Kofferbak BWM 5 touring vs Volvo XC/V70

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 11:41
Wegens ernstig ruimtegebrek in mijn huidige 2010 Audi S4 Avant (2 kinderen, hond, koffers enbuggy is echt onmogelijk...) ben ik op zoek naar een nieuwe ruimere auto.

De nieuwe S6 is mij nog veel te duur momenteel (te nieuw om mooie prijsdrops te zien in DLD) en vanuit daar kwam ik uit op de 535i of de XC/V70. Vrouw is echt fan van Volvo, ik ben meer geneigd te kiezen voor een duitse auto (gezien de techniek van het rijden en van de electronica).

In de specs van de auto's (bv te vinden via autoweek) komt de 5-serie er, vergeleken met de v70, er niet slecht af qua kofferbakruimte. Als ik opzoek hoe dit gemeten wordt dan begrijp ik dat ook wel: er wordt gekeken naar de ruimte vanaf de onderkant hoedenplank tot bodem.

In de praktijk zullen we niet vaak alleen maar tot aan de hoedenplank de auto 'vullen'. Ook de ruimte erboven wordt vaak volgestouwd. Als ik kijk naar de 5-serie en de volvo dan zie ik verschil in de aflopende stijl van de kofferbak. Volvo is bijna kaarsrecht, bmw loopt best wel af.

Wat merk je van de aflopende stijl in vergelijking tot de rechte lijn van volvo? Iets zegt me dat dat enorm veel scheelt.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als je echt voor de ruimte gaat is volgens mij de E-klasse in dat segment het grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Laat ik die nou niet echt mooi vinden...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

MPV geen optie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Eerlijk? De rijeigenschappen vind ik niet briljant. Of heb je iets in gedachten?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrysler Voyager, Zafira , Touran, S-MAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Inderdaad wel ruim, maar lever je dan niet heel veel in qua sportiviteit/rijgedrag etc?

[ Voor 72% gewijzigd door BKJ op 17-01-2013 12:20 ]

Kamer huren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

BKJ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:18:
Vergeleken met een S4 is dat wel een enorme stap terug...
Wilde je bagageruimte en ruimte voor de kids of nog een stukje ego overhouden O+ ?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, Wat wil je nou? Ruimte of sportiviteit? Die dingen gaan vaak niet samen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Wish schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:19:
[...]

Wilde je bagageruimte en ruimte voor de kids of nog een stukje ego overhouden O+ ?
Both? :P

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een volvo v70 is niet groter dan een S4.. Is dezelfde klasse..
een 5 serie is ook niet echt veel groter..
Wil je meer ruimte, dan moet je gewoon de hoogte en breedte in en dan kom je bij de MPV's.
.
De Touran is er ook met een V6 geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19

-tom-562

Oliesjeik

Mazda CX-9?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
De V70 vind ik wel echt ruimer in de kofferbak. Deze zou ook ruim genoeg zijn.

De vraag is alleen: hoeveel ruimte lever je daar in als je een 5-serie kiest?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riic0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09-2021
Audi Q5/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Porsche Cayenne? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Thanks. Daar staat dat ie maar 480 liter heeft in de bagage... hoe kan dat? Ik neem aan dat dat zo is als er 5 stoelen in staan?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

timovd

Voorsprong door techniek

Dit wordt een opsomtopic op deze manier. TS vraagt naar een vergelijking tussen 5-touring en de V70 van de kofferbak.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Vergelijk ze maar eens op autoweek met bv een 5-serie, dat maakt niet zoveel uit....

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een kleinere kinderwagen, roltassen ipv koffers, minder spullen meenemen lijkt me allemaal goedkoper dan een nieuwe auto :) Ik vind de kofferbak van een gewone vijf al behoorlijk ruim alleen jammer dat de neerklapbare achterbank een optie is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
timovd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:26:
Dit wordt een opsomtopic op deze manier. TS vraagt naar een vergelijking tussen 5-touring en de V70 van de kofferbak.
Exact.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:20

AMDFreak

Intel is zo..

Peugeot 508SW? Skoda Suberb SW?

Is ook behoorlijk comfortable.

[ Voor 15% gewijzigd door AMDFreak op 17-01-2013 12:29 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BAGAGE/LAADRUIMTE
inhoud
V70 575-1600 l
535 Touring: 560-1670 l

Scheelt dus amper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:30:
BAGAGE/LAADRUIMTE
inhoud
V70 575-1600 l

Scheelt dus amper....
Zoals gezegd: ze meten nogal apart, namelijk vanaf de hoedenplank tot aan de bodem... Vraag me af of de ruimte daarboven anders is vanwege de anders lopende stijl...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is de Volvo wat rechtlijniger, en de BMW loopt wat schuiner af..

Denk dat je bij de Volvo makkelijker de hoogte in kunt..
Beste is gewoon proefrijden en gewoon passen, dus ff langs huis rijden en al je zooi erin gooien.
Heb ik ook gedaan met de A3 die ik graag wilde hebben maar toch te krap bleek te zijn..

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 17-01-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:33:
Volgens mij is de Volvo wat rechtlijniger, en de BMW loopt wat schuiner af..

Denk dat je bij de Volvo makkelijker de hoogte in kunt..
Exact. De vraag is dus nu of iemand dat ook weet uit ervaring.....

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t.o.v. de S4 ga je er maar 70 liter op vooruit (490-1430)
Dat is maar 4-5cm ofzo.. Echt bijna niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

timovd

Voorsprong door techniek

Deze video is geblokkeerd op het werk: http://www.autoweek.nl/vi...erie-touring-vs-volvo-v70
De 5-serie heeft volgens mij een behoorlijke opperblakte van het bagageruim. Dat is volgens mij iets dat je nodig hebt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
timovd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:42:
Deze video is geblokkeerd op het werk: http://www.autoweek.nl/vi...erie-touring-vs-volvo-v70
De 5-serie heeft volgens mij een behoorlijke opperblakte van het bagageruim. Dat is volgens mij iets dat je nodig hebt.
Dat zijn de vorige modellen maar dat blijkt niet uit de beschrijving ;-)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 20:04

mambo No5

Bad Apple?

Een 5 serie heeft wel een fors oppervlakte ter beschikking, maar een redelijk lage daklijn. Zoals de reviewer in onderstaand filmpje ook stelt: If you want an executive estate car with the most load space: don't bother with the new 5 series touring, get a Mercedes E classe instead.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
BMW 5 Series Touring Video Review - Auto Express

De Volvo daarnaast blinkt imho sowiso niet uit in interieurruimte; ik zit er behoorlijk krap in in vergelijking met de 3 serie van m'n pa; 't viel mij behoorlijk tegen in ieder geval. Als je echt voor ruimte icm nog het een en ander aan performance gaat zou ik persoonlijk een leuk aangeklede Åœkoda Superb 3.6 FSI V6 gaan; meer ruimte voor je geld krijg je bijna niet met een stationwagen. imho. Ik kan met m'n 1,93 m zeer riant achter mijzelf zitten; als ik achter m'n pa of zus zou zitten kan ik m'n benen op de achterbank letterlijk strekken. :) Zie ook onderstaand filmpje rond 0:34:

[YouTube: http://youtu.be/hy3-iOsfino]

Kijk wel dat je bij de Superb een exemplaar neemt met sportonderstel; het standaard onderstel vond ik persoonlijk wat soft afgesteld.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Wow, thanks voor de uitgebreide reply! Ik neem het mee in mijn beslissing ;-)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:29
Zou je eventueel ook niet gewoon even naar een BMW garage gaan, en naar een Volvo garage gaan en een proefrit met beiden maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Uiteraard, en ik neem ook spullen mee ;-)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of nog beter, neem eens een kijkje bji Snappcar (soort P2P autohuur), huur daar gewoon een dagje (of deel daarvan) een V70/XC70, een BMW 5-series en evt nog iets anders in diezelfde categorie.

