Sinds een poosje ben ik de mogelijkheden van XBMC en een media server aan het uittesten en als het werkt dan is het prachtige maar qua stabiliteit is er nog wel het één en ander te wensen zeker nu het uitgebreid is met één extra router. Ook is nog niet alles te bedienen met behulp van smarthone applicaties.
Ik hoop dat er mensen zijn die advies kunnen geven om de stabiliteit te kunnen verbeteren. Note: Ik heb weinig verstand van netwerken, netwerkprotocollen dus zal soms iets niet begrijpen maar voordat ik daar naar vraag zal ik eerst google geraadpleegd hebben.
Als eerste een schematisch overzicht van de situatie.

Mijn excuses voor geen thumbnail maar om één of andere vreemde reden is de thumbnail verkeerd gerenderd door tweakers fotoalbum.
De oranje lijnen zijn cat5 tot cat6 kabels.
De zwarte stippel lijnen zijn wifi verbindingen.
Je ziet verder drie gebouwen:
Woonhuis:
De problemen die ik nu ervaar zijn:
geen verbinding kunnen maken met de juiste xbmc installatie via smartphone als ik in de schuur sta.
Weg vallende internet verbinding bij verschillende computers.
Ik ben dus benieuwd waar ik verstandig aan doe. Dezelfde hardware behouden, welke router gebruiken als centraal punt (nu dus de König maar zou ook de experia box kunnen zijn), gaat alles werken als ik deze [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point tutorial door ga nemen of moeten er nog andere instellingen doorgevoerd worden?
Ik hoop dat er mensen zijn die advies kunnen geven om de stabiliteit te kunnen verbeteren. Note: Ik heb weinig verstand van netwerken, netwerkprotocollen dus zal soms iets niet begrijpen maar voordat ik daar naar vraag zal ik eerst google geraadpleegd hebben.
Als eerste een schematisch overzicht van de situatie.

Mijn excuses voor geen thumbnail maar om één of andere vreemde reden is de thumbnail verkeerd gerenderd door tweakers fotoalbum.
De oranje lijnen zijn cat5 tot cat6 kabels.
De zwarte stippel lijnen zijn wifi verbindingen.
Je ziet verder drie gebouwen:
Woonhuis:
- Router/Modem KNP experia box Arcadyan ARV7519 Firmware Version:01.01.119
- Router 2: könig wireless 300Mbit router (zeker weten doe ik niet, lastig te vinden) http://www.elektrozine.be/ez/productdetail.php?prodid=42838
- xbmc op apple tv2
- Mediaserver met windows 7 pro
- draadloze verbindingen naar verschillende laptops en smartphones
- router pricewatch: DrayTek Vigor 2900Gi (niet 100% zeker)
- Imac + xbmc Eden
- Versterker pricewatch: Marantz A/V Receiver NR1603 Black
- simpele pc met xbmc (sporadisch een filmpje/muziek)
De problemen die ik nu ervaar zijn:
geen verbinding kunnen maken met de juiste xbmc installatie via smartphone als ik in de schuur sta.
Weg vallende internet verbinding bij verschillende computers.
Ik ben dus benieuwd waar ik verstandig aan doe. Dezelfde hardware behouden, welke router gebruiken als centraal punt (nu dus de König maar zou ook de experia box kunnen zijn), gaat alles werken als ik deze [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point tutorial door ga nemen of moeten er nog andere instellingen doorgevoerd worden?