Wat wil je bereiken?
Mijn oude laptop sneller maken door oude HDD te vervangen door ofwel HDD, Hybrid of SSD mits mogelijk.
Wat mag het gaan kosten?
€75,- max.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet al te weinig ruimte, heb naast Windows ook Ubuntu geïnstalleerd staan t.b.v. mijn studie.
Zelf heb ik al wat upgrades gevonden, bijvoorbeeld:
Mijn systeem:
Mijn systeem wordt dus voornamelijk gebruikt voor mijn studie Informatica dus voornamelijk Ubuntu met programmeer werk, daarnaast wordt Windows nog wel eens opgestart voor wat exclusieve software (Spotify, Mathematica, etc).
Mijn oude laptop sneller maken door oude HDD te vervangen door ofwel HDD, Hybrid of SSD mits mogelijk.
Wat mag het gaan kosten?
€75,- max.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet al te weinig ruimte, heb naast Windows ook Ubuntu geïnstalleerd staan t.b.v. mijn studie.
Zelf heb ik al wat upgrades gevonden, bijvoorbeeld:
- HDD: pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB Meeste opslag maar minste performance update, alleen 7200 rpm i.p.v. 5400 rpm en 16mb cache i.p.v. 8 mb. Voordelen: voordeligste keuze, prijs/gb.
- Hybrid Drive: pricewatch: Seagate Momentus ST95005620AS, 500GB Deze verdubbeld mijn opslagcapaciteit terwijl het geheel ook een stuk sneller wordt. Nadelen zijn dan weer hitte ontwikkeling en stroomverbruik en minder snel dan SSD (hoewel in de praktijk dat schijnt mee te vallen)
- SSD Drive: pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB Hier heb je de snelste optie namelijk een SSD. Nadelen zijn alleen opslagcapaciteit en prijs/gb.
Mijn systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Toshiba MK2555GSX, 250GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 0,- | € 0,- |
1 | Sony Vaio VGN-NS38E/S | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 3000 | € 18,99 | € 18,99 |
1 | Case Logic 16` notebooktas VNCI-116 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 18,99 |
Mijn systeem wordt dus voornamelijk gebruikt voor mijn studie Informatica dus voornamelijk Ubuntu met programmeer werk, daarnaast wordt Windows nog wel eens opgestart voor wat exclusieve software (Spotify, Mathematica, etc).