Dan heb je er zelf mee gereden en kun je passen met kind en wagen (hond in andermans auto wordt vaak minder gewaardeerd)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
dion_b schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:24:
Of nog beter, neem eens een kijkje bji Snappcar (soort P2P autohuur), huur daar gewoon een dagje (of deel daarvan) een V70/XC70, een BMW 5-series en evt nog iets anders in diezelfde categorie.

Dan heb je er zelf mee gereden en kun je passen met kind en wagen (hond in andermans auto wordt vaak minder gewaardeerd)
leuk idee, maar geen van de modellen bij mij in de buurt... :)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Volvo heeft een zeer aardige bagareruimte. Ik denk dat de 70 en de 5 qua ruimte aan elkaar gewaagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Volvo heeft een veel praktischere bagageruimte. Hoekiger, dus praktischer. Ik vraag me alleen af wat mijn ouders vroeger anders deden. Die hadden een VW golf toen mijn zusje en ik nog klein waren. Daar paste de wandelwagen, babymeuk en weet ik het wat prima in.

Wat is er veranderd (ik heb zelf geen kinderen, dus echt geen idee) dat dat ineens niet meer past in een Audi S4 Avant? :o Klappen kinderwagens niet meer zo compact op ofzo?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
Qua ruimte zal de v70 of de 5-serie niet veel uitmaken. Qua rechthoekige vorm is de v70 beter vol te laden en er is minder kans dat je de achterruit kapot druk door net iets te grote bagege bovenin.

Mare wat vind je van een dakkoffer op je s4?

[ Voor 78% gewijzigd door janvanmil op 17-01-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Reagerend op TS: dit lijkt me een aardig luxeprobleem.
Als ik zie dat ik vroeger met mijn ouders, zusje + hond 2 weken op vakantie ging met een hoop zut in een Renault 9 resp 19 sedan, dan doet TS denk ik iets fout qua beladen, of vergeet hij dat er in sommige gevallen ook nog imperials bestaan, of een dakbak. Lijkt me een stuk goedkopere optie dan je S4 inruilen :o

Tenzij je een labrador of groter hebt, past dat ding bij reizen toch ook wel in het midden op de achterbank of tussen de voeten van de bijrijder, of ben ik nou gek :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Grrrrrene schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:14:
De Volvo heeft een veel praktischere bagageruimte. Hoekiger, dus praktischer. Ik vraag me alleen af wat mijn ouders vroeger anders deden. Die hadden een VW golf toen mijn zusje en ik nog klein waren. Daar paste de wandelwagen, babymeuk en weet ik het wat prima in.

Wat is er veranderd (ik heb zelf geen kinderen, dus echt geen idee) dat dat ineens niet meer past in een Audi S4 Avant? :o Klappen kinderwagens niet meer zo compact op ofzo?
Heb je die bugaboo's van tegenwoordig gezien? Huge...

Hond past niet op de achterbank (en die wil ik ook niet tussen twee kinderen in hebben). Daarbij is het wettelijk niet eens toegestaan.

Oudere auto's hebben vaak meer ruimte bij gelijk buitengrootte. Enorm veel afwerkingsmateriaal zit er tegenwoordig tussen binnenruimte en het 'blik'. Vroeger nog wel eens een auto vanuit binnen uitgedeukt. Dat hoef je tegenwoordig niet te proberen.. ;-)

Inderdaad een luxeprobleem!

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puur luxeprobleem idd, wij pasten vroeger ook met vier (!) kinderen op de achterbank en kampeerspullen in de koffer in een Citroen Ami 8.

Maar daar gaat het niet over, TS heeft nu eenmaal veel shit, heeft het geld om een grotere bak te nemen en gaat dat ook doen maar wil dan wel de meest handige kopen. Niks mis mee toch? ;)

* dion_b heeft gekozen voor drie verschillende draagtassen en *geen* kinderwagens, desondanks zit er dik in dat wij straks een autoklasse groter gaan rijden, maar dan heb je het over een V40, niet een XC70 :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:27:
Puur luxeprobleem idd, wij pasten vroeger ook met vier (!) kinderen op de achterbank en kampeerspullen in de koffer in een Citroen Ami 8.

Maar daar gaat het niet over, TS heeft nu eenmaal veel shit, heeft het geld om een grotere bak te nemen en gaat dat ook doen maar wil dan wel de meest handige kopen. Niks mis mee toch? ;)
Zo was het ook niet bedoeld hoor. Ik heb (nog) geen kinderen, dus ik vraag me op zo'n moment af waar ik in godsnaam aan begin als het er ooit van komt (en hoe mijn collega z'n babymeuk vanaf maart, wanneer hij vader wordt, in een Punto gaat gooien) :P
* dion_b heeft gekozen voor drie verschillende draagtassen en *geen* kinderwagens, desondanks zit er dik in dat wij straks een autoklasse groter gaan rijden, maar dan heb je het over een V40, niet een XC70 :z
Een V70/XC70 T6 ofzo zou fijn moeten rijden en vergelijkbaar moeten zijn met de S4 Avant van de TS qua prestaties. Hoe het bochtenwerk is weet ik niet, maar 't zijn beresterke auto's :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
A propos BKJ: het lijkt me eigenlijk logischer om je kinderwagen bij je auto uit te zoeken dan andersom. Een kinderwagen is (a) veel goedkoper dan een auto, (b) misschien iets meer tijdelijk van aard, en (c) heeft minder emotionele lading.

Dus in het geval van TS gewoon een Audi kinderwagen die opvouwt in een mooie leren Audi tas met 'S' logo ;)

Een hond is een ander verhaal vanwege de emotionele binding met zo'n beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
t_captain schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:31:
A propos BKJ: het lijkt me eigenlijk logischer om je kinderwagen bij je auto uit te zoeken dan andersom. Een kinderwagen is (a) veel goedkoper dan een auto, (b) misschien iets meer tijdelijk van aard, en (c) heeft minder emotionele lading.

Dus in het geval van TS gewoon een Audi kinderwagen die opvouwt in een mooie leren Audi tas met 'S' logo ;)

Een hond is een ander verhaal vanwege de emotionele binding met zo'n beest.
LOL

Helemaal waar. Wat ook nog zo is:
- ik zit er 95% van de tijd alleen in
- enorme bak huren voor 2 weken per jaar is ook veel cheaper

Die hond gaat nog wel even mee, iig deze nieuwe auto nog wel ;-)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrrrrene schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Zo was het ook niet bedoeld hoor. Ik heb (nog) geen kinderen, dus ik vraag me op zo'n moment af waar ik in godsnaam aan begin als het er ooit van komt (en hoe mijn collega z'n babymeuk vanaf maart, wanneer hij vader wordt, in een Punto gaat gooien) :P
Heel simpel:

Het kan nog steeds in een Punto of zelfs een Alto. Enige reden dat wij onze Cordoba (Polo-station) willen vervangen is voor vakanties waarbij onze dochter (9) ook een vriendinnetje mee wi nemen. En dan wordt het krap. Plus goedkope VAG-stoelen zijn echt waardeloos voor mijn rug. Zolang je genoeg ruimte hebt om een babyzit op achterstoel te plaatsen en er zelf nog voor te zitten past een kleine baby in iedere auto. Ook een Punto of kleiner. Je hoeft geen slagschip van een kinderwagen te kopen - ik ben vrij extreem in helemaal geen te nemen, maar het hoeft geen Bugaboo te zijn. Je kunt dingen hebben die een inklapbaar onderstel hebben en een klein bakje erbovenop voor de baby. Verder heb je een tas nodig met luierspullen, de babykleertjes zelf nemen zo goed als geen ruimte in. Evt nog een kolfset voor moederlief en klaar is kees.

De rest is optioneel.

Wij willen een V40 of Xsara Picasso voor comfort en de ruimte om dus drie kinderen en kampeeruitrusting mee te nemen. Maar die upgrade doen we ook alleen omdat huidige auto economisch total loss is en we toch overstappen van diesel op LPG en dus toch groter kunnen rijden voor zelfde of lagere kosten. Als we het financieel krapper hadden of nog jaren met hudiige auto konden rijden zouden we gewoon vrolijk doorrijden met de Cordoba :z
[...]

