Eerste build, feedback gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497515

Topicstarter
Jallo,

Ik ben al een tijdje aan het plannen om me eens een degelijke pc aan te schaffen. Ik ben daar dan eindelijk eens aan begonnen, en ik heb een lijstje bijeengeraapt.
Aangezien dit de eerste keer is dat ik een pc samenstel, leek het me geen slecht idee om hier eens wat feedback te vragen. Het budget is zoals aangegeven, het kan eventueel nog ietsjes hoger maar niet veel.
Ik gebruik mijn computer voor allerhande dingen, soms game ik, soms doe ik aan video-editing, soms photoshop, en vaak ook gewoon rondhangen op het web of films of videootjes bekijken.
Ik wil dus graag een all-round systeem, dat op zowat elk vlak goed presteert.
Ik vind het ook redelijk belangrijk om de boel goed te future-proofen.

Ook had ik nog enkele vragen over mijn build:
Is de gekozen grafische kaart beter dan een gelijkwaardig model van NVIDIA (gtx 660 Ti, gtx 670)? Op papier leek me dit zo te zijn.
Zal de gebruikte voeding volstaan? Ik vind het redelijk moeilijk een geschikte voeding te selecteren, uiteindelijk leek het mij het beste om voor een 750 watt te gaan, kwestie van wat ruimte te laten.

Ik zou het ook leuk vinden als iemand me kon bevestigen dat ik geen lompe fouten heb gemaakt (daar ben ik bijzonder goed in) en delen heb gekozen die wel degelijk compatibel zijn.

Tot slot nog mijn build zelf (altijd handig om die erbij te zetten)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 292,80€ 292,80
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 133,10€ 133,10
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 339,-€ 339,-
1Western Digital Blue WD10EALX, 1TB€ 62,86€ 62,86
1BitFenix Raider€ 78,70€ 78,70
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 38,30€ 38,30
1LG GH24NS95 Zwart€ 18,95€ 18,95
1OCZ ZS Series 750W€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,61

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Gezien je beperkte ervaring neem ik aan dat je niet van plan bent te gaan overclocken, is dit het geval neem dan liever deze pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed net zo goed alleen niet overclockbaar en flink goedkoper. Als moederbord kun je dan eentje nemen met H77 chipset zoals deze pricewatch: MSI ZH77A-G43. Qua videokaart ga je met de 7970 inderdaad meer fps krijgen dan met een GTX670 (althans in de meeste games). Als je geen voorkeur hebt voor nvidia dan is die kaart inderdaad een perfecte match voor jouw systeem. Schijf is ook prima. Behuizing is niet mijn persoonlijke favoriet, maar ieder zijn smaak ;) . Geheugen is ook oké. DVD brander is ook goed. Voeding is dikke overkill, voor jouw setup heb je meer dan (als in, die ga je never nooit volkrijgen :) ) genoeg aan een 500 watter. Zeker van een degelijk merk gaat het je ook nog schelen in energieverbruik en geluidsproductie, eentje als deze pricewatch: Seasonic M12II 520W. Een verdere investering die je zou kunnen maken is een SSD, voor jouw build zou ik zeggen een crucial m4 128GB (google maar even wat een ssd is, mocht je dit nog niet weten). Dan heb je een mooie set up in mijn ogen :*) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Voor €20,- meer heb je 2TB. En een SSD moet met zo'n budget er echt bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Als je niet aan rendering doet, waarom dan een i7?
Qua voeding zou ik een iets betrouwbaarder merk nemen (zoals Seasonic).
Je ram heeft (hoge) heatspreaders, dat houd in dat als je ooit nog een grote cpu cooler neemt dat deze waarschijnlijkt niet gaat passen vanwege het ram dat in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 20:11

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Zo'n systeem verdient gewoon een SSD. Het is echt een verheldering als je eenmaal aan wen. Als je krap met budget zit kan je altijd een stap minder doen met een i5 3570K die draait ook perfect voor alle doeleinde en dan kan je overal een 128gb SSD bij stoppen!

