Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 17:48
Ik weet niet zeker of ik hier in het goede forum zit (Graphics)

Hallo allemaal,

ik heb in Photoshop een splash screen gemaakt voor een iOS app waar ik mee bezig ben.

Er staan twee tandwielen op die in 18 layers steeds -20o draaien, zodat ze geanimeerd zijn (draaien) tijdens het opstarten van de app.

Ik heb ze dus in Layers staan die ik vervolgens in timeline heb gezet en omgezet heb in Frames.

Als ik op Play druk kan ik de animatie gewoon zien in Photoshop.

Vervolgens ga ik 'm opslaan als CompuServe GIF en 'm vervolgens open in Google Chrome of Safari of in Voorvertoning speelt de gif niet af.

Ik werk met OS X Mountain Lion 10.8.2 en Photoshop CS6.

Volgens mij werkt een gif niet als splash screen (ik maak de app met XCode) maar moet volgens mij een image sequence als splash screen maken en dan zal 't moeten werken, eerste keer dat ik bezig ga met het maken van een app dus heb ook geen idee :? )

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het Splash screen voor een iOS kun je niet animeren, dat mag alleen maar een statische afbeelding zijn.
Je kunt eventueel wel een animatie rechtstreeks na het splashscreen oproepen in een eigen view.

Dit is verder een antwoord wat heel simpel te vinden is via Google en we verwachten hier dan ook dat je in ieder geval zelf even de moeite neemt om in dit geval termen als "animated/gif/movie splash screen ios/xcode/objective c" even te googlen.
Daarnaast zou ik in het vervolg ook een topic titel kiezen die een inzicht geeft over je vraag, op die manier zul je meer mensen aantrekken die eventueel een antwoord op je vraag kunnen hebben.

Verder heeft dit, hoewel het over een animatie gaat, weinig met graphics te maken maar meer met de mogelijkheden van Xcode / Objective-C, waardoor je in het subforum Programming wellicht meer mensen tegen komt met verstand van zaken. Mocht je meer vragen in deze hoek hebben waar je met google niet uit komt raad ik je ook aan om het daar te vragen.

Deze gaat op slot :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Dit topic is gesloten.