Audio van de Tv valt weg.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-07 13:04
Beste Tweakers,

Ik sluit mijn nieuwe versterker aan op de tv met een coaxial digitale audio kabel de eerste paar tellen werkt dit perfect alleen daarna valt het geluid voor 1 a 2 seconde weg. Als het geluid er dan weer even is loopt het beeld en geluid ook niet meer synchroom. (Het geluid valt daarna ook weer steeds ff weg en komt weer terug...)

Wat doe ik verkeerd?

- versterker: Harman Kardon BDS 270W
- tv: Loewe Connect 40 Led 200 met een CI+

[ Voor 65% gewijzigd door DeEindbaas op 17-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op pagina 138 van de handleiding, 2e "foutmogelijkheid", staat een handreiking. Kun je die HK op PCM zetten? Of heeft ie alleen een auto stand? :)
Alternatief: probeer eens een andere optische kabel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
The Eagle schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:26:
Op pagina 138 van de handleiding, 2e "foutmogelijkheid", staat een handreiking. Kun je die HK op PCM zetten? Of heeft ie alleen een auto stand? :)
Alternatief: probeer eens een andere optische kabel :)
Gisteren na wat geklooi (kabeltje er opnieuw ingedaan etc) deed hij het gister avond perfect...

Alleen vanmorgen was het weer raak ik zet alles aan en het geluid valt continue weg en komt weer terug. Kan het komen dat de coaxial kabel een breuk heeft dat hij daarom zo vreemd doet?

Ik kan op de HK de audio output op PCM zetten, dit heb ik nu dan ook gedaan maar het probleem blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door DeEindbaas op 17-01-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Ik ben er achter als ik PCM aan of weer uit zet op de HK dan doet hij het goed. Maar zet ik de Tv uit en de HK dan kan ik dat weer doen opnieuw doen?

- Tv aan
- Versterker aan
- Geluid valt steeds weg.

---------------

- Tv aan
- Versterker aam
- Even de instelling PCM aan of uit zetten
- Alles werkt perfect.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op basis van je eerste ervaringen zou ik toch eens een compleet andere kabel proberen. Maar los daarvan: In de situatie dat je met de kabel zat te prutsen, stond kennelijk je versterker al aan toen ie contact kreeg. Dat geeft me te denken: wat als je de volgorde omdraait? Dus eerst de versterker aan, en dan pas de TV aan? Lijkt er namelijk op dat je versterker het signaal van de TV op probeert te pikken, maar dat je TV dat maar eenmalig meezend ofzo. Kijk ook vooral of je je TV op PCM kunt zetten ipv auto oid, wellicht dat dat help :)

Toegeven, het klinkt als een wazig verhaal en dit zou niet moeten. Maar een combi van een apparaat dat iets op een bepaalde manier verwacht en een brakke kabel kan soms rare effecten hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)