Ter voorkoming van micro stuttering zou ik wel overwegen om, als je daadwerkelijk voor een dual gpu opstelling gaat, voor het Nvidia kamp te kiezen. Zowel de stabiliteit van de drivers en SLI profielen is een stuk beter geregeld als bij ATI op het moment. SLI heeft ook veel minder (tot geen-) last van microstutter. Ik merk er in elk geval helemaal niets van met mijn dual 660 SLI opstelling momenteel. En alles draait, draait het niet dan is een enkele kaart voldoende. Ik speel erg veel, en verschillende games. Shooters, RTS, 4X, third person, MMO's... en alles vanaf 2010 draait prima in SLI. Ouder dan dat zie je wel wat problemen, maar dat loopt toch allemaal vlekkeloos op ultra met een enkele kaart.
Overigens was voor mij de hoofdreden om SLI te doen met een mid range kaart puur financieel - ik moest een nieuwe PC hebben en wilde het een keertje echt op de toekomst bouwen, maar het geld voor een kaart van meer dan 300 euro was er toen niet. Dus ben ik met een enkele 660 begonnen en heb er een maandje later een bij geprikt. Toch een leuke manier om in een paar stapjes een beest van een systeem te bouwen

Bovendien loopt de performance van dual gtx 660 de GTX 680 voorbij terwijl de prijs van die twee kaarten lager ligt, mits je bereid bent met maximaal 4x AA te werken. Ook je wensen daarin zou ik dus even meenemen, lees je goed in en bedenk wat jij een mooie setting vindt voordat je een keuze maakt. Ik maak me bijvoorbeeld niet druk om een gekarteld randje en ben meestal met 2x AA al dik tevreden omdat je ingame toch het verschil niet meer ziet, de ander wil niet lager dan 8x omdat het er anders 'niet uit ziet'.
My two cents.
[
Voor 40% gewijzigd door
Vayra op 17-01-2013 11:26
]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG