XPS 12 - CPU temperatuur ~80 graden celcius

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Hallo,

Gisteren heb ik mijn nieuwe XPS 12 ontvangen met daarin de duurste configuratie van Dell waardoor een i7-3667U (volgens cpu-z) is ingebouwd.

De laptop werkt erg plezierig maar toen ik de laptop aan de lader hing ging de ventilator gelijk loeien, ik weet dat Windows dan omschakelt van passief naar actieve koeling maar toen ging ik kijken met hw-monitor, gaf deze een temperatuur aan van tussen de 75 en 80 graden.

Ik ben deze temperaturen eerlijk gezegd nog niet tegengekomen met een nieuwe laptop.
Is dit normaal?

https://www.dropbox.com/s/fpgw0ekwnwy0exh/XPS-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:15
Het kan er mee door, hier zijn ze dit ook tegen gekomen, je zou eens een kijke kunnen nemen, hier raden ze aan om je BIOS te updaten

[ Voor 86% gewijzigd door Marco1994 op 17-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
De laatste bios A05 staat al op deze laptop geinstalleerd.

Wat ik wel heb uitgevonden is dat de processor normaal 2GHz draait en waarschijnlijk door de boost wordt de cpu op 2,9GHz geklokt. In de energie instellingen van windows kan ik dit wel terugschroeven maar ik vind het geen nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

80° is werkelijk niets voor zo'n processor. 99° is waar je je zorgen moet maken. En stel hem sowieso eens op 'balanced' power scheme in in plaats van high performance, als het goed is draait hij dan niet meer standaard op 2Ghz.

Maar verder: de XPS 12 is gewoon een laptop met vrij bedroevende koeling. Onder zware load is de koeling gewoonweg niet toereikend en klokt hij terug, het ligt in de lijn der verwachting dat de temperaturen idle dan ook niet al te best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-07 21:40
Jou CPU zal het bij 105 graden niet goed gaan.

(staat op Intel site)

Ultrabooks worden meestal al snel heel warm

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0