[WIN7] Thuisgroep Vs. Geavanceerd delen

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik woon in een gebouw waarbij ik met 2 andere bewoners de internetverbinding deel. Nooit zag ik een andere computer in het netwerk. Nu is er een nieuwe bovenbuurman komen wonen en nu zie ik zijn pc in het netwerk. Ik heb een thuisgroep aangemaakt om bestanden te delen tussen mijn workstation en htpc. Ik heb ook bij Geavanceerd Delen, als ik met de rechtermuisknop op de map klik en kies Delen Met, en kies voor Machtigingen de groep Iedereen erin staan met Volledig Beheer op Toestaan.

Kan mijn bovenbuurman mijn shares zien, zo ja? Ook openen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Volgens mij.. (= reguliere zou het zo zijn dat).

Als je kiest voor "iedereen" met "volledig beheer" dan betekent dit inderdaad dat iedereen toegang heeft tot die map.

Beter is nooit te kiezen voor "iedereen" maar voor "geverifieerde gebruikers". Op die manier dienen mensen zich eerst aan te melden alvorens toegang wordt verkregen.

Heb je een thuiseditie van Windows 7 of de pro-editie? Anders kun je namelijk nog iets aanpassen m.b.t. de aanmelding van gastacounts en specifieke accounts.

Nu ben ik helaas niet bijzonder bekend met homegroups en daarmee dus ook niet exact met het aanmeldmodel dat hierbij wordt toegepast. Ik weet dat homegroup een wachtwoord gebruikt, dat je moet delen met de computers onderling. Dit zou suggereren dat "iedereen" toegang geeft tot iedereen IN DE HOMEGROUP. Dit durf ik echter niet met zekerheid te zeggen. (wel iets dat je uit zou kunnen proberen overigens).

Bekijk de volgende screenshot eens:
http://www.sevenforums.co...nced_sharing_settings.jpg

Again, hoewel ik niet exact weet wat deze instellingen inhouden, zou ik gevoelsmatig stellen dat de onderste functie een laag van beveiliging toe zou kunnen voegen omdat hiermee afgedwongen wordt dat individuele authenticatie plaatsvindt op basis van gebruikersnaam wachtwoord. In dat geval zou iemand dit te zien krijgen als ze proberen jouw computer te benaderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.windows7password.net/wp-content/uploads/2010/08/windows7-network-password.jpeg

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik draai Windows 7 Ultimate x64. Ik ga er vavavond eens mee aan de slag. Vind het niet erg dat ze mijn computer of zelfs mijn shares kunnen zien in het netwerk.. Zolang ze maar niets kunnen openen..

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

Techno Overlord schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:55:
Ik woon in een gebouw waarbij ik met 2 andere bewoners de internetverbinding deel. Nooit zag ik een andere computer in het netwerk. Nu is er een nieuwe bovenbuurman komen wonen en nu zie ik zijn pc in het netwerk. Ik heb een thuisgroep aangemaakt om bestanden te delen tussen mijn workstation en htpc. Ik heb ook bij Geavanceerd Delen, als ik met de rechtermuisknop op de map klik en kies Delen Met, en kies voor Machtigingen de groep Iedereen erin staan met Volledig Beheer op Toestaan.

Kan mijn bovenbuurman mijn shares zien, zo ja? Ook openen?
"Iedereen" weg halen en "Thuisgroep" er bij zetten, dan zijn de shares alleen maar te openen vanaf computers die ook in de zelfde Thuisgroep zitten.

Afbeeldingslocatie: http://res1.windows.microsoft.com/resbox/en/Windows%207/main/9a3f2db7-9c04-4781-900c-999099fac912_62.jpg