Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 15:15
Hallo,

Ben ondertussen de resolutie 1366x768 wel een keer zat.
Nu had ik laatst een notebook vast van 13,3 met full hd scherm.
Wat een verschil!

nu is mijn vraag weet iemand of zulke schermen te koop zijn die in mijn dell passen.
Heb al op ebay rond gekeken maar kan nergens een soortgelijk scherm vinden.
Behalve dan van sony maar deze zal waarschijnlijk wel niet passen.

dus bij deze hebben meerdere mensen dit gedaan?

Verwijderd

Ten eerste: een scherm koop je niet van ebay. Dan krijg je een of ander compatibel kutpaneel opgestuurd.

Als je er een beter paneel in wilt, ga dan als volgt te werkt:
zoek een laptop met een scherm wat jij wilt
google naar het paneel wat er in zit. Gelukkig zijn er al anderen die dat hebben gedaan: https://hackpad.com/Best-Panels-Wiki-D5UvkrtVvJ9
Zoek uit welk paneel er in je huidige laptop zit.
Leg de datasheets van de panelen naast elkaar en kijk of alles overeenkomt, en hoop dat dell je een correct werkende 40 pins kabel (in plaats van 30) heeft geleverd.

• hendrilankamp
heb het hele verhaal destijds uitgeste;d maar wil nu nu toch echt doorvoeren.
Heb al een heleboel mooie schermpje gezien met een reolutie van 1600x900
Het enigste wat niet overeen komt is dat mijn scherm (klik hier)
gebruik maakt van single channel lvds terwijl alle hoge resolutie schermen gebruik maken van dual channel lvds techniek. bijvoorbeeld dit scherm

Mijn vraag: hoe is dit op te lossen?

Verwijderd

je hebt een dual-channel vlds kabel nodig voor 1080p en hoger. 900p schermen kunnen vaak (niet altijd) worden aangestuurd met single-channel lvds. Dat vind je in het datasheet. Maar ik kan je nu al vertellen dat 13.3" 900p schermen zeldzaam zijn.

Het alternatief is dat je ergens een dual-channel lvds vandaan haalt. Maar die bestaan voor dit model waarschijnlijk niet. misschien kan je een dual-channel kabel van een e64** of e65** halen. Maar dat levert ongetwijfeld geprop op. Bij mijn E6520 is er nog ruim voldoende ruimte om een flinke kabel weg te werken in de bezel (waar het dell logo zit).

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de print soms aan de onderkant zit. Wederom bij mijn E6520 is er ruimte zat. Maar misschien niet bij jouw model.

Probeer eventueel ook http://forum.notebookrevi...s-screen-replacement.html.

• hendrilankamp
Ik kan een klik voor 150 euro overnemen.
Ik kan ook nergens op de kabel vinden of het gaat om een dual of single cable.
Veder heeft het scherm op precies dezelfde plek de 40pins aansluiting.
Heel veel ruimte heb ik niet vrij, maar volgens mij is de kabel van de 6420 niet veel langer dan die van de E6320.

Verwijderd

Double-check dan wel even of je daadwerkelijk dat paneel krijgt. De meeste verkopers sturen een 'compatibel' paneel op.

Je kan in de service manual kijken hoe de kabel loopt zodat je de lenge kan vergelijken. Dan gaat het waarschijnlijk wel werken als de connector aan moederboordzijde overeenkomt.

• hendrilankamp
Vandaag schermpje binnen gekregen!
Mooi matt exemplaar!
Jammer genoeg werk hij niet goed.
Terwijl ik opstarte had ik bruin beeld met het windows logo.
Even later was die op gestart en zag het er allemaal niet scherp uit.
Ik kan de pixels tellen zeg maar.

Nu ga ik er van uit dat het de lvds kabel is waar dit aan ligt.
Ik had al veel rond gekeken naar een eventuele andere kabel maar kon er geen vinden en bad dat deze kabel 900p aan kon sturen.

Nu de vraag:

Is het mogelijk een eventuele andere kabel te gebruiken?
Iemand enig idee welke kabel?

Verwijderd

Als je maar de helft van de verticale beeldlijnen ziet, dan ligt het aan de kabel.

Dat had je ook al voor dat je het scherm had besteld uit kunnen zoeken. De dual-channel heeft 40 pins. Je kan kijken of de aansluiting hetzelfde is als bij de andere latitudes, dan kan je een kabel daarvan pakken.
Pagina: 1