Driver pack solution

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Heeft iemand hier toevallig ervaring met volgende http://drp.su/

Het zou in 1 simpele klik al je nodige drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:32
Dit is iets wat elk ICT bedrijf zou moeten hebben, precies zoals je zegt. Met een klik op de knop al je drivers, en als je wil zelfs, java en Adobe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo te zien kan die itt de driverpacks die ik eens heb gebruikt wél een verse Windows van drivers voorzien?
Die wat ik heb gebruikt kan dat alleen tijdens een Windows install.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Ik kan niet helemaal volgen wat je probeerde te omschrijven, zal wel aan mij liggen.
ontopic: Je installeert Windows, draait driverpack solution vanaf bv een USB stick installeert drivers en je bent ish ready to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ok, nog een keer. Een tijdje terug heb ik driverpacks gebruikt. Deze moesten in de installatie-cd van Windows (XP) verwerkt worden waarna tijdens de installatie van Windows de drivers geïnstalleerd werden. Die oplossing was niet geschikt om een al geïnstalleerde driverloze Windows van drivers te voorzien.
http://drp.su/ lijkt dat wel te kunnen(?).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
dat is al beter :P ,
dat is wel heel ouwbollig, met driverpack is het veel makkelijker,
op een normale manier Windows installeren en dan driverpack solution draaien.

Echter is de Trial heel vaag en in het Russisch, de betaalde (gratis.... Arrrgg *pirate*) veel beter, makkelijker en in het russisch. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:) En even een linkje: http://driverpacks.net/do...-4-using-driverpacks-base doelde ik op, die heb ik wel eens gebruikt.

Trial? http://drp.su/download.htm zegt dat 't gratis is. En de site is in het Engels maar de app dus niet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Trial is het verkeerde woord, is meer een lite versie, dus ja do the math.

Ik ben bij de Trial nooit in de app gekomen, omdat ik de Russische taal niet zo goed beheers dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen, dus dat zal je maar zelf uit moeten zoeken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, de full versie is ook gratis en die is hier in het Nederlands?

edit: de full zegt hier dat er 2 drivers kunnen worden geïnstalleerd, het enige uitroepteken is echter dat van de gamepoort die niet werkt onder 7x64. En er zijn er, aldus de app, 4 die bijgewerkt kunnen worden. Maar geen details over welke dat zijn.

edit2: Expertmodus geeft dat wel aan :) Die beweert een driver voor de gamepoort te hebben :o , maar heeft blijkbaar niet door dat dit x64 is.
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/DriverPackSolution12.3-full.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Raven op 17-01-2013 13:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Ohh, dan hebben ze die bijgewerkt, want dat was bij de eerdere versies niet zo,
ben nu de nieuwere versie binnen aan het halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even een klein kickje.

Ik heb toenstraks de pc van mijn nicht van een versie XP voorzien, ding was namelijk niet vooruit te branden en een blik op de softwarelijst verklaarde wel het een en ander :P

Zoals gebruikelijk met een verse XP werd er niet al te veel hardware herkend. Ik heb toen een USBstickje met de full/offline versie van Driver pack solution opgestart, die gaf een stuk of 11 drivers aan die die wilde installeren/bijwerken. Een minuutje of 2-3 wachten, 1 keer op "toch doorgaan" klikken (AMD HD 3000 GPU driver....) en een herstart verder en alle uitroep-/vraagtekentjes waren weg.

Zo op het eerste gezicht werkt dat programma dus goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 20-01-2013 15:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Let wel op, deze driver oplossing installeerd zich wel zelf zonder te vragen. En blijft opstarten ook al gebruik je het niet meer. Dit is heel simpel op te lossen, installeer gewoon eerst alle drivers en verwijder daarna het programma wat zich geinstalleerd heeft via Control Panel.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat viel mij ook op, dat die een entry in de softwarelijst kreeg. Maar waar de files waren neergezet, geen idee. In de programfiles en root van de c iig niet. Maar die software-entry was er gelukkig zo af :P

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 20-01-2013 15:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Wat mij ook opviel is, dat als je er voor kiest dat je ook Firefox wil installeren deze in het Russisch staat. Heeft iemand hier ook last van?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk dat je dat met IE8 en IE9 ook kan verwachten, zie alleen Russische installers tussen de files staan in DRPSu12.3-Final\programs\.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 20-01-2013 15:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Mag ik dus concluderen dat het vooral voor de drivers handig is. Voor browsers en dergerlijke best zelf naar de desbetreffende site gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je geen Rus(sische) bent, dan ja.

edit:
Xaph schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:19:
Let wel op, deze driver oplossing installeerd zich wel zelf zonder te vragen. En blijft opstarten ook al gebruik je het niet meer. Dit is heel simpel op te lossen, installeer gewoon eerst alle drivers en verwijder daarna het programma wat zich geinstalleerd heeft via Control Panel.
Ik zit nog eens naar mijn screenshot van de main window te kijken, zou dit komen door de standaard aangevinkte "activate driverupdater"?

[ Voor 93% gewijzigd door Raven op 20-01-2013 16:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik verplaats het even naar software, want dat is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Als het even kan doe ik mijn updates het liefst via Windows Update laat een stuk minder troep achter. Voor je het weet zit je taakbalk vol met Nvidia control center met 3d functies enzovoort en Super HD ultra geluid controller en nog 5 andere control centers die hij erbij heeft geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows update en drivers? ..... Gewone updates (die voor Windows) worden nog wel eens verkloot, ik laat Windows/MS update echt geen drivers installeren. :P

Maar uhm, het enige extra icoontje in de taakbalk was die van de audio driver, verder niets. Heb geen CCC icoon of wat dan ook gezien. Volgens mij bestaat deze software alleen uit basic drivers zonder (logge) extra software. Dat is mijn eerste indruk iig.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kildeer
  • Laatst online: 07-07-2020
*bump*

Ik gebruik al jaren het misschien ouderwetse driverpack solution, omdat ik het programma "vertrouw". Vooral oude, exotische of slecht onderhouden systemen hebben er baat bij; drivers waar je helemaal niet aan had gedacht, worden gevonden.

DRPS is vriendelijk in gebruik, al is de interface wat brakkig (altijd 'expert modus' aanvinken) en denk je soms dat 'ie vastloopt. Het prettige is dat hij eerst alle mogelijke te updaten drivers scant, ze in 2 verschillende lijsten laat zien (aanbevolen en optioneel) en dat 'ie ook vaak meerdere versies van optionele drivers voor een apparaat laat zien.

Vervolgens moet je je eigen hersens gebruiken om te zien welke voor jouw systeem het meest geschikt zijn. Je kunt bij wijze van spreken dus van 88 gevonden drivers er 1tje aanvinken en installeren, rebooten en kijken of de driver je systeem vooruit heeft geholpen of dat je beter bij je oude kunt blijven en een rollback moet doen.

Verder is er minimaal sprake van adware en toolbarmeuk. Het feit dat je geen internetconnectie nodig hebt om de drivers te installeren is vaak voordelig (tenzij je geen vertrouwen hebt in de frequentie van het updaten door de makers : )

De laatste versie, 13, is volledig gratis te downloaden op http://drp.su/download.htm (build for dvd). Torrent binnenslurpen (4.3 gig), iso mounten en updaten die hap :)
Pagina: 1