Hitachi 1Tb HD - piep, klik, piep, klik... :-)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:05

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
YouTube: Hitachi 7K1000 hdd startup beep

Precies dat geluid maakt de drive die ik hier van iemand op mijn bureau heb liggen.
Uiteraaaaard heeft 'ie geen backups gemaakt (ondanks dat ik hem dat al vaak heb verteld).

Ik speelde nog met het idee om een identieke drive te regelen omdat hij eerst gewoon dood leek en er geen stroom naar de motor leek te gaan (print doorgemeten) maar nu ik toch nog een poging deed kreeg ik dus toch een spinup - helaas gevolgd door beeps en clicks. Drive word ook niet herkend door het systeem.

Een recovery bedrijf is hem te duur, dus als de drive dood is blijft het daarbij.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:54
De vrieskist methode? (Of met dit weer buiten leggen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 17:01

ResuCigam

BOFH

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:01:
Uiteraaaaard heeft 'ie geen backups gemaakt (ondanks dat ik hem dat al vaak heb verteld).

Een recovery bedrijf is hem te duur, dus als de drive dood is blijft het daarbij.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
Als de persoon in kwestie geen backups maakt en recovery te duur vind zou ik de schijf persoonlijk direct in de prullenbak gooien 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
jbhc schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:57:
De vrieskist methode? (Of met dit weer buiten leggen :))
Zoals al vaak voorbij gekomen is invriezen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Mektheb schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:36:
[...]

Zoals al vaak voorbij gekomen is invriezen werkt niet.
Nou ja, daar ga ik dan morgen proefondervindelijk achter komen. Recovery is geen optie, een andere print gaat niks doen wanneer het defect mechanisch is en andere opties heb ik toch niet meer.

Alhoewel wat je op internet leest nooit waar hoeft te zijn, heb ik toch een hele berg berichten gevonden van mensen waarbij de vrieskistmethode toch 2 tot 20 minuten extra leven in de schijf heeft gestoken, in dit geval geld dus baat het niet dan maakt het ook niet meer uit :P.

Hij ligt as we speak ingepakt in keukenpapier en 2 ziplock plastic zakken in mijn Liebherr bij -18 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Interessant... de 'piep, klik' geluiden zijn verdwenen. De drive spint nu ogenschijnlijk normaal op, maar zodra hij op zijn 'piek' rotatiesnelheid zit zakt de snelheid heel even in en pakt dan weer op.

Helaas herkent windows nog geen schijf...

Na 3 keer starten hoor ik nu wel een schrapende klik om de zoveel seconden. De 'piep' van eerder blijft weg.

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
ik zou sowieso wel een andere print proberen. Heeft bij mij recent nog de data van een 'click of death' 1TB Samsung opgeleverd. Klonk echt als zodanig maar uitwisselen van de print lost probleem wel op.
Pagina: 1