Ik wil een gebruiker toevoegen op mijn MySQL server. Of ik ze nou rechten geef op een bestaande database, nieuwe database of alle rechten ik kom elke keer hetzelfde probleem tegen:
Als ik een nieuwe gebruiker aan maak met wachtwoord en vervolgens met die nieuw aangemaakte gebruiker probeer in te loggen op MySQL via SSH dan krijg ik de foutmelding:
ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'test1'@'localhost' (using password: YES)
en op phpMyAdmin:
#1045 Kan niet aanmelden op de MySQL-server
Mijn configuratie:
MySQL: 5.5.28-1 (Debian)
Server: raspberry pi B 2nd rev.
phpMyAdmin versie 3.5.4 en 3.5.5 (beide hebben zelfde probleem).
Er gaat denk ik dus iets fout met mysql gezien de problemen op phpmyadmin als via SSH gelijk zijn.
De gebruikers heb ik gemaakt of met phpmyadmin of via SSH met:
Dit is niet de eerste keer dat ik hier last van heb maar ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb en wat ik uberhaupt fout doe. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Als ik een nieuwe gebruiker aan maak met wachtwoord en vervolgens met die nieuw aangemaakte gebruiker probeer in te loggen op MySQL via SSH dan krijg ik de foutmelding:
ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'test1'@'localhost' (using password: YES)
en op phpMyAdmin:
#1045 Kan niet aanmelden op de MySQL-server
Mijn configuratie:
MySQL: 5.5.28-1 (Debian)
Server: raspberry pi B 2nd rev.
phpMyAdmin versie 3.5.4 en 3.5.5 (beide hebben zelfde probleem).
Er gaat denk ik dus iets fout met mysql gezien de problemen op phpmyadmin als via SSH gelijk zijn.
De gebruikers heb ik gemaakt of met phpmyadmin of via SSH met:
MySQL:
1
2
3
| CREATE USER 'test1'@'%' IDENTIFIED BY 'asdfasdf'; GRANT USAGE ON *.* TO 'test1'@'%' IDENTIFIED BY 'asdfasdf'; GRANT ALL PRIVILEGES ON `database1`.* TO 'test1'@'%'; |
Dit is niet de eerste keer dat ik hier last van heb maar ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb en wat ik uberhaupt fout doe. Iemand die mij hiermee kan helpen?