Een V70/XC70 T6 ofzo zou fijn moeten rijden en vergelijkbaar moeten zijn met de S4 Avant van de TS qua prestaties. Hoe het bochtenwerk is weet ik niet, maar 't zijn beresterke auto's :)
Heb een keer een V70 (een vrij oude) gereden. Totaal niet met een BMW te vergelijken. Allebei zijn ze krachtig, maar de V70 is vooral groot en stabiel. De BMW heeft meer peper in z'n reet, maar eist meer inspanning. Ik ben lui genoeg dat ik de Volvo zou kiezen, maar zou ze beide gewoon verkopen en een iets kleinere, goedkopere bak in de plaats kopen :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien een Opel Zafira OPC aangezien je ook power wilt :p Al weet ik niet precies hoeveel bagageruimte deze heeft aangezien autoweek het minimum laat zien en dat is inclusief alle 7 stoelen uitgeklapt, maar als je de achterste 2 inklapt heb je een behoorlijk lading aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zafira OPC is met z'n vier cilinders en 240pk nauwelijks een match voor een 535i, 535d of Volvo T6 (drieliter zescylinders met meer dan 300pk). Bovendien is er van de actuele Zafira geen OPC meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Hoe vaak heb je die ruimte echt nodig, voor een paar keer per jaar is een dakkoffer of zelfs een trekhaak de betere oplossing.
Zelf zou ik voor een trekhaak gaan, makkelijk met fietsen vervoer en soms een karretje (evt. met huif).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16
AMDFreak schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:29:
Peugeot 508SW? Skoda Suberb SW?

Is ook behoorlijk comfortable.
Ehm... je hebt een S4, je overweegt een 535 of XC... denk je serieus dat een Peugeot of Skoda in dat rijtje passen? ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

je S4 lekker houden, en vrouwlief een groot genoegen auto geven om met z'n alle weg te kunnen (inc hond) naar een verjaardag kan je prima met de S4 volgens mij (buggie bij een verjaaardag?, hond?)

Ik zou eerst heel praktisch kijken voordat je S4 inruilt :P

Een XC90 V8/XC60/etc is ook leuk voor erbij, goed zou hem wel niet nieuw kopen dan maar oké, Range Rover Sport HSE of een gewone? Hebben aardig wat kofferruimte (zelf vaak genoeg volgepropt)

Succes met je keuze, ik ben benieuwd ;) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DJ-Visto op 18-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
TS, hoe vaak zit je met dat ruimteprobleem in je auto? Is dat elke week, of 2x per jaar op vakantie? In dat laatste geval zou ik gewoon een dakkoffer nemen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 23:18

JaQ

DJ-Visto schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:52:
je S4 lekker houden, en vrouwlief een groot genoegen auto geven om met z'n alle weg te kunnen (inc hond) naar een verjaardag kan je prima met de S4 volgens mij (buggie bij een verjaaardag?, hond?)

Dit dus.

Zo heb ik mijn vriendin in een jonge volvo station gezet zodat 2 kids en geen hond maar wel veel te veel bagage mee kan (kids onder de 2 jaar).

Na verloop van tijd ben ik zelfs kleiner gaan rijden (Brera). In de praktijk ga ik hoogstens naar de crèche met de kids en verder rij ik enkel zakelijk juist doordat die volvo boot er is.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 11:24
Of neem gewoon een A6/S6 Avant?
Is ook niks mis mee en heeft nog wat meer inhoud dan een 5-serie.

Succes met je keuze!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24
Mixpower schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:20:
Of neem gewoon een A6/S6 Avant?
Is ook niks mis mee en heeft nog wat meer inhoud dan een 5-serie.

Succes met je keuze!
Die is te duur.

Spijtig voor de TS, maar wil je kofferruimte dan pak je ofwel een goedkopere versie van de A6, of een mercedes E / skoda.

Maar wie gaat meestal met de kids/hond/boodschappen op stap?
Meestal zal dat de vrouw zijn => geef die dan een grotere wagen.
Hou vervolgens je eigen auto voor jezelf.

Kans is reëel dat je vrouw al tevreden is met een skoda superb met een simpel motortje.
(geef haar wel alle mogelijke parkeersensoren en - camera's :+ )

Et voila ... je bent vrij goedkoop gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Wil je ruimte + sportiviteit? Afneembare trekhaak + aanhangwagen.
=> Niet veel te verplaatsen, dan heb je sportiviteit
=> Wel veel ruimte nodig? Aanhangwagen er aan en je hebt ruimte zat.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:17

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je een paar weken geduld hebt, kan ik je een echte vergelijking geven. Wij hebben nu een V70 en naar verwachting komt er een dezer dagen een 5 Touring bij. De Volvo is echt ruim, omdat je lekker de hoogte in kunt. Wil je weten hoe dat in de praktijk uitvalt, lees dan Tomatoman in "Het grote Volvo topic - Deel 4" eens (met foto's).

Tot voor kort hadden wij ook het vorige model V70, waardoor ik ook goed het verschil ken tussen het oude en nieuwe model. Als voorbereiding voor een vakantie met (te) veel bagage heb ik eens met koffers lopen passen in beide modellen. Het oude model was net wat hoger, waardoor je harde-schaalkoffers er op hun zijkant in kon zetten. In het nieuwe model past dat net niet meer. Per saldo maakt het echter niet uit, omdat de nieuwe V70 een groter vloeroppervlak heeft.

In de V70 zitten trouwens (optioneel of toch standaard?) cassettes met een bagagenet, die je achteraan de rugleuning van de achterbank kunt klikken en in het plafond van de auto kunt vastmaken; zie de foto's in de eerder genoemde link. Een degelijk en netjes ogend systeem, dat ervoor zorgt dat je ook echt tot helemaal bovenin kunt inladen. Zelfs bij een noodstop krijg je dan geen bagage in je nek. Bij de 5 Touring wordt ook een dergelijk systeem meegeleverd, alleen heb ik daar nog niet me kunnen experimenteren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Nog een fotovergelijking:

achterbak BMW 5 Touring achterbak Volvo V70

Ziet er aardig vergelijkbaar uit, zij het dat de achterruit en zijruiten van de V70 minder schuin staan. Ik vermoed echter dat dat bij de BMW niet zoveel minder ruimte oplevert, omdat je de koffers op de laadvloer zet en de ruimte bovenin naast de ruiten eerder gevuld wordt met zachte, lichte spullen die zich makkelijk vormen naar de beschikbare ruimte.

[ Voor 28% gewijzigd door Tomatoman op 20-01-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik wilde ook een auto met veel ruimte vanwege kids, buggy (geen hond). Heb nu een V50... En dat is ruim zat.

Ik rij 90% van de tijd alleen in de auto en de buggy verdwijnt vrij snel weer als ze 3 a 4 zijn.

Veel ruimte is echt relatief. Je hebt het amper (qua tijd) nodig. Tijdens de vakantie zet ik wel een koffer op het dak. Mocht het om ruimte gaan:
Skoda Superb ;-)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Grrrrrene schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:14:

Als je kinderen had gehad, had je ook het dilemma van BKJ begrepen :). Pas als je een keer met kinderen een weekendje weggaat begrijp je waarom je voor 1 baby (of klein kind) meer spullen meesjouwt dan voor 2 volwassenen. Zelf neem je wat kleren en een tandenborstel mee, maar voor een baby heb je echt veel meer nodig. Een greep uit de benodigdheden: 3x zoveel kleren (want baby's maken veel vies), opklapbaar babybedje met matras, dekentje en lakentje, kinderstoel, tig luiers, speelgoed, kinderwagen (= groooot), babyzitje, allerhande spullen die te maken hebben met eten/flesjes/drinken/opwarmen, enzovoort. Bij 2 kinderen gaat deze hele waslijst maal twee, er valt weinig te combineren voor beide kinderen. Geloof me, dat past echt niet allemaal in een kleine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die lange lijsten van eerste levensbehoeften op elke autorit is in mijn ervaring vooral iets van de eerste twee jaar. Onze dochter is nu 5. De kinderstoel is van een bulky Maxi-Cosi Cabriofix + Isofix base via een bijna even bulky PrioriFix naar een veel kleinere Rodi SPS gegaan. We staan zo'n beetje op het punt op de rugleuning daaraf te halen, blijft slechts een zitverhoger over. Kinderwagen heeft ongeveer dezelfde evolutie doorlopen, van kinderwagen via buggy naar niets.

