Elfstedentocht 2013 - Discussieer maar los

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
De laatste dagen heeft het al lekker gevroren en zo als het nu er naar uitziet zal het nog wel even blijven vriezen. Als we weerman Peter Timofeef mogen geloven nog minstens 1,5 week en onderstaande grafiek bevestigd dit ook.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/6f9n4p.jpg

Wordt er onder de Friese tweakers al gesproken over een mogelijke Elfstedentocht?

In elk geval:
IJs in Luts jaren niet zo goed

Ook het ijs op het Slotermeer ziet er goed uit.

Brand maar los, laat maar komen die tocht, het is toch ook alweer veel te lang geleden, 1997 voor het laatst. Het mag wel weer. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 16-01-2013 23:41 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Flikker op met je Elfstedentocht nu al.

/me Zegt een persoon met zijn halve familie wonende in Balk aan de Luts

Serieus om er nu al over te praten. Wij zitten al dagen te walgen om het nieuws wat langzaam komt. Laten we eerst het weekend maar afwachten en daarna serieus gaan kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Touchdomex op 16-01-2013 23:42 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Om inderdaad nu het net weer begint te vriezen alweer over de Elfstedentocht te gaan beginnen is op z'n netst gezegd wel heel erg optimistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door ElektroNeko op 16-01-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
kijk met smacht uit naar de lente, f*ck de 11steden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik lig er iig niet wakker van, de lokale ijsbaan gaat hier binnenkort open, dat vind ik leuker dan een elfstedentocht.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Het vriest anders al een dag of vijf en er komen blijkbaar nog genoeg dagen bij, ook overdag, om het ijs lekker te laten groeien. Dat maakt 2 weken vorst achter elkaar, daar moet toch menig Fries wel een beetje warmer van worden :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Snowwie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:52:
Het vriest anders al een dag of vijf en er komen blijkbaar nog genoeg dagen bij, ook overdag, om het ijs lekker te laten groeien. Dat maakt 2 weken vorst achter elkaar, daar moet toch menig Fries wel een beetje warmer van worden :)
Moeten ik en Touch er warm van worden? Ik niet in ieder geval.

Alsnog, het is allemaal wel heel erg optimistisch. Ik wacht eerst de komende twee weken wel eens even af.

[ Voor 4% gewijzigd door ElektroNeko op 16-01-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Snowwie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:52:
Ja het maakt mij ook warmer maar niet om zo'n tocht. Ik stond er destijds in 1997 ook aan de luts en dat ga ik sowieso ook weer doen. Alleen pas na het weekend kun je daar een duidelijk beeld over geven. Niet nu al. Krijgen wij straks weer Erben die huilend bij de DWDD zit omdat zijn tochtje niet doorgaat? :')

Serieus na alles wat er vorig jaar gebeurd is om de tocht heen ben ik er wel klaar mee. Ga eerst het weekend afwachten en daarna verder kijken. Maandag wil ik pas het eerste nieuws horen.

Neemt niet weg dat ik dit weekend de ijzers al onder bind en achter mijn huis ga schaatsen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 16-01-2013 23:55 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Eens met de eerste 3. Als het nou al een week hard vroor, of het ijs was 2cm van de goede dikte, ok... maar op het moment dat het gaat om voorspellingen van meer dan een week (waarvan ik nu al zeg: dat kan nooit kloppen, want te lange termijn) alsjeblieft, hdoe geen moeite en hou op met het op fokken van de ouderen die denken nog een 11steden te gaan rijden omdat ze die van 83 (oid) hebben gereden (zoals mijn vader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsjonge.... dit is wel érg vroeg om over Elfstedentochten te beginnen zeg. Het vriest net enkele dagen en niet eens echt zwaar. Zullen we niet eerst eens een wat langere vorstperiode afwachten voor we deze hype c.q. massahysterie (want zo kon je het vorig jaar haast wel noemen) weer opnieuw starten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik vind het ook wat vroeg maar er mag wel wat meer optimisme zijn.
Met nieuws van een eventuele Elfstedentocht komt ook meer hulp en begrip om het ijs te prepareren.
Anders groeit dat ijs ook lang niet hard genoeg.

Dus wat mij betreft, hoe eerder de speculatie, hoe meer kans op de Elfstedentocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 22:46
Snowwie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:39:

Wordt er onder de Friese tweakers al gesproken over een mogelijke Elfstedentocht?
Doorgaans is het zo dat heel Nederland, behalve Friesland, druk is met een eventuele Elfstedentocht. De Elfstedenkoorts slaat in ieder geval altijd pas op een laat moment over naar Friesland.
wildhagen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 06:14:
Tsjonge.... dit is wel érg vroeg om over Elfstedentochten te beginnen zeg. Het vriest net enkele dagen en niet eens echt zwaar. Zullen we niet eerst eens een wat langere vorstperiode afwachten voor we deze hype c.q. massahysterie (want zo kon je het vorig jaar haast wel noemen) weer opnieuw starten?
Het vriest wel zwaar, meer niet in Friesland. In bepaalde delen van Nederland wordt ruim meer dan -15 graden Celsius gemeten, dat is toch wel flink. In Friesland is de vorst echter (helaas) minder streng. Toen ik gisteren mijn vader (woont in Leeuwarden) aan de telefoon had reed ik over de A12 in de buurt van Utrect. Mijn auto gaf -11,5 aan. In Leeuwarden was het op dat moment -4,3.

[ Voor 52% gewijzigd door argro op 17-01-2013 08:50 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

argro schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:44:
[...]
Doorgaans is het zo dat heel Nederland, behalve Friesland, druk is met een eventuele Elfstedentocht. De Elfstedenkoorts slaat in ieder geval altijd pas op een laat moment over naar Friesland.
Idd. Het is een heel mediaspektakel geworden. Zonde!
Eerst maar eens zien of het blijft vriezen....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:49

Daniel36

vernieuwde formule

Tsss, haters :)
IJsbanen zijn open, ijs in sloten en grachten ligt er alleen nog niet onder bruggen etc.
De meren zijn open zie http://www.lc.nl/frieslan...voor-schaatsen-op-meren--

Het ziet er dus best goed uit, maat tis idd. te vroeg voor Elfstedengejubel.

Ik hoop wel dat ie er komt en als het zo door vriest kan het best.
Volgens KNMI vriest het in elk geval tot komende disndag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:55
Daniel36 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:18:
Tsss, haters :)
IJsbanen zijn open, ijs in sloten en grachten ligt er alleen nog niet onder bruggen etc.
De meren zijn open zie http://www.lc.nl/frieslan...voor-schaatsen-op-meren--

Het ziet er dus best goed uit, maat tis idd. te vroeg voor Elfstedengejubel.

Ik hoop wel dat ie er komt en als het zo door vriest kan het best.
Volgens KNMI vriest het in elk geval tot komende disndag door.
Helaas nog geen ijs in de Amsterdamse grachten... Of het oet vanacht zo hard hebben gevroren dat er nu ijs ligt, gisteravond lag er nog niets... Lijkt me wel weer leuk om net als vorig jaar op de grachten te staan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Hier Zuidwest Brabant ligt een flink pak gek genoeg. Niet bepaald de plek waar je het zou verwachten zo aan de zee (Schelde). Hoop voor Friesland dat het doorgaat maar denk dat de tocht nooit meer zal gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mdehoog schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:25:
[...]

Helaas nog geen ijs in de Amsterdamse grachten... Of het oet vanacht zo hard hebben gevroren dat er nu ijs ligt, gisteravond lag er nog niets... Lijkt me wel weer leuk om net als vorig jaar op de grachten te staan:)
Nou, ik zag een artikel over de grachten en het ijs en dacht idd. erover dan naar Amsterdam te rijden en er eens te schaatsen.
Dat moet wel geweldig zijn lijkt me.

http://www.telegraaf.nl/b..._in_grachten_A_dam__.html

Maar goed, het moet eerst nog zover komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
ik las volgens mij gisteren op weeronline of buienradar of een vergelijkbare site dat 't er goed uit zag of iets in zo'n richting, ik moet zeggen dat ik in de lach schoot, dat vond ik toch wel wat vroegjes;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ook bizar te denken dat er ooit nog een tocht gaat komen aangezien de winters steeds warmer worden i.p.v. kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Daniel36 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:30:
[...]

Nou, ik zag een artikel over de grachten en het ijs en dacht idd. erover dan naar Amsterdam te rijden en er eens te schaatsen.
Dat moet wel geweldig zijn lijkt me.

http://www.telegraaf.nl/b..._in_grachten_A_dam__.html

Maar goed, het moet eerst nog zover komen natuurlijk.
Super nieuws! Was vorig jaar ook zo, vaarverbod voor iedereen, zelfs de rondvaarboten mochten er niet door! Ik hoop dat k na t weekend op de ijzers kan staan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 244101 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:31:
Het is ook bizar te denken dat er ooit nog een tocht gaat komen aangezien de winters steeds warmer worden i.p.v. kouder.
Tuurlijk komt er weer een tocht.
Desnoods zetten we hier allemaal de thermostaat lager en de koelkastdeur open. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniel36 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:35:
[...]

Tuurlijk komt er weer een tocht.
Desnoods zetten we hier allemaal de thermostaat lager en de koelkastdeur open. :+
Zou heel bijzonder zijn, geloof er ook niet in. Als de aarde warmer word hoe wil je dan ooit deze tocht nog organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 244101 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:36:
[...]

Zou heel bijzonder zijn, geloof er ook niet in. Als de aarde warmer word hoe wil je dan ooit deze tocht nog organiseren?
In het geheel stijgt de temperatuur blijkbaar idd.
Dit betekend toch niet automatisch dat het dan ook elke winter warmer is?
Vorstperiodes van enkele dagen met min tien etc. kunnen dan nog steeds voorkomen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:14
Elke wat koudere winter krijgen we weer zo'n bericht. Elk jaar is er wel een ijsmeester/rayonhoofd dat tevreden is met de ontwikkelingen.

Desondanks, goede weersvoorspellingen maken ook mij tevreden. Ik kan niet wachten om van het weekend mijn pasgekochte schaatsen eens om te binden :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniel36 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:41:
[...]

In het geheel stijgt de temperatuur blijkbaar idd.
Dit betekend toch niet automatisch dat het dan ook elke winter warmer is?
Vorstperiodes van enkele dagen met min tien etc. kunnen dan nog steeds voorkomen lijkt me.
Tuurlijk kan het vriezen maar niet meer zoals vroeger laten we zeggen 20 dagen achterelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mdehoog schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:25:
[...]

Gaat niet gebeuren, aangezien de rondvaart boten nog gewoon hun rondjes varen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik begon me gisteren al af te vragen wanneer 'dat woord' :p voor het eerst genoemd zou worden.

De verwachting is op dit moment dat de vorst in elk geval tot het einde van de verwachtingsperiode aan zal houden. Dit kan natuurlijk zo maar op een gegeven moment veranderen.

De 'IJspluim' van vandaag.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BcP9FIDr98RSWvJe9TJmYrEv/full.jpg

En hier kun je de actuele elke dag volgen.

Wel van 'Midden Nederland' (De Bilt). In Friesland (en elders) kan het dus afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:12

Pierre

Van nature lui!

Wil Erben Wennemars wel weer zien janken op de buis _/-\o_ hopelijk gaat er weer geen tocht komen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:23

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Global warming is de verkeerde benaming. Het word niet alleen warmer. Het is meer dat het extremer wordt.
Warmere zomers, koudere winters, zwaardere stormen etc etc

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
PWM schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:42:
[...]

Gaat niet gebeuren, aangezien de rondvaart boten nog gewoon hun rondjes varen ;)
klik

waternet gaat de rondvaartboten informeren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 17:05
En in Balk (waar ik werk) is de ijsbaan nog niet eens open... rare jongens die Hollanders :)

Met al deze mediagekte en mediageile rayonhoofden zal het als de tocht toch door zal gaan (het is hier van de week nauwelijks nog onder de -10 geweest en het water onder het ijs is gewoon nog te warm waardoor aangroei minimaal is, dus er moet dan toch echt nog heel wat gebeuren voordat dat zover zal zijn) echt een complete chaos worden hier in Friesland met de invasie van buiten de provincie ben ik bang. Gelukkig kan ik vanuit mijn achtertuin zo het ijs op en woekerprijzen voor de logeerkamer vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 14:27
Heerlijk, uit dat artikel in de Telegraaf:
"De kans dat de tocht nog deze maand wordt verreden wordt heel groot, als de weersverwachting uitkomt zoals hij er nu ligt", meent ook Weeronline.
Dat betekent dus dat de voorspelling voor de rest van de maand moet kloppen, terwijl ze vaak al moeite genoeg hebben met een juiste voorspelling van het weer over drie dagen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/binnenland/3005981/kans-elfstedentocht-heel-groot.html
"Op sommige plekken is het ijs nu nog geen centimeter dik." Hopen mag, maar dit gaat nergens over :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Amras schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:34:
Heerlijk, uit dat artikel in de Telegraaf:

[...]

Dat betekent dus dat de voorspelling voor de rest van de maand moet kloppen, terwijl ze vaak al moeite genoeg hebben met een juiste voorspelling van het weer over drie dagen. :D
De Telegraaf die het er nu al over heeft dat de kansen sinds 1997 nooit zo hoog waren terwijl het ijs nog niet eens overal dicht is _O- Maar goed, dat is de krant waar een helicrash met doden minder belangrijk is dan dat één of andere voetballer wel of niet gaat scheiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
Ach, ik heb wel hoop, Februari is erg vaak goed voor vrieskou, dus wie weet, als we dit tot 1 Februari houden, dan zitten we dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Invisible_man schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:39:
[...]

De Telegraaf die het er nu al over dat de kansen sinds 1997 nooit zo hoog waren terwijl het ijs nog niet eens overal dicht is _O- Maar goed, dat is de krant waar een helicrash met doden minder belangrijk is dan dat één of andere voetballer wel of niet gaat scheiden....
Ook vaak Televaag genoemd om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik, als Fries zijnde, hoop natuurlijk wel op een tocht, maar het is nog veel te vroeg om daar wat over te zeggen. Gisteren was ik in Sneek en daar waren veel stukken nog niet eens dicht, dus het duurt nog wel een poos. Tenslotte hebben we te maken met het weer, over een week kan het wel weer compleet anders zijn. Het kan vriezen, het kan dooien :P Maar als ik de ijsbaan (die nog niet open is) hier in het dorp zo bekijk is het wel heel mooi ijs. Het is zo glad als een spiegel :) Dan is het wel weer mooi dat het hier in het noorden niet gesneeuwd heeft.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 23:12
Als er gesproken wordt over het doorgaan van de Elfstedentocht gaat het dooien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
MuzenJaap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:14:
Als er gesproken wordt over het doorgaan van de Elfstedentocht gaat het dooien !
Of zoals mijn vader net zei:

Er is ook een eenvoudige fysische verklaring voor: opwinding -> warmte .> ijs smelt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:18:
[...]

Of zoals mijn vader net zei:

Er is ook een eenvoudige fysische verklaring voor: opwinding -> warmte .> ijs smelt.
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aan de ene kant is het natuurlijk mooi dat er in het noorden bijna geen sneeuw ligt, maar aan de andere kant zorgt het ook voor minder vorst. Wanneer het gesneeuwd heeft is het meestal een stuk kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
tweaker2010 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:34:
Aan de ene kant is het natuurlijk mooi dat er in het noorden bijna geen sneeuw ligt, maar aan de andere kant zorgt het ook voor minder vorst. Wanneer het gesneeuwd heeft is het meestal een stuk kouder.
Het is juist eerder koud als het goed helder is er geen wolken zijn. Sneeuw en wolken isoleren alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Invisible_man schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:35:
[...]

Het is juist eerder koud als het goed helder is er geen wolken zijn. Sneeuw en wolken isoleren alleen maar.
Sneeuw op het ijs isoleert de ondergrond. Maar als de sneeuw niet op het ijs ligt maar wel rond het ijs heeft het wel een koude werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Nieuwe GFS run (6 Z) nog kouder dan vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://modeles.meteociel.fr/modeles/gfs/runs/2013011706/gfs-9-192.png?6

[ Voor 13% gewijzigd door noakes op 17-01-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 10:42

rammes

koekebakker 1e klas

en waar kijken we hier naar ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Voorspelde temperatuur op 25januari , de kaart van heel europa

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Laatst online: 07-10-2022
Temperatuur op 2m op 25 januari 07:00u volgens het GFS. Uiteraard verwachting. Als je op de linkt klikt kun je voor verschillende tijdstippen en data tot en met 25 januari de verwachtingen bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door noakes op 17-01-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wij Friezen hebben het nog niet eens over een Elfstedentocht..

Tzijn altijd die Hollanders die vooruit lopen :N

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/c0.0.304.304/p403x403/226616_4523125111018_81633655_n.jpg

:P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

^^
Met GGS_VR6
PolarBear schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Sneeuw op het ijs isoleert de ondergrond. Maar als de sneeuw niet op het ijs ligt maar wel rond het ijs heeft het wel een koude werking.
Maar het is niet zo dat de sneeuw niet op het ijs valt :P En zolang het ijs nog te dun is om op te staat is het ook lastig schoonmaken. Ik ben dol op sneeuw, maar laat het nog maar even wegblijven. Eerst maar een mooi strak ijsvloertje :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Al die hollanders die nu al gek worden omdat het een beetje vriest... Als fries heb ik zoiets van, we wachten wel af of het ijs dik genoeg wordt voor een tocht.
Op sommige plekken is er amper ijs. Laat staan dat we het er al over hebben.
Het enige wat ik hoor tot dusver is de vraag of het ijs al dik genoeg is om uberhaupt te kunnen schaatsen.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar het vriest wel! (Land)ijsbaan Ferwert (blak bij de waddenzee) gaat vandaag open.
En er wordt al gesproken over een tocht: http://www.lc.nl/frieslan...aterdag-eerste-toertocht-

Maar die 11 steden is idd nog veel te ver weg, eerst watertemp < 2c, dan een algeheel vaarverbod en dan pas kunnen we gaan denken aan...

edit: er is al wel een vaarverbod voor niet beroepsvaart routes voor "gewoon" schaatsen ingesteld sinds dinsdag.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 17-01-2013 11:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mrc4nl schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:46:
[...]
Voorspelde temperatuur op 25januari , de kaart van heel europa
Hmm, rond Engeland zijn de temperaturen dan al boven nul, het blijft hoogst onzeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 05-06 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn insteek.. als je niet wil hebben over een eventuele Elfstedentocht.. blijf dan gewoon lekker uit dit topic. ;) Anders zie ik het als offtopic.

Bij mij (en ja ben een Fries) begint het persoonlijk altijd wel wat te borrelen. Zeker omdat ik zelf in Leeuwarden woon en de vorige elfstedentocht schaatsers in huis had en het dus van zeer dichtbij hem mee gemaakt :)

Dat vergeet je natuurlijk niet zomaar..

Gistermiddag reed ik langs de E-10 (Workrestaurant bij Tietsjerk) en daar waren heel veel mensen lekker aan het schaatsen. De dikte van het ijs was gemeten en zat op 9 cm.. en dat in zo'n korte tijd. Ja toen moest ik wel even aan de 11 steden denken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die Rijperkerksterpolder daar is vaak een van de eerste plekken waar geschaatst kan worden in FRL, in december stonden ze daar ook al even op het ijs dacht ik. Misschien dit weekeinde daar ook even schaatsen - net als vroeger toen ik in Tietsjerk woonde.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kleine watertjes zullen vrij snel dichtvriezen maar door de zachte winter tot het begin van deze vorstperiode was de watertemperatuur op dat moment nog relatief hoog. Die moet dus vooral bij grote/diepe wateroppervlakken eerst voldoende afkoelen voordat zich ijs gaat vormen. Is het eenmaal zover dan begint het pas. Er is dus enige vertraging waardoor een langere vorstperiode vereist is om overal voldoende dik ijs te laten vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26
O dit moment vriest het ook nauwelijks in het Noorden. Die elfstedentocht kan beter in het Zuiden gereden worden, daar is het nu nog -6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zo is dat. Elders in het land zijn ook nog wel elf steden te vinden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:16:
Zo is dat. Elders in het land zijn ook nog wel elf steden te vinden. :p
lekkere klûntocht wordt dat dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In de laaggelegen westelijke provincies is er genoeg water te vinden tussen de steden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:21:
In de laaggelegen westelijke provincies is er genoeg water te vinden tussen de steden. :)
Maar is het nog steeds geen Elfstedentocht :+ Wegens gebrek aan Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als er maar genoeg Vriesland is. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-01-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
Als het maar Beerenburg geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

En mocht het alsnog gaan sneeuwen dan is dit een oplossing:
http://www.zie.nl/video/algemeen/Heli-blaast-sneeuw-van-ijsbaan-in-Hulshorst/m1nz7i5fiww6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb net ff in de glazenbol gekeken en hij komt er hoor.

Oftewel de stelling van veel kenners in de media samengevat in 1 zin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Laat ze hovercrafts inzetten. Hovercraft hobbyisten blij, en schaatsers blij!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493363

Daniel36 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:40:
Ik heb net ff in de glazenbol gekeken en hij komt er hoor.

Oftewel de stelling van veel kenners in de media samengevat in 1 zin 8)7
Ik ben niet bekeken en zeker niet door jouw. Ik heb dan ook een andere uitkomst. De elfstedentocht komt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
De Telegraaf is er dit jaar weer als de kippen bij natuurlijk :')

Op dit moment zijn er nog nergens tochten georganiseerd, dus laten we nu niet op de zaken vooruit lopen. Het is wel een voordeel dat er amper sneeuw in Friesland ligt. Ik vind de voorspellingen echter toch nog overdag te dicht tegen de 0 graden aan zitten.

Zou natuurlijk heel erg tof zijn als het gebeurt, is te lang geleden :)
Maar ik sluit me vooralsnog aan bij de nuchtere Friezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 493363 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:44:
[...]

Ik ben niet bekeken en zeker niet door jouw. Ik heb dan ook een andere uitkomst. De elfstedentocht komt niet.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:46:
De Telegraaf is er dit jaar weer als de kippen bij natuurlijk :')
Ik las in die link dat er gemalen zijn stilgelegd? Staan gemalen er voor de sier ofzo :/ ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Bananenplant schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:27:
[...]

Ik las in die link dat er gemalen zijn stilgelegd? Staan gemalen er voor de sier ofzo :/ ?
Nee (ok, het Woudagemaal misschien :) ), maar als je ze, en dan vooral de poldergemalen en spuigemalen, niet stil legt blijft het water in beweging en blijft het peil niet constant wat beide slecht voor het ijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 20:32
[...]

Als de grond bevroren is maakt het voor de landbouw vrij weinig uit of de gemalen werken.
En een werkend gemaal maakt schaatsen levensgevaarlijk. Je kan namelijk zwevend ijs krijgen.
Dan is er water weggepompt, nadat er al ijs lag. Als je dan door het ijs zakt, komt je er nooit meer uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
RocketKoen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:35:
[...]

Als de grond bevroren is maakt het voor de landbouw vrij weinig uit of de gemalen werken.
En een werkend gemaal maakt schaatsen levensgevaarlijk. Je kan namelijk zwevend ijs krijgen.
Dan is er water weggepompt, nadat er al ijs lag. Als je dan door het ijs zakt, komt je er nooit meer uit.
Kijk, als het inderdaad verder weinig uitmaakt is het een ander verhaal, maar zouden ze dan niet sowieso al uit staan? Ik zou het wel wat apart vinden dat er ineens allerlei belangen moeten wijken als er een kansje op een schaatstocht is.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Bananenplant schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:52:
[...]

Kijk, als het inderdaad verder weinig uitmaakt is het een ander verhaal, maar zouden ze dan niet sowieso al uit staan? Ik zou het wel wat apart vinden dat er ineens allerlei belangen moeten wijken als er een kansje op een schaatstocht is.
Een gemaal werkt standaard in automatisch bedrijf (ik maak software voor zulke installaties) waarop hij zich zelf in- en uitschakelt op tijd en/of het niveau in de polder. Wat ze nu doen is hem helemaal uitzetten zodat de pompen helemaal niet meer aanslaan.

De bewaking op de gemalen zal gewoon doorlopen, dus als het niveau in de polder te hoog wordt krijgen ze zelf een alarmbericht op hun telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 23:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwachtingen zien er gewoon goed uit. Ik volg zelf de weermodellen op de voet en er bestaat inderdaad een kans dat de koude periode nog veel langer dan een week gaat aanhouden. Dan moet je gewoon realistisch zijn en kijken naar de mogelijkheden voor de grote tochten.

Nog even afwachten natuurlijk, en zal echt nog een paar dagen nodig heb voordat alles goed dicht is. Maar dan zou ik me toch al focussen om de zwakke plekken te versterken en dit niet last minute nog te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 22:46
[...]

Nee, die staan er om water weg te pompen. Water dat op de betreffende plaatsen terecht komt in de vorm van neerslag (met name regen) en via bijvoorbeeld rivieren. Nu valt er in tijden van (strenge) vorst doorgaans weinig regen en ook rivieren staan dan relatief laag.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Elfstedenprofessor Lolkama (77) beschouwt de sluimerende Elfstedenkoorts als een typisch westers verschijnsel. ''Over het algemeen zijn het de Hollandse media die ermee beginnen'', zegt Lolkama.
Wordt Nu.nl daar nou getrollt of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 19:56
Coocoocachoo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:07:
[...]

Wordt Nu.nl daar nou getrollt of ligt dat aan mij?
Nee? Die gast heeft dit boek geschreven (http://www.bol.com/nl/p/e...ht-1963/9200000009921490/) en wordt daarom nu een 'professor' genoemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 22:50

superwashandje

grofheid alom

niet alleen het professor gedeelte maar ook dat de hollandse media over het algemeen beginnen over de elfstedentocht (nogal wiedes als 11 van de 11 steden hier in holland liggen :P )

[ Voor 5% gewijzigd door superwashandje op 17-01-2013 16:16 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 14:27
superwashandje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:16:
niet alleen het professor gedeelte maar ook dat de hollandse media over het algemeen beginnen over de elfstedentocht (nogal wiedes als 11 van de 11 steden hier in holland liggen :P )
En ik maar denken dat die tocht in Friesland wordt georganiseerd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 12:46
superwashandje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:16:
Jij moet even het volgende kijken, verteld door een of andere amerikaan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 22:50

superwashandje

grofheid alom

ja lekker letterlijk jongens. ik gebruik gewoon de woorden die onze professor gebruikt...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 19:56
Wat snap je er niet aan? Hij wil gewoon een onderscheid maken tussen Friezen en de rest van de Nederlanders (die hij dan 'Hollanders noemt, waar hij eigenlijk letterlijk de inwoners van noord en zuid Holland bedoeld). De friezen zijn altijd nuchter en zullen nooit zo snel een elfstedenhype beginnen, terwijl bij de eerste nacht vorst de rest van NL al it giet oan aan het roepen is bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien in Friesland maar een klein deel van de Nederlandse bevolking woont zal ELK onderwerp puur statistisch gezien veel meer kans hebben om buiten Friesland voor het eerst aandacht te krijgen dan binnen Friesland. Duh! ;)

Friesland is de op één na dunstbevolkte provincie in Nederland. Lekker rustig. :)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/BevolkinsdichtheidNederland.png

Zelfs als je de term zou beperken tot Noord- en Zuid-Holland dan nog is daar een sterk verhoogde kans op omdat dit de twee dichtstbevolkte provincies zijn en er daar veel meer mensen wonen in absolute zin dan in Friesland.

Hollands boerenverstand. }:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
het zou hoe je het ook went of keert natuurlijk mooi zijn om dit binnekort te kunnen zien. Ik hoef geen elfstedentocht(mag ik toch niet schaatsen) maar ik hoop toch dat ik binnekort wat ritjes richting giethoorn kan maken. Eventueel nog iets noordelijke voor een kilometertje of 50. Lekker relaxed een dagje schaatsen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 10:42

rammes

koekebakker 1e klas

ValHallen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:53:
Al die hollanders ...... Als fries heb ik
zucht... :(

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:11:
Aangezien in Friesland maar een klein deel van de Nederlandse bevolking woont zal ELK onderwerp puur statistisch gezien veel meer kans hebben om buiten Friesland voor het eerst aandacht te krijgen dan binnen Friesland. Duh! ;)

Friesland is de op één na dunstbevolkte provincie in Nederland. Lekker rustig. :)

[afbeelding]

Zelfs als je de term zou beperken tot Noord- en Zuid-Holland dan nog is daar een sterk verhoogde kans op omdat dit de twee dichtstbevolkte provincies zijn en er daar veel meer mensen wonen in absolute zin dan in Friesland.

Hollands boerenverstand. }:O :+
Het gaat niet om het aantal mensen wat schreeuwt maar waar de mensen vandaan komen. De meeste mensen, die schreeuwen, komen buiten de provincie Friesland en vooral uit de randstad maar zij lopen het meeste warm voor de elfstedentocht. Maar de rest van de andere jaren wordt Friesland neergezet als een saaie, kut, stugge friezen in een provincie waar wij niks van willen mee te doen. Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om als de elfstedentocht gereden wordt om iedereen buiten Friesland, inclusief mijzelf, geen toegang te verlenen tot de provincie Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Aan het non-nieuws over de Elfstedentocht kun je zien dat de niet Friezen alle nuchterheid hebben verloren. De media bevestigt dit nogmaals door bij een beetje ruitenkrabben al over een tocht te beginnen. Het ijs is pas dik genoeg als er mensen overheen kunnen, logisch. Zolang de media zelf nog op de kant blijft staan hebben ze geen enkel recht van spreken over een tocht...

* sypie is blij dat hij geen TV-abonnement meer heeft, waardeloze media.

* sypie is nog blijer dat hij een nuchtere Fries is die aan ontwikkelingswerk doet (woont buiten Frl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De ontwikkelingshulp hier in Twente lijkt wel zijn vruchten af te werpen. Heb nog geen Tukker gezien die hysterisch doet over een elfstedentocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Nieuwste ECMWF 12Z hoofdrun (Oper) komt met de volgende temperaturen voor de komende dagen op de E-route:

Minimum temp. / Max temp

Vrij: -8/-1
Za: -6/-4
Zo: -7/-4
Ma: -6/-4
Di: -4/-2
Wo: -7/-3
Do: -6/-4
Vrij: -7/-5
Za: -8/-5
Zo: -12/-6

Enig minpuntje, en mogelijk zeer riskant is de sneeuwverwachting. Ongeveer tussen de 1-5 cm sneeuw zit er voor zondag in in deze run. En dat is niet bevorderlijk voor het ijs.....

[ Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 17-01-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/66483_296930090409666_1259130959_n.jpg

:P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
In Dokkum is het ijs nog te dun natuurlijk maar het ligt er wel mooi bij. Geen sneeuw en weinig wind in de afgelopen dagen dus de ijsvloer is van goede kwaliteit. Als het maar lang genoeg onder nul blijft dan moet het wel lukken.

(En dat van nuchtere Friezen is niet helemaal waar, er wordt hier ook echt volop gespeculeerd.)

[ Voor 17% gewijzigd door Daanieyel op 17-01-2013 20:51 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:36
[...]

Opwarming van de aarde kan tot gevolg hebben dat de golfstroom stop, wat voor ons betekent dat het kouder wordt. Althans, dat is een theorie.
CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:44:
Ik begon me gisteren al af te vragen wanneer 'dat woord' :p voor het eerst genoemd zou word
Dinsdag hoorde ik de E-bom al op de radio voorbij komen :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Omdat het in elk geval nog wel even op zich zal laten wachten voor de liefhebbers wat leesvoer in het topic van vorig jaar om de tijd te passeren. ;)

De Elfstedentocht - it giet troch? Discussieer los!

Ikzelf mengde me pas op pag. 15 in de discussie n.a.v. de berichten dat de tocht, als die gehouden werd, mogelijk op een zondag gehouden zou worden. CaptJackSparrow in "De Elfstedentocht - it giet troch? Discussieer los!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

om die tijd te passeren, dat geldt zeker voor de schaatsers (zal hun boeien) maar de vrijwilligers kunnen er anders over denken, en dat moeten we respecteren vind ik (zelf niet gelovig maar wie daar voor kiest mag dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Had hier de 10-daagse staan, maar ik vind de 15 daagse toch wat overzichtelijker. (Betere schaalverdeling)
Bij deze dus het ensemble van het Europees weermodel (ECMWF) 12Z: Applaus!

Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/2112013174551.png

[ Voor 61% gewijzigd door tuinïnen op 17-01-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zie op de temperatuurkaartjes van het KNMI dat Friesland het koudste moment voor deze nacht al achter de rug heeft. Dat lag ongeveer tussen 19:00 en 21:00 uur. De rest van de nacht gaat de temperatuur volgens dit grafiekje alleen maar omhoog tot morgenmiddag.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qskbqToReMMAN4cqv0TjHp0k/full.png

De rayonhoofden worden hier niet blij van. :/

Zie hier voor actueel verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:04:
Ik zie op de temperatuurkaartjes van het KNMI dat Friesland het koudste moment voor deze nacht al achter de rug heeft. Dat lag ongeveer tussen 19:00 en 21:00 uur. De rest van de nacht gaat de temperatuur volgens dit grafiekje alleen maar omhoog tot morgenmiddag.
Volgens mij klopt dat niet. Heb pas ergens gelezen dat het net na zonsopgang 's ochtends het koudst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

tweaker2010 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:09:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Heb pas ergens gelezen dat het net na zonsopgang 's ochtends het koudst is.
Normaal gezien (in een wereld zonder wind en warmtefronten) klopt dit. Omdat wind en warmtefronten echter wel degelijk bestaan is de tempratuur niet constant en kan het koudste moment dus op ergens anders in de nacht liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:13

Sargan

Filmfreak...

Vanmorgen live op radio 1, de ijsmeester in Ankeveen zakte door het ijs. Moet nog veel gebeuren dus...

http://nos.nl/audio/463248-ijsmeester-zakt-door-ijs.html

[ Voor 22% gewijzigd door Sargan op 18-01-2013 08:38 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Pagina: 1 2 Laatste