[W8] Storage pool upgraden van RP naar RTM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 09:08
Ik ben van plan om mijn HTPC te upgraden naar Windows 8 RTM (draai momenteel release preview), maar ik ben niet helemaal zeker of mijn storage pool dan wel blijft werken. Toen in de upgrade deed van de consumer preview naar de release preview ben in al mijn data kwijt geraakt, omdat de storage pools van de consumer preview niet compatible waren met de release preview.

Weet iemand misschien of het veilig is om een upgrade te doen van de release preview naar de RTM? Blijven de storage pools gewoon werken? Ik ben vrij zeker dat het zou moeten werken, omdat Microsoft het mogelijk maakt om te upgraden, maar wil het graag zeker weten. Ik heb helaas niet voldoende extra schijven liggen om een backup te maken van de data.

Ik kan via Google niets vinden en dat lijkt me een goed teken :), maar is er misschien iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01

TheVMaster

Moderator WOS
Tja...wat moet ik zeggen : Gebruik beta versies nooit met productie data enneh....maak een backup van je data voordat je de beta versie gaat updaten. Ik denk namelijk dat de kans aanwezig is dat je gewoon alles weer kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 09:08
Het is een HTPC dus geen hele belangrijke data, maar toch vervelend als het verloren gaat.

Ik heb uiteindelijk iets anders kunnen doen om erachter te komen of het werkt en dat is de harde schijven aan te sluiten op een andere machine waar al Windows 8 RTM op draaide. De storage pool werd gewoon netjes herkent. Na die geruststelling heb ik de HTPC geupgrade naar Windows 8 RTM en de storage pool werkte nog steeds :).

Dus misschien handig voor andere om te weten dat het veilig is om te upgraden, alhoewel ik de enige persoon op deze wereld lijk te zijn die deze nieuwe feature van Windows 8 daadwerkelijk gebruikt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01

TheVMaster

Moderator WOS
Kun schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:59:
Het is een HTPC dus geen hele belangrijke data, maar toch vervelend als het verloren gaat.

Ik heb uiteindelijk iets anders kunnen doen om erachter te komen of het werkt en dat is de harde schijven aan te sluiten op een andere machine waar al Windows 8 RTM op draaide. De storage pool werd gewoon netjes herkent. Na die geruststelling heb ik de HTPC geupgrade naar Windows 8 RTM en de storage pool werkte nog steeds :).

Dus misschien handig voor andere om te weten dat het veilig is om te upgraden, alhoewel ik de enige persoon op deze wereld lijk te zijn die deze nieuwe feature van Windows 8 daadwerkelijk gebruikt ;-).
:+ het is wel een erg nette feature hoor, maar ik gebruik hem inderdaad ook (nog) niet.