Qua reisbagage is onze dochter nu even compact als ikzelf. Haar kleren zijn kleiner, maar er moeten wel wat speelgoed en knuffelbeesten in de koffer.

Wat in deze fase vooral opvalt is de behoefte aan beenruimte. Met hun gestrekte benen hebben kids vaak meer behoefte aan wielbasis dan volwassenen. Miscchien dat ik dochterlief een keer ga verwennen door een 7-serie of XJ te kopen ;)

offtopic:
Vreemd eigenlijk dat de autos die bij uitstek voor kinderrijke families worden ontwikkeld de ruimte vooral in de hoogte zoeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Thanks voor alle replies.. :)

Blijft lastig, BMW vind ik mooier maar als ik ook zo die twee foto's zie, toch echt kleiner...

Een nieuw bedachte optie is ook om de BMW 1 van mijn vrouw samen in te ruilen met mijn S4 voor een XC70 plus een leuke bak voor mij (a la een coupe). 95% gebruik ik hem toch voor huis-werk en vv.

Kamer huren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het is niet meer relevant voor de topicstarter, maar wellicht wel voor anderen: ik heb gisteren even een vergelijkingstest gedaan met de achterbank in de normale stand, omdat we de luxe hadden om voor de vakantie te kiezen tussen onze V70 en 5 Touring (crosspost vanuit een besloten deel van het forum). Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rngU47zmGXpgR8tV2pHDo69e/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JFFa6SgM4Kl61aZ6EZddIbGX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1HpNbSqjWCaPLl3NooCbTRyy/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZJcNWQUq3gMkXw3BbCpShgg0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uMIdy4WpGSBSUXYh1OIT8xab/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rIccDNZQMSAkhiy8VguFD1Vm/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qj7P0PIZHOMdsqpeVMMeNq1Q/full.jpg

Bevestigingsmogelijkheden
Beide auto's hebben vergelijkbare mogelijkheden met een horizontale afdekhoes tussen de stoelen en de achterruit of een verticaal bagagenet tussen de stoelen en het dak (op de foto's zijn ze allebei weggehaald). Achterbank: neerklapbaar in 3 delen. Beide auto's hebben bevestigingsrails in de vloer, de BMW heeft nog een haakje om een boodschappentas aan te hangen. Onder de laadvloer zit bij beide auto's een vergelijkbare opbergruimte met een vakindeling, daaronder zit bij de Volvo nog een forse ruimte voor het (niet meegeleverde) reservewiel.

Diepte
De laadvloer heeft bij is bij de Volvo 1 cm dieper, dus dat is vergelijkbaar. De achterklep van de BMW is veel minder recht dan in de Volvo, waardoor er op de hoogte van de bovenkant van de bank wat minder ruimte is dan in de Volvo. Je kunt in de BMW echter de achterbank in twee stappen wat meer rechtop zetten, waarbij er in de rechtste stand wederom vrijwel geen verschil in diepte van de bagageruimte is.

Achterruit
De achterruit loopt bij de Volvo veel rechter dan bij de BMW, waardoor er in de hoogte veel meer ruimte is. De foto met de koffer spreekt boekdelen: in de Volvo houd je ruimte over, terwijl in de BMW de achterruit nog net niet sneuvelt. Pluspunt van de BMW is dat de achterruit separaat kan worden geopend - handig als de auto vol zit en je iets kleins nodig hebt.

Hoogte
Beide auto's zijn in het midden van de even hoog. Bij de BMW loopt het dak echter fors af naar de zijkanten en nemen ook de scharnieren meer ruimte in. Dat scheelt aan de zijkanten 10 cm in hoogte.

Breedte
De Volvo heeft een laadvloer die 4 cm breder is (118 cm) dan in de BMW (114 cm). De BMW heeft een mooie rechte zijwanden. In de Volvo staan de zijwanden verder naar buiten. Dat maakt voor het neerzetten van koffers niets uit, maar je kunt wel veel meer losse spullen meenemen. Vanaf circa 30 cm boven de laadvloer is de Volvo 138 cm breed - dat is 24 cm breder dan de BMW.

Mijn eindoordeel: mijn hart zegt dat ik met de BMW op vakantie wil, maar op basis van gezond verstand wordt het toch de Volvo. Bagageruimte heb je op vakantie nooit genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Haha, cool! Ik krijg vandaag (werkelijk!) mijn nieuwe volvo v70 t6.
Gelukkig bevestigt je eindoordeel mijn keuze... stel je voor....

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:30:
BAGAGE/LAADRUIMTE
inhoud
V70 575-1600 l

Scheelt dus amper....
Kijk voor de lol eens naar de bagageruimte van een A4 avant en een Skoda Fabia....

I rest my case :+
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:37:
t.o.v. de S4 ga je er maar 70 liter op vooruit (490-1430)
Dat is maar 4-5cm ofzo.. Echt bijna niets..
Staar je niet blind op die liters...
DJ-Visto schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:52:

Een XC90 V8/XC60/etc is ook leuk voor erbij, goed zou hem wel niet nieuw kopen dan maar oké, Range Rover Sport HSE of een gewone? Hebben aardig wat kofferruimte (zelf vaak genoeg volgepropt)

Succes met je keuze, ik ben benieuwd ;) ;)
Wil de TS eindelijk een echte auto kopen, raad je hem aan de VW S4 te houden :+
Widow schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:14:
TS, hoe vaak zit je met dat ruimteprobleem in je auto? Is dat elke week, of 2x per jaar op vakantie? In dat laatste geval zou ik gewoon een dakkoffer nemen.
Ondanks dat ik het ermee eens ben is extra ruimte altijd handig op te hebben...
Een dakkoffer overigens ook :P
BKJ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:24:
Gefeliciteerd!
Dikke bak hoor!

Mijn gevoel zou zeggen 5 serie (mooiste auto in zijn klasse, by far!)
Maar verstand zegt Volvo... Het is dat mijn budget het niet toelaat in combinatie met de benodigde ruimte, anders gold de slogan "Volvo for life" zeker voor mij. V40 is helaas te klein en een V60 te duur...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

BKJ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:24:
Klinkt niet alsof je voor second-best bent gegaan :)

En omdat plaatjes nu eenmaal leuk zijn: het vergelijkingsmateriaal in vol ornaat:
V70 D5 vs. 530d Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:51

vhal

ಠ_ಠ

grappig huis, zelf ontworpen ofzo?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Tomatoman schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:53:
[...]

Klinkt niet alsof je voor second-best bent gegaan :)
Nee hoor! Dagje mee gereden, helemaal geen spijt!

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

vhal schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:02:
grappig huis, zelf ontworpen ofzo?
Daar hebben we een architect voor ingehuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12:20
The Eagle schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:01:
Reagerend op TS: dit lijkt me een aardig luxeprobleem.
Als ik zie dat ik vroeger met mijn ouders, zusje + hond 2 weken op vakantie ging met een hoop zut in een Renault 9 resp 19 sedan, dan doet TS denk ik iets fout qua beladen, of vergeet hij dat er in sommige gevallen ook nog imperials bestaan, of een dakbak. Lijkt me een stuk goedkopere optie dan je S4 inruilen :o

Tenzij je een labrador of groter hebt, past dat ding bij reizen toch ook wel in het midden op de achterbank of tussen de voeten van de bijrijder, of ben ik nou gek :?
Dat. Mijn ouders, ik en mijn 2 zusjes + bagage in kofferbak + bagage op imperiaal

In een Opel Kadett E

Op vakantie naar Oostenrijk

8)7
Pagina: 1