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Denk inderdaad dat de 3570K nog een veel betere keuze is dan de Xeon of i7, omdat de i7 in bepaalde gevallen wel wat voordeel heeft, maar óf het scheelt je 10 seconden óf je kunt toch beter even wat anders gaan doen. Geen honderd euro waard lijkt mij. De i5 is juist leuk voor gamen, ook al weet je niks van overklokken als je een paar jaar wilt doen met dit systeem wil je er vast nog wel eens aan beginnnen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik dacht dat een i7 geen slechte investering zou zijn, kwestie van alle taken goed aan te kunnen en ook toekomstgericht denken. Maar dit blijkt dus een foute denkwijze te zijn?
Aan een SSD had ik ook al gedacht, maar dit viel nu net buiten mijn budget. Als ik die i7 laat vallen zou dit er inderdaad wel bij passen. Wat is jullie mening over zo'n hybride schijf?
Overklocken staat niet direct op het programma, maar ik vind het tof om die mogelijkheid te hebben, moest het er eens van komen.
Over die PSU - ik weet dan OCZ niet meteen het voorkeursmerk is, deze specifieke PSU had wel goede recensies. Ben je zeker dat 500 watt oké zou zijn? Het uitrekendingetje van ASUS zei me dat ik zeker 650 nodig had.

Als ik nu voor die i5 3570K zou gaan (die had ik ook al op mijn lijstje staan), hoe groot zou het verschil in preformance dan eigenlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 497515 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:09:
Ik dacht dat een i7 geen slechte investering zou zijn, kwestie van alle taken goed aan te kunnen en ook toekomstgericht denken. Maar dit blijkt dus een foute denkwijze te zijn?
Voor videobewerken is het fijn, maar het scheelt inderdaad niet erg veel (alleen als je op dagelijkse basis daarmee bezig bent ga je echt het verschil merken, in games is er letterlijk geen verschil met de i5).
Aan een SSD had ik ook al gedacht, maar dit viel nu net buiten mijn budget. Als ik die i7 laat vallen zou dit er inderdaad wel bij passen. Wat is jullie mening over zo'n hybride schijf?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Eal4fep7pK4]

Bij een zelfgebouwde desktop mag gewoon geen hybride oplossing, in een ultrabook is het enigszins de moeite waard. Gewoon niet dezelfde snelheid en met een echte ssd kun je zelf bepalen welke programma's je snel laat opstarten (daarbij passen er natuurlijk meer programma's op een 128gb schijf tov een 8gb cache schijf ;) ).
Over die PSU - ik weet dan OCZ niet meteen het voorkeursmerk is, deze specifieke PSU had wel goede recensies. Ben je zeker dat 500 watt oké zou zijn? Het uitrekendingetje van ASUS zei me dat ik zeker 650 nodig had.
Kort rekensommetje:
CPU: 150w (met dikke vette overclock)
GPU: 250w (op maximaal stress niveau)
De rest: 50w (veel minder in het echt, maar dit rekent lekker makkelijk :P )

Totaal: 450w wanneer er een dikke overclock op zit én je alles aan het stressen bent...

480w is wat die voeding die ik eerder aanraadde maximaal kan leveren over de 12V lijn, meer dan genoeg dus :) .
Als ik nu voor die i5 3570K zou gaan (die had ik ook al op mijn lijstje staan), hoe groot zou het verschil in preformance dan eigenlijk zijn?
Minimaal, in games zelfs geen verschil...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

i5 3350P + Asrock B75 Pro3-M
Kan je er een SSD insteken, crucial m4 ofzo.
GPU: Eventueel de HD 7950: is in de meeste gevallen ook goed genoeg, maar betere prijs/kwaliteit.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

witeken schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:43:
i5 3350P + Asrock B75 Pro3-M
Kan je er een SSD insteken, crucial m4 ofzo.
GPU: Eventueel de HD 7950: is in de meeste gevallen ook goed genoeg, maar betere prijs/kwaliteit.
Overclocken wil TS nou juist wel doen ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266354

Volgens mij is er maar een klein percentage van de gamers die daadwerkelijk hun systeem overclockt. De meeste geven aan: wellicht, mss in de toekomst, maar uiteindelijk dit niet doen. Net zoals met een auto: alle opties erop svp 7(8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RoofTurkey schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:44:
Overclocken wil TS nou juist wel doen ;) .
Anoniem: 497515 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:09:
Overklocken staat niet direct op het programma, maar ik vind het tof om die mogelijkheid te hebben, moest
70 euro mobo + 50 euro cpu + 30 euro koeler = 150 euro extra voor iets dat niet direct op het programma staat :X.
Anoniem: 266354 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:47:
Volgens mij is er maar een klein percentage van de gamers die daadwerkelijk hun systeem overclockt. De meeste geven aan: wellicht, mss in de toekomst, maar uiteindelijk dit niet doen. Net zoals met een auto: alle opties erop svp.
Dat denk ik eigenlijk ook... en hoeveel levert het dan op? Een cpu overklokken lijkt me niet zo'n voordeel geven voor games.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vermoeden over die hybride schijven was dus juist ;) .
Ik heb me misschien een beetje ongelukkig uitgedrukt over dat overclocken; ik ben dit wel degelijk van plan, hetzij niet direct.
Misschien ook nog even benadrukken dat ik het systeem niet voornamelijk wil gebruiken om te gamen, maar een spelletje op z'n tijd vind ik wel leuk en wil dat dan ook goed kunnen draaien. Ik houd me met zeer uiteenlopende dingen bezig, en ik wil dan ook dat mijn computer hierin meekan. Mijn grootste 'zorgen' hierin zijn gamen en video editing, aangezien ik hier op dit moment moeite mee heb if things get serious.
Dus, een i5 3570K en een SSD dan, en die voeding vervangen?

Zou er ook nog iets aan het mobo gedaan moeten worden? Ik heb liefst niets dat me te veel beperkt - ik zie er tegen op bijvoorbeeld een nieuw moederbord te moeten kopen als ik bijvoorbeeld een crossfire-setup in elkaar zou willen sleutelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 497515 op 16-01-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als gamen niet de prioriteit heeft op dit systeem zou ik zeker geen HD 7970 nemen. Of maakt video editing juist veel gebruik van de GPU?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

^Nee. Tenzij je PER SE alles op Ultra wil draaien (16x AA) dan is een 7970 overbodig en kan je voor ~60 euro een 7950 pakken (in duitsland bestellen = 3 gratis spellen, never settle actie).

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat had ik ook al overwogen, maar ik vind persoonlijk dat het beter is nu 60 euro meer te betalen en die videokaart ook iets langer kunnen houden. Tenzij ik hier vreselijk fout in zit ben ik redelijk zeker van m'n keuze, daar heb ik redelijk lang over nagedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 497515 op 16-01-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 15:29
Anoniem: 497515 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:39:
Dat had ik ook al overwogen, maar ik vind persoonlijk dat het beter is nu 60 euro meer te betalen en die videokaart ook iets langer kunnen houden. Tenzij ik hier vreselijk fout in zit ben ik redelijk zeker van m'n videokaart, daar heb ik redelijk lang over nagedacht.
:P Volgens deze thread is het misschien niet zo'n super plan die XFX. De koeler schijnt niet echt goed te zijn en de marges van de onderdelen qua OC ook niet.
Ik weet niet hoe het nu staat met de ondersteuning van GPU's van AMD in Photoshop en je videobewerkingsprogramma. Dat kan je keuze ook beïnvloeden.
Als het een 7970 moet zijn, zou ik deze nemen.
Qua voeding zou ik, vooral omdat je future proof wilt zijn en lang met de voeding doet, kiezen voor een Seasonic G-450 of G-550. En als je echt van plan bent om twee lompe kaarten te gebruiken, de G-650. Uitstekende voedingen, 5 jaar garantie, modulair en zeer zuinig.
Ook weet ik niet of je echt Hyper Threading nodig hebt. Kijk naar de applicaties de je draait, hebben die er veel baat bij? Zo niet, pak dan de i5 3570K. Met het prijsverschil kun je ook makkelijk de voeding en GPU upgraden naar betere varianten, zoals die ik al eerder noemde.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Gezien de 'af-en-toe' aard van het gebruik van deze PC zou ik zