mSata moederbord advies

Pagina: 1
Acties:

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Ik ben al een tijdje een pc aan het samenstellen, en wil graag een mSata moederbord om te cashen met een SSD. De enige die ik voorbij heb zien komen voor een betaalbare prijs (140 euro is mijn budget), waren gigabytes, en die werden sterk afgeraden door hun crashende UEFI en hun vele bugs. Weten jullie nog moederborden binnen mijn budget met mSata die wel goed werken?? Thanks!

• RavelineMusic
Ja dat had ik zelf ook wel bedacht, maar als ik mSata aanvink en mijn budget instel, krijg ik alleen die krengen van Gigabyte.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan is je budget niet ruim genoeg? :)

Overigens heb ik persoonlijk geen problemen met Gigabyte moederbordjes.

[ Voor 50% gewijzigd door redfoxert op 16-01-2013 22:07 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• RavelineMusic
Okay. Ik hoor vaker dat het wel zo is, maar hoorde net ook weer van niet, dus dan wordt het de UD3H denk ik. Thx!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt toch gewoon een sata SSD gebruiken voor caching?
Alleen interessant als je alleen een kleine SSD kunt betalen, als je wat meer te besteden hebt (128-256GB) kun je beter gewoon de SSD gebruiken voor al je software.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-03 23:06
UD3H is zo'n beetje het meeste allround Z77 bord wat er te koop is; kun je eigenlijk geen miskoop aan doen. Uitstekende combinatie van poorten. De bouwkwaliteit, zoals alle UD's, is erg hoog. Leg een asrock ernaast en je ziet je meteen waarom deze zo goedkoop is... Lekker dik PCB, gebouwd als een tank, hoge kwaliteit VRM. Optisch ziet het er ook erg fraai uit in het matzwart.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• mitsumark
  • Nu online
Je kunt zien dat een asrock slechtere kwaliteit is? Waar zie je dat aan?

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38

player-x

Disruptive by design

mitsumark schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:53:
Je kunt zien dat een asrock slechtere kwaliteit is? Waar zie je dat aan?
Zegt hij toch, of niet?
Lekker dik PCB, gebouwd als een tank, hoge kwaliteit VRM
En ja ik zelf geef ook zwaar de voorkeur aan ASUS, Gigabyte of MSI, de borden zijn echt degelijker, ook de mee geleverde software apps en tools zijn een stuk beter door ontwikkeld.

ASRock, is zeker niet echt slecht voor wat je er voor betaalt, maar het prijsverschil heeft wel degelijk ergens zijn redenen, en ik geef liever 10 of 20 euro meer uit voor een beter bord.

[ Voor 5% gewijzigd door player-x op 17-01-2013 14:14 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• mitsumark
  • Nu online
Ik zie niet echt in waarom een dikker PCB beter zou zijn.
Dat er military class op staat zegt niet dat ze als een tank gebouwd zijn (overigens zitten tanks helemaal niet zo goed in elkaar, ze zijn niet gemaakt om lang mee te gaan).
Zijn de VRM's van hogere kwaliteit dan in de Asrock? Ik kan dat in geen enkele review vinden.

Ik zeg niet dat de Asrock beter is, maar ik zou die 20 euro waarschijnlijk in iets anders investeren (mits benodigde features aanwezig zijn ofc).

Een hogere prijs geeft niet altijd aan dat de kwaliteit beter is, kijk maar eens naar de voedingen markt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RavelineMusic schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:06:
Ja dat had ik zelf ook wel bedacht, maar als ik mSata aanvink en mijn budget instel, krijg ik alleen die krengen van Gigabyte.
Dat is ook wel logisch, Gigabyte is zo'n beetje de enige die dit aanbiedt.

Ik zou gewoon voor een Gigabytebordje gaan als je deze feature zoekt, niets mis met die bordjes.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38

player-x

Disruptive by design

mitsumark schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:38:
Ik zie niet echt in waarom een dikker PCB beter zou zijn.
Slechter is het iig niet, en hoewel breuken van buigen niet vee voorkomen, is de warmteafvoer via een dikke PCB een stuk beter!
Dat er military class op staat zegt niet dat ze als een tank gebouwd zijn
We hebben beide niks niks gezegd over military class, hoewel borden die daar mee adverteren wel aan een hogere standaard voldoen dan gewone borden, zo als betere beveiliging tegen elektrostatische stroom pieken, en gewoon betere kwaliteit onderdelen, die tegen hogere temperatuur bestand zijn.
(overigens zitten tanks helemaal niet zo goed in elkaar, ze zijn niet gemaakt om lang mee te gaan).
Het is dan ook een spreekwoord niet iets dat letterlijk moet worden genomen.
Net zo iets als ''spijkers op laag water zoeken'', wat in dit geval op jouw van toepassing is!
Zijn de VRM's van hogere kwaliteit dan in de Asrock? Ik kan dat in geen enkele review vinden.
Ja ASRock heeft beduidend meer problemen met VRMs dan de drie A merken.
https://www.google.com/search?q=asrock+vrm+issue
Ik zeg niet dat de Asrock beter is, maar ik zou die 20 euro waarschijnlijk in iets anders investeren (mits benodigde features aanwezig zijn ofc).
Zeg ook niet dat ASRock een slechte koop is, alleen als je betrouwbaarheid belangrijk vind, is ASRock niet je eerste keuze.
Een hogere prijs geeft niet altijd aan dat de kwaliteit beter is, kijk maar eens naar de voedingen markt.
Er is genoeg concurrentie tussen de drie A merken, dat er weinig vlees meer op de marges zitten van de budget en lage mid-range borden, dat je best wel kan stellen dat je voor een hogere prijs een beter bord hebt.

Maar het allerbelangrijkste is, is dat je een zo kaal mogelijk bord neemt, want extra's kosten geld, zeker als het extra's zijn die je niet nodig hebt!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1