Videokaart wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• mark00000
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb een nieuwe videokaart en nieuwe voeding gekocht. Na het installeren en het opstarten van mijn pc kwam ik erachter dat mijn videokaart niet tussen aparaatbeheer stond.
Videokaart: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard
Moederbord: Dell inspiron 580(kon niet vinden welk moederbord erbij zat)
Voeding: XFX Pro 550W

Na wat zoeken ben ik op dit topic gekomen, ook zonder oplossing.
http://gathering.tweakers.net//forum/list_messages/1514334

Aangezien het een dell moederbord is dat niet echt gemaakt is om onderdelen bij aan te passen denk ik zelf dat het aan het moederbord ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door mark00000 op 16-01-2013 22:44 ]

Verwijderd

Dell gebruik naar mijn weten meestal Intel of Asus mobo's etc. volgens de specificatie. Aangezien je al een nieuwe voeding hebt. die volgens mij binnen de specs valt ( http://www.amd.com/US/PRO.../Pages/radeon-7870.aspx#2 ) zal dat ook wel goed zitten. Controleer of de stroom kabels goed zitten en probeer als het kan een andere PCI-e poort. Je kan voor de grap een BIOS update doen maar meestal helpt het niet veel bij videokaarten. Test hem in een ander systeem of test een andere kaart. Gaat de ventilator wel aan?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gezien je in het apparatenbeheer de kaart niet ziet, werkt hij wel, of hoe heb ik dat?

Of draai je op een 2e kaart of onboard ofzo, om dit te controleren?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• mark00000
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:10:
Dell gebruik naar mijn weten meestal Intel of Asus mobo's etc. volgens de specificatie. Aangezien je al een nieuwe voeding hebt. die volgens mij binnen de specs valt ( http://www.amd.com/US/PRO.../Pages/radeon-7870.aspx#2 ) zal dat ook wel goed zitten. Controleer of de stroom kabels goed zitten en probeer als het kan een andere PCI-e poort. Je kan voor de grap een BIOS update doen maar meestal helpt het niet veel bij videokaarten. Test hem in een ander systeem of test een andere kaart. Gaat de ventilator wel aan?
Ventilator gaat wel aan,
moederbord heeft geen andere PCI-e slot om het mee te proberen.
Ik zal vanmiddag proberen de kaart op de pc van mijn broertje te testen(zelfde pc, andere voeding).
sain onez schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:48:
gezien je in het apparatenbeheer de kaart niet ziet, werkt hij wel, of hoe heb ik dat?

Of draai je op een 2e kaart of onboard ofzo, om dit te controleren?
Hij gaat automatisch naar onboard

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

eagle00789

Est. November 2005

Check je bios een na of je daar de onboard videokaart niet kunt uitschakelen...

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik heb al eerder een keer iets gelezen over die Joker card dat hij niet werkt op een moederbord. Waar de kaart het op een ander bord wel doet.

Volgens mij heeft Club3D iets raars gedaan met die kaart. Want bij andere HD7xxx kaarten hoor je dit helemaal niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• mark00000
eagle00789 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:31:
Check je bios een na of je daar de onboard videokaart niet kunt uitschakelen...
Dell bios is helemaal gelocked, kan je niks aan veranderen.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik raad toch aan met toekomstig perspectief een nieuw moederbord aan te schaffen, erg duur zijn ze tegenwoordig niet meer.

(vroeger ook een DELL setup gehad) een keer en nooit meer. Heb alles vervangen, zelfs de behuizing omdat er een normaal ATX bord niet overeenkwam met de schroeven in de kast -.-

[ Voor 42% gewijzigd door Dr.Root op 17-01-2013 10:37 ]

• mark00000
Heb de kaart net getest op de pc van mijn broertje, daar deed hij het ook niet.
Het ligt dus niet aan de voeding, maar aan het moederbord.

Het lijkt me dat er dus niks anders op zit dan een nieuw moederbord kopen of de kaart terugsturen.

edit: is het mogelijk om mijn moederbord zo te vervangen, of zit de processor aan het moederbord vast?

[ Voor 18% gewijzigd door mark00000 op 18-01-2013 17:45 ]

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Heb je wel de drivers al gedownload dan? Ik herkende mijn nieuwe videokaart ook niet totdat ik de drivers had geinstalleerd..(Gigabyte Radeon 7950)

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• mark00000
Ortzamoa schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:37:
Heb je wel de drivers al gedownload dan? Ik herkende mijn nieuwe videokaart ook niet totdat ik de drivers had geinstalleerd..(Gigabyte Radeon 7950)
Drivers geïnstalleerd ja.
Maar volgensmij de videokaart sowieso bij aparaatbeheer moeten staan, zelfs zonder drivers.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alle power cables achter in de kaart gestoken ?

https://discord.com/invite/tweakers

• mark00000
redfoxert schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:47:
Alle power cables achter in de kaart gestoken ?
2x6-pin pci-e er in gedaan bij beide voedingen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mark00000 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:38:
Heb de kaart net getest op de pc van mijn broertje, daar deed hij het ook niet.
Het ligt dus niet aan de voeding, maar aan het moederbord.
Dat begrijp ik dan niet helemaal ... waarom ligt het aan jouw moederbord als de kaart het in een andere pc ook niet doet? Dan is het toch de kaart die niet functioneert?

https://discord.com/invite/tweakers

• mark00000
redfoxert schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Dat begrijp ik dan niet helemaal ... waarom ligt het aan jouw moederbord als de kaart het in een andere pc ook niet doet? Dan is het toch de kaart die niet functioneert?
pc van mijn broertje heeft hetzelfde moederbord

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

Dan heb je nog steeds niks bevestigd, wie weet is de videokaart wel DOA. Stop het is op een niet dell moederbord. Je kan bevestigen dat het moederbord het niet doet als de videokaart het wel doet op een niet-dell.

[ Voor 36% gewijzigd door Thomg op 18-01-2013 19:26 ]

• mark00000
Zal ik morgen doen.
Ging er al vanuit dat het aan het moederbord lag na het lezen van dit topic

• mark00000
Het probleem is opgelost.
De kaart deed het alleen na het installeren van de drivers op de Cd(de beta drivers)
omdat ik eerst geen Cd-speler had, had ik de drivers op de amd site gedownload en die installeerde niet op de goede manier.
Pagina: 1