Toon posts:

repareren of een nieuwe PC bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen start, voor de tweede keer in twee jaar, bijna exact een jaar na de vorige keer, mijn pc weer niet op. het lijkt alsof hij aangaat maar mijn beeldscherm zegt dat hij geen input krijgt. ik heb helaas geen garantie meer, maar ben er wel achter gekomen dat het de vorige keer de videokaart was.

huidig systeem
http://www.vergelijk.nl/d...nl_desktop_pc/specs.rhtml

echter, mijn huidige systeem is al twee jaar oud en ook niet een high-end pc op het moment dat ik hem kocht. et is een vrij redelijke pc voor normale games op medium-high kwaliteit, maar begint een beetje tegen zijn eindje te lopen qua prestaties heb ik he idee. nou speel ik geen nieuwe spellen als ACIII maar voornamelijk spellen als shogun TW 2, crusader kings 2, skyrim, minecraft en straks ook rome 2 en europa universalis 4 ben ik bang dat ik ahter ga lopen qua prestaties en eigenlijk sowiezo volgend jaar een nieuwe PC moet hebben als ik spellen op ten minste medium wil blijven spelen. ook kan ik niet bijv. een lets play maken als ik zou willen, gewoon omdat mijn PC niet tegelijkertijd een spel in een redelijke kwaliteit kan spelen en ook nog dat opnemen(hoewel ik denk dat mijn RAM hier de grootste boosdoener is). ook zit er geen WLAN adapter in terwijl ik qua internet be aangewezen op wifi en de usb adapter die ik nu hebt neemt 2 usb poorten in ebslag, en ook zit er geen aparte koeler in(zover ik ehb kunnen ontdekken). ook wou ik al een tijdje graag een kleine SSD hebben om windows en mijn zwaardere spellen op te zetten en zo zwaar te versnellen

vanwege die redenen was is gelukkig al geld achter aan het houden voor een nieuwe pc zodat ALS deze de geest gaf ik meteen/snel een nieuwe kon kopen, en samen met mijn verjaardag over een kleine maand zou ik in ongeveer anderhalve maand genoeg(600-800) geld moeten hebben om een redelijk goede gamepc in elkaar kunnen zetten, en ook redleijk kan verbeteren waar nodig. als ik dat bij mijn huidige zou gaan doen(heb ik wel overwogen) loop ik weer tegen andere muren aan(RAM, processor)

TL;DR de videokaart(amd radeon 6570, 2gb) is nu dus kapot, en kost €60 euro om een nieuwe te kopen. echter, ik betwijfel dus ten zeerste of dit het wel waard is, aangezien het erop lijkt dat mijn systeem al richting zijn einde aanloopt voor mijn doeleinden(gamen). mijn ouders zijn ten mening dat ik hem het beste kan vervangen

mijn vraag dus: is het slimmer om nog even 1-2 jaar met dit systeem door te gaan en er een nieuwe videokaar tin te zetten of even 1-2 maanden zonder gamepc te zitten en gewoon een nieuwe te bouwen?

ervan uitgaand dat ik een nieuwe PC ga maken(aangezien dat goedkoper is en betere mogenlijkheden tot upgrades geeft) acht ik een beetje de best buy febuari/maart af, maar ga die niet helemaal aanhangen.

ten eerste ben ik niet van plan over te klokken, aangezien ik liever geen risico neem met het opblazen van een mooi nieuw systeem en heb er geen enkele ervaring mee. ook wil ik er een kleine(+-100gb) SSD inzetten en een beetje snelle WLAN adapter zodat ik neit weer USB kwijt ben aan de adapter die ik nu heb en met min. 2mb per seconde op steam gewoon nog spellen kan binnenhalen.

ook zou ik het liefst dit keer er een wat betere videokaart en processor in zetten zodat ik eventueel met het vervangen van een aantal componenten er zeker wel 2 jaar mee vooruit mee kan en pas in het derde jaar tegen de muur ga aanlopen dat het systeem aan alle kanten aan het verouderen is.

met deze wensen dacht ik qua specificaties een beetje aan:

6gb ram
i5 processor
gemiddelde-high end 7000 series videokaart van AMD
2tb harde schijf(mijn huidige 1.3tb schijf is nu halfvol en gecombineerd met de alsmaar groeiende grootte van spellen en series moet ik daar wel weer mee voruit kunnen)
100gb SSD voor windows, steam en de zwaarste spellen
moederboard die USB 3 ondersteunt
windows 7
redelijke zuinige voeding

mijn budget moet eingelijk nog een beetje worden vastgesteld, aangezien dat ligt aan heoveel ik ophaal met mijn verjaardag. tot ik dit zeker weet wacht ik even met de specifieke modellen uitzoeken, maar ik verwacht dat het ergens tussen de 6 en 8 honderd euro eindigt. suggesties over mijn ideeen (bijv. 8gb ram is beter dan 6gb) zijn meer dan welkom, vooral bij het moederboard.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:21
Als je een nieuwe gaat bouwen kun je de BBG van januari als basis nemen, die voldoet mijn inziens perfect aan jou eisen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 153,95€ 153,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 55,95€ 55,95
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,48€ 210,48
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 83,45€ 83,45
1Corsair Carbide 200R€ 51,10€ 51,10
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 35,95€ 35,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Antec HCG-520€ 58,90€ 58,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,99€ 93,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,97

Ik heb er een SSD aan toegevoegd en een 2 TB HDD.
Om de kosten te drukken kun je je HDD uit je huidige desktop meenemen. Hetzelfde geldt voor je DVD writer en je kunt proberen je windows licentie mee te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie. dat is wel een erg mooi systeem, en brengt me erg in de verleiding om gewoon even met boeken en mijn mobiel me gewoon even door februari heen te slaan en dan een mooi systeem te bouwen. ik zou alleen misschien een andere harde schijf in zetten omdat de barracuda niet altijd even betrowubaar lijkt(en ik wil neit weer na een jaar met een kapot onderdeel zitten met normaal gebruik). voor dit directe moment is mijn meest priemende vraag eigenlijk of het het waard is mijn huidige systeem nog een ebetje te rekken of niet(aangezien mijn ouders van die mening zijn, en ik hen dus wel een beetje meot overtuigen), dus reacties daarop zouden zeer welkom zijn.

hoe maak je eigenlijk zo'n wenslijst? zou het bij elkaar krijgen van onderdelen even wat makkelijker maken dan constant overal tabbladen openen en onthouden welke nou goed zijn.

ik zie ook dat je er 8GB RAM in hebt gedaan, waarvan ik dus aanneem dat dat handiger is dan 6. ookw as ik eigenlijk neit van plan mijn oude systeem te kannibaliseren aangezien die allemaal al 2 jaar oud zijn en het in eerste instantie een multimedia pc was. ik denk dat ik de harde schijf houd als backupstation(aangenomen dat je die simpel kan aansluiten op een PC) zodat ik die kan gebruiken om te voorkoemn dat ik belangrijke data verlies, en is eigenlijk geen optie om door te gebruiken. ik heb al zo'n 5/9 van de 1.3tb in gebruik en verwacht dat dat alleen maar meer wordt met de huidige groei van spellen(nog geen 5 jaar geleden vond ik SPORE met 6GB al veel, en ACIII was al iets van 20GB volgens een vriend).

het is ook niet dat ik de best buy van januari niet goed vind, maar ik moet toch tot eind februari/begin maart wachten. kan ik net zo goed daar ook even naar kijken.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-04 13:42
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:33:
ik zou alleen misschien een andere harde schijf in zetten omdat de barracuda niet altijd even betrowubaar lijkt(en ik wil neit weer na een jaar met een kapot onderdeel zitten met normaal gebruik).
Heb je dan slechte ervaring met Seagate harddisks? Mijn ervaringen met Seagate zijn in ieder geval prima, heb nog oude SATA1 disks van Seagate in een pc draaien die al meer dan 10 jaar zonder problemen werken. In mijn huidige pc zitten ook 2 en 3TB versies van bovenstaande harddisk. Maar je kunt natuurlijk een andere nemen, bijvoorbeeld van Western Digital, alleen zijn de Seagate schijven over het algemeen de meeste "bang for your buck".
voor dit directe moment is mijn meest priemende vraag eigenlijk of het het waard is mijn huidige systeem nog een ebetje te rekken of niet(aangezien mijn ouders van die mening zijn, en ik hen dus wel een beetje meot overtuigen), dus reacties daarop zouden zeer welkom zijn.
Dit zou je kunnen doen, want je huidige systeem is nog niet eens zo slecht, zeker niet voor de games die jij opnoemt. Wellicht dat je het met die pc nog wel 1 of meer kunt uithouden, afhankelijk van welke games je speelt. Je zou in dat geval het V&A gedeelte eens kunnen doorpluizen voor een vervangende GPU. Ik zie b.v. deze HD6870 staan die een stuk beter is dan de GPU die je nu had en qua prijs valt t nog wel mee. Kijk vooraf wel even in je pc of/hoeveel PCIe power connectors de voeding heeft. Voedingen in premade pc's zijn daar vaak nogal gebrekkig in.

Afhankelijk van hoeveel 6/8pins PCIe stekkers je voeding heeft zou je ook het volgende kunnen doen (en dat is mijn advies): koop op dit moment alleen een nieuwe GPU met de specs/kosten die je wilt, dus bijvoorbeeld een HD7XXX of GTX6XX. Wacht nog even totdat de nieuwe Haswell CPU's van Intel uitkomen en stel dan een nieuwe pc samen, minus de GPU. Wellicht dat je huidige CPU een bottleneck kan vormen met een highend HD7XXX of GTX6XX kaart, maar als je gaat voor een midrange GPU zal dit niet het geval zijn.

Je zou eventueel ook al een SSD kunnen aanschaffen en/of nieuw geheugen, dit kan je namelijk ook makkelijk mee overnemen naar de latere nieuwe pc. Als geheugen zou ik dan wel liever voor 1600Mhz gaan, bijvoorbeeld dit Corsair setje. Het scheelt maar een paar euro en geeft in bepaalde situaties toch wat prestatiewinst.
hoe maak je eigenlijk zo'n wenslijst? zou het bij elkaar krijgen van onderdelen even wat makkelijker maken dan constant overal tabbladen openen en onthouden welke nou goed zijn.
Als je een product in de Pricewatch bekijkt verschijnen er rechtsboven in de balk 2 checkboxes, "willen" en "hebben". Als je "willen" selecteert, krijg je een popup van de wenslijsten. Zo kan je het product aan een bestaande wenslijst toevoegen of een nieuwe lijst maken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
ik had op meerdere plekken gelezen dat seagates op zich wel goed zijn, maar dat he t niet altijd duidelijk is wat je nou koopt aan platters(geen flauw idee wat dat zijn, maar zal blijkbaar belangrijk zijn), en dat de ene groep er nooit problemen mee heeft er ook een groep is waarbij er constant wat is. na die ervaring met mijn huidige heb ik dat liever niet.

maar als mijn specs toch niet zo gebrekkig zijn als ik zelf schijn te denken(niet dat ik mijn pc slecht vind) stop ik gewoon dezelfde GPU erin(ervanuitgaant dat dat het probleem is, en neit zoals ik denk het moederboard. ik zou toch ten minste beeld meoten krijgen, of gewoon kunnen inloggen zonde rbeeld? als ik na 10 min wachten mijn wachtwoorde invoer krijgt hij geen enorme piek in geluid als normaal(steam start p, orgin wil weer een instaleren, java en flash updates, firefox start op)). dan kan ik in ten minste sowiezo ermee door tot ik havo heb gehaald en kan ik desnoods daar nog ergens wat nieuws kopen. waarom eigenlijk wachten op die haswells? kan me best voorstellen dat ivy bridge goedkoper worden of je gewoon een betere processor erin kan zetten maar zo kan je eigenlijk met alles wel aan de gang blijven.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-04 13:42
Het kopen van eenzelfde kaart is mijn inziens een minder goede optie, omdat je er a) niet op vooruit gaat wat betreft performance en b) bij de aanschaf van de nieuwe pc (binnen nu en 1 jaar bv) koop je alsnog een nieuwe kaart. In het beste geval kan je dan je oude pc verkopen en ik denk niet dat je de extra investering die je nu doet in die GPU zich zal uitbetalen in de meerwaarde van die pc. Wellicht (fictief) geef je 80 euro uit aan een nieuwe kaart en wordt de totale pc 30 euro meer waard.. beetje zonde geld.

De reden om te wachten op Haswell is als volgt: Haswell chips zullen sneller zijn dan de huidige Ivy chips. In dat geval kan je of a) voor hetzelfde geld meer performance inkopen of b) minder betalen voor dezelfde performance. Als je huidige systeem met wel al een nieuwe GPU nog prima voldoet tot aan de introductie van Haswell zie ik geen reden om niet te wachten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Wachten op Haswell zou ik ook niet direct veel waarde aan hechten.

De verschillen tussen Sandy en Ivy waren al bijzonder klein, je zag zelfs dat door het kleinere procede de warmteontwikkeling en dus overklokbaarheid van de Ivy Bridge wat minder gunstig is, en daardoor zijn de netjes geklokte Sandy's in veel gevallen vrijwel net zo snel als de Ivy's kunnen worden. De Haswells gaan niet veel harder als de Ivy's nu gaan, ze zullen vooral zuiniger zijn en meer performance per watt leveren.

En wat je zegt, klopt, zo is er altijd wel een ontwikkeling om af te wachten. Maar we gaan nu wel een tijd in van stagnatie wat betreft de snelheid van procs en performance van GPU's. Maxwell (de opvolger van Kepler, de GPU van Nvidia) komt pas in 2014 en AMD heeft ook al aan rebranding gedaan voor de 8xxx serie waardoor er in 2013 ook daar niet veel nieuws onder de zon is, behalve op het gebied van mobiele apparatuur. Daar zit de groei in 2013/2014. Haswell haakt daar handig op in met een stevige IGP maar die heb jij ook niet nodig want je werkt met een dedicated graka. Haswell zal ook niet goedkoper zijn want de sterke IGP gaat voor eerder voor een prijsverhoging worden vanwege de multifunctionaliteit van de chip, en de Ghz'en liggen niet echt veel hoger dan wat je nu met Ivy gaat halen. Bovendien is voor gaming je proc niet het belangrijkst. Als je huidige cpu de boel nog trekt kun je wachten maar veel meerwaarde zie ik zo snel nog niet. En de i5 3570k (Ivy dus) is al zo gruwelijk snel, daarmee ga je momenteel en de komende jaren in geen enkele game tegen het plafond aanlopen.

Ik zit nu op zijn meest op een load van 45% in de meest cpu-taxing games zoals SC2 en GW2...

In jouw geval, met een beperkt budget, zou ik zwaar overwegen om de komende maand / 2 maanden te gaan koopjesjagen. Snuffel eens rond naar combideals (mobo+proc+geheugen) want daar zijn vaak wel wat tientjes te halen, en gebruik de BBG van januari voor mooie combo's. Je kan momenteel namelijk voor een relatief bescheiden bedrag een stevige game pc in elkaar zetten die werkelijk alles op soepele fps gaat draaien. En dan niet op low, maar op high of ultra. Voor 800 euro lukt dat sowieso, voor 600 euro ook wel als je bereid bent (kleine) concessies te doen. Een andere optie is om dingen als de SSD even uit te stellen want die prik je er zo bij, bovendien is het echt een meerwaarde om alle applicaties en games samen met je OS erop te kunnen zetten en dan is 256gb een mooie grootte. En dat geld steek je dan nu in een wat stevigere GPU zodat je meteen op de toekomst bouwt, ben je gelijk 'echt' future proof voor 2-3 jaar en kun je tegen die tijd vanuit de comfortabele positie ("alles werkt nog prima, maar het kan nog sneller" ipv "ik loop nu tegen grenzen aan") weer een financieel interessante keus maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Vayra op 17-01-2013 13:22 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu meestal rond de 50% met shogun 2(zwaarste spel wat ik eigenlijk draai), maar als ik meer dan 60 units in een slag gebruik merk ik dat erg ind e performace. de reden dat ik op 50% zit ligt volgens mij meer aan het feit dta hij maar 2 cores lijkt te gebruiken

als er toch niet echt veel groei in de markt zit voor desktop GPU/CPU's denk ik dat ik maar aan de nieuwe PC ga. tegen de tijd dat die van mij weer wa ouder en versleten wordt komt er dan weer vernieuwing

aan de andere kant, even een jaartje rekken en ervan uigaan dat harde schijfen zich door blijven ontwikkelen en ivy bridge een paar tientjes goedkoper wordt is ook aantrekkelijk.

ik ga uberhaubt mijn pc niet verkopen, want ten eerste van ik dan mijn huidige harde schijf niet kannibaliseren als betrouwbaar backupstation en ten tweede gaat mijn PC naar mijn broertje, die momenteel de laptop heeft die voor deze PC van mij was. dus ik kijk er qua waarde als ik hem verkoop er niet echt naar. mijn broertje meot er al een videokaart+misschien HDD inzetten als hij hem wil gebruiken dus hem verkopen ga ik hem ook niet nog eens aandoen. in het geval van 1 jaar doortrekken en een nieuwe GPU erin doen is misschien wel een beetje weggegooid geld

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
@zelatorn.

Ik haak even in op het Seagate Barracuda puntje. (niet altijd even betrouwbaar) wtf? Ik heb een 320gb schijf van seagate barracuda @ 7200RPM nu al 5 jaar in gebruik en werkt nog steeds voor 100% met dezelfde snelheid als op de dag dat hij nieuw uit de doos kwam........

Heb deze schijf zeer intensief gebruikt..
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr.Root op 17-01-2013 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook niet degene die die ervaring heeft met de barracuda, ik geloof alleen dat ik dat voorbij had horen komen.

ik heb neit per se een enorm beperkt budget, ik weet alleen nog neit zeker hoe het uitvalt. ik zit INCL mijn salaris deze maand ergens rond de 500, en als ik eind FEB mijn verjaardag heb gehad(waar ik dus overal geld ga vragen) zou ik ergens rond de 650-800 euro moeten zitten, maar dat weet ik niet zeker. dan kan ik nog tot maart wachten op mijn salaris van die maand, en dan zou ik er eigenlijk wel moeten zijn qua geld(afgezien van het feit dat ik dan pracktisch niks over heb). tot dan weet ik dus niet zeker in welke vorm ik dus moet zoeken. een budget van 800+ geeft me heel wat meer speelruimte in eht kiezen van dingen als RAM dan als ik ergen in de lage 700 zit.

het idee van eerst een goeie PC te maken zonder SSD en die er later toe te voegen(bijv. in de zomervakantie) vind ik wel een geniaal idee. het is niet zo dat ik een SSD gewend ben en dus zal ik hem ook niet missen, en zo houd ik ook nog wat over om iets anders dan een nieuwe PC te kopen(waarom moest dit nou net vallen in de tijdsperiode waar ik EN een nieuw boek wou kopen, EN meerdere DLC uitkomen, EN wanneer ik NET neit genoeg heb om dezelfde week nog een nieuwe te kopen?). ook heb je gelijk, dan kan ik echt een PC met oog op de toekomst bouwen. 250GB moet meer dan genoeg voor programma's zijn de komende tijd. win win situatie.

het enige wat ik me dan nu afvraag: als ik een nieuwe PC bouw en alles dus op die HDD zet wordt het dan neit een heel gedoe om windows, steam ect. dan op die schijf te zetten zonder heel windows weer opnieuw te configureren?

Verwijderd

Topicstarter
na de videokaart een paar dagen geleden te hebben verwijderd weet ik vrij zeker dat ik mijn PC wel kan afschrijven. ik kan hem wel aan doen, maar na een paar minuten nadat ik een melding krijg dat er geen ati stuurprogramma is gedetecteerd freezed het scherm en kan ik er dus niks meer mee. ik zit dus redelijk vats aan een nieuwe PC nu.

ik heb anders nog een ander idee: ik kannibaliseer mijn huidige harde schijf tot ik echt een grotere nodig heb, wat de kosten weer een beetje drukt. voor nu laat ik de zaak even rusten, spaar wat geld op en als mijn budget bekend is ga ik goed kijken naar mijn mogenlijkheden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
Je kan toch ook de kast e.d. kannibaliseren? Win7 zou ik overzetten van de HP. HD kan je ook nog gebruiken en misschien de voeding ook nog wel. DVD kan je ook recyclen, dus eigenlijk zoek je een moederbord+cpu+geheugen+vga combi.

Maar in principe kan je met een SSD+VGA upgrade al heel veel winnen, het zou zonde zijn om de rest al te vervangen. Ik zou ook eerst eens proberen windows opnieuw te installeren en de installatie van je VGA kaart te controleren, misschien ben je een voedingsstekker vergeten.

Ik heb mijn huidige pc (van ook alweer 2008) eind zomer 2011 de midlife update gegeven met een HD6950 en van 2 > 6GB RAM. Draait voor de rest nog allemaal prima en ik vermaak me uitstekend met ook TotalWar en FarCry 3. Battlefield 3 ook zonder problemen, alleen ik ben meer een singleplayer speler, dus daar was ik zo klaar mee.

In Steam kan je tegenwoordig alternatieve locaties opslaan voor spellen, dus dan heb je geen last meer van een vollopende SSD voor games.

Mijn advies.
Zoek een SSD (Samsung 830/840 256GB) van ~150 euro.
Zoek een hogere midend videokaart van ~200 euro. Daar heb je heel veel plezier van met gaming.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat onderdelen vevangen niet echt optimaal is. ik moet zo'n beetje alles vervangen, en als ik dan aan een massale vervanging sla doe ik het liever meteen goed. als ik straks tegen een budgetprobleem aanloop kan altijd nog overgaan op massale kannibalisatie van mijn pc.

ik ben al helemaal neit geneigd het moederboard te houden. ik voel aan kijn water dat er iets mis mee is, aangezien hij amper normaal boot, en ik de afgelopen 2 jaar daar regelmatig problemen mee had met gewoon random het probleem dat ik nu heb. de voeding ECT. zit egwoon goed, tenzij die standaard niet is aangesloten. ik heb er voor de rest namelijk niet mee gerommeld.

mijn idee is eigenlijk gewoon een goede PC waarvan ik opaan kan dat hij individueel goed is maken, en dan gewoon door de jaren heen dingen te vervangen, upgraden ect. tot er weer een punt komt waarop zo'n beetje alles is versleten.

niet dat ik nu alles weg doe, en ga ook zeker een aantal dingen kanibaliseren, zoals windows, office(als dat al mogenlijk is), mijn harde schijf. als het kan gooi ik mijn huidige ram gewoon bij de nieuwe ram. het is beter gratis overkill te hebben dan te weinig. misschien haal ik mijn schijflezer eruit, maar ik vind ehm wel vreselijk luidruchtig soms, dus dat beslis ik later.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
Zit je op een tablet te tikken? Want het is bijna niet te lezen zonder hoofdletters en met fouten in woorden.

Regelmatig problemen is wat anders dan de tweede keer in twee jaar dat hij niet wil booten wat je in de TS zet. Wat ik al zei, ik draai inmiddels op een vijf jaar oud systeem en behalve issues met de eerste voeding/moederbord combi draait hij sindsdien als een zonnetje.

Ik zou nu eerst de videokaart vervangen. Doet hij het weer, dan kan je even vooruit terwijl je geld spaart voor de rest van de upgrade. Die is gewoon straks weer over te zetten.

[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2013 18:35 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Topicstarter
dat was vanaf mijn mobiel aangezien ik toen even geen toegang had tot mijn laptop, dus excuses voor dat.

met regelmatig bedoel ik meer dat ik er de klok op gelijk kon zetten dat hij ten minste een keer in de maand wel kuren had nadat ik er voor het eerst(een jaar geleden) problemen mee kreeg. het was niet echt iets ernstigs(geen schijflezer hier, extreem traag daar, herkent geen usb sticks, blijft hangen in eht wondows start op scherm ect.), vaak verholpen door hem opnieuw op te starten of een paar uur te wachten, maar echt pernamente problemen als nu is dit pas de tweede keer.
Pagina: 1