Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Onze site scoort prima met het hoofdomein (.nl domeinnaam). Standaard heeft deze de engelse taal. Alle inkomende links verwijzen uiteraard naar dit domein.

Nu hebben we ook sinds lange tijd een 2e taal, namelijk Nederlands.

Die url ziet er zo uit:

www.websitenaam.nl/nl/home.html

Met een bepaald Nederlands keyword willen wij beter gevonden worden. Vanaf de homepagina linken wij door naar de nederlande url zoals hierboven aangegeven. Echter de Nederlandse homepagina wordt echt niet zo goed geindexeerd als de engelse. De engelse heeft ook een PR4, de nederlandse een PR0.

Wat is hier aan te doen?

Ik kwam zelf dit tegen:

http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=189077

en

http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2620865

Maar voordat ik iets doe wil ik nog wat meer info, want ik wil niet de boel om zeep helpen.

Pay peanuts get monkeys !

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Die pagerank kun je vergeten, die wordt maar eens in de zoveel tijd visueel bijgewerkt. Ik vermoed dat de NL site gewoon nog niet zoveel inkomende links heeft en daarom nog niet zo goed gepositioneerd is. Kan Google wel op een normale manier bij alle pagina's komen?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Ja, de pagina's worden wel allemaal goed geindexeerd. Die PR gaat het mij ook niet om, dat was slechts om het grote verschil tussen beide pagina's aan te geven.

De NL site heeft eigenlijk geen inkomende links, omdat iedereen natuurlijk linkt naar de hoofdsite.

Pay peanuts get monkeys !

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 08:17
Dutch_guy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:30:
Ja, de pagina's worden wel allemaal goed geindexeerd. Die PR gaat het mij ook niet om, dat was slechts om het grote verschil tussen beide pagina's aan te geven.

De NL site heeft eigenlijk geen inkomende links, omdat iedereen natuurlijk linkt naar de hoofdsite.
Er vanuitgaande dat je met de duidelijke verwijzing naar de NL site erop doelt dat de Engelse site wel directe inkomende links heeft, of dat de hoofdsite in het Engels is.

Daar heb je gelijk je meest waarschijnlijke oorzaak al te pakken. Eigenlijk zou je de websites/ plekken waarvanaf gelinkt wordt (waarvan je ziet dat er links binnenkomen in je analytics account bijv.) die Nederlands zijn, moeten vragen de URL aan te passen van de link.
Een belangrijk deel van de vindbaarheid (ranking) van een pagina komt door inkomende links vanaf goede bronnen. Een pagina die geen inkomende links heeft zal dus niet zo snel hoog eindigen in de resultaten. Hij wordt wel geïndexeerd, maar een pagina met inkomende links wordt als interessanter (meer mensen vinden dat interessant) gekenmerkt en komt daardoor ook sneller hoger in de zoekresultaten.

[ Voor 18% gewijzigd door jbdeiman op 17-01-2013 15:24 . Reden: Iets genuanceerder. ]