Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:33
Wat wil je bereiken?

Mijn oude laptop sneller maken door oude HDD te vervangen door ofwel HDD, Hybrid of SSD mits mogelijk.

Wat mag het gaan kosten?

€75,- max.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Niet al te weinig ruimte, heb naast Windows ook Ubuntu geïnstalleerd staan t.b.v. mijn studie.

Zelf heb ik al wat upgrades gevonden, bijvoorbeeld:Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

Mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba MK2555GSX, 250GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 0,-€ 0,-
1Sony Vaio VGN-NS38E/S€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 3000€ 18,99€ 18,99
1Case Logic 16` notebooktas VNCI-116€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 18,99

Mijn systeem wordt dus voornamelijk gebruikt voor mijn studie Informatica dus voornamelijk Ubuntu met programmeer werk, daarnaast wordt Windows nog wel eens opgestart voor wat exclusieve software (Spotify, Mathematica, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:31
Je wilt geen HDD meer als upgrade, en aangezien je een budget hebt van 75,- is 64Gb wel heel erg weinig,
Je zou er tussen in moeten gaan zitten, ik zelf heb in mijn laptop een Seagate Momentus XT zitten, zit wel 25,- over je budget maar het is die 25,- dubbel en dwars waard.

Je hebt 750 Gb aan ruimte en haalt toch goede prestaties, ik haal 110 read/write +-.
De 500Gb is binnen je budget maar een tikkie trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:33
Marco1994 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:09:
Je wilt geen HDD meer als upgrade, en aangezien je een budget hebt van 75,- is 64Gb wel heel erg weinig,
Je zou er tussen in moeten gaan zitten, ik zelf heb in mijn laptop een Seagate Momentus XT zitten, zit wel 25,- over je budget maar het is die 25,- dubbel en dwars waard.

Je hebt 750 Gb aan ruimte en haalt toch goede prestaties, ik haal 110 read/write +-.
De 500Gb is binnen je budget maar een tikkie trager.
Ja klopt, die 750 Gb is idd erg nice vanwege zijn twee keer zo grote cache en van de vorige generatie is die 500 Gb wel het aantrekkelijkst aangezien de prijzen van de 320 Gb nergens op slaan en die van de 250 Gb duurder is dan de 500 Gb.

Maar je hebt een punt wat betreft HDD, eigenlijk wil ik ook geen HDD meer ondanks dat ik een nogal oud beestje als laptop heb en maar één opslagmedium kan gebruiken. Misschien toch maar doorsparen voor SSD en HDD in caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:31
Ik zou de 750 Gb kopen en 25,- bijdokken. Die momentus kan je altijd meenemen naar een nieuwe laptop.
En die momentus is echt niet misselijk hoor. Samen met windows 8 binnen 11 seconden opgestart en vanuit hibernate 6