Ruis in Rechterkanaal Versterker, terwijl links

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 23:53
Onlangs een high-end stereo versterker uit de ES-serie van Sony (jaren 90) gekocht: de Sony TA-N55ES weegt 10kg en geeft subliem geluid... op één kanaal. Na het aansluiten van de luidsprekers zette ik hem aan en hoorde meteen ruis afkomstig uit het rechter kanaal dat begint eerst luid en dan wordt het langzaam wat minder, maar blijft hoorbaar en is natuurlijk irritant. Muziek door het linker kanaal klinkt kristal zuiver en is vrij van ruis, terwijl muziek door de rechter kanaal zachter klinkt en voor de rest met ruis is gevuld.

Zelfs wanneer er RCA kabels aangesloten zijn hoor je de ruis op de rechter kanaal.

Wat is er mis met deze versterkers Rechts uitgangskanaal?

Ik heb ook een service manual voor de 55 ES in PDF maar weet niet welk deel ik moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als je de speakers is omdraait weet je het zeker of het door de speaker of de versterker komt. Mogelijk kan je via Sony.nl aan onderdelen komen via de Sony consumenten helpdesk, reparatie mits mogelijk zal honderden euro’s kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
goed advies: speakers omgedraaid precies zelfde resultaat!
wil hem niet laten repareren want ik kan zelf wel voorzichtig solderen. Wil alleen weten elk onderdeel (transformator / elko of iets anders) defect zou kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Precies hetzelfde resultaat? Dat betekent nogsteeds ruis door de rechterspeaker?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:59
Klinkt alsof het signaalpad ergens onderbroken is. De eindtrappen krijgen geen signaal meer dus versterken alleen nog achterrondruis.

Het kan bijvoorbeeld de volume potmeter zijn waarvan 1 spoor geen contact meer maakt / versleten is. Die kan je misschien wel schoon maken. Schroef em eens open en kijk dan ook voor slechte/losse soldeer verbindingen, bol staande of lekkende elco's enz.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
Scyth: indeerdaad rechter speaker geeft ruis (bij volume stand helemaal hoorbaar ruis bij volume stand hoog erg goeed hoor baar ruis, met zachte muziek)

Linker kanaal perfect: ongeacht volume stand (laag of hoog) absoluut geen ruis. muziek klinkt vol en warm. zuiver en krachtig en goed gedefinieerd.

Martijn_tje: als de eindtrappen helemaal geen signaal meer krijgen hoe kan het dan dat linker kanaal vol zuiver klinkt en rechter kanaal half zacht muziek afspeelt?

alle Elko's zijn niet bol en vertonen geen lekkage van buitenkant.
Zijn kapotte elko's ALTIJD bol of niet altijd?
Pagina: 1