gewoon in content geplaatst, nu heb ik dit weten te filteren omdat we alle macadressen met : notatie doen. Ik krijg nu het volgende resultaat:SELECT cmdb_ci_ext_id External_CI, Description, Status, content Mac_adres, LEN(content) Lengte_mac, it_location_desc Locatie
FROM it_cmdb_ci
INNER JOIN it_cmdb_ci_attr ON it_cmdb_ci.cmdb_ci_id = it_cmdb_ci_attr.cmdb_ci_id
INNER JOIN account_location ON it_cmdb_ci.acct_location_id = account_location.acct_location_id
WHERE cmdb_ci_ext_id LIKE 'Laptop%'
AND content LIKE '%:%'
ORDER BY cmdb_ci_ext_id

Nu heb ik even nagekeken en het resultaat is goed, de eerste regel is de LAN MAC en de tweede is de WiFi MAC alleen nu wil de opdrachtgever dit in losse kolommen ipv rijen zodat je maar 1 rij per laptop krijgt met beide macadressen. Is dat nog mogelijk zonder de database aan te passen ?
Ik hoop dat het duidelijk is mocht dit niet zo zijn vraag vooral wat je wil weten!
Alvast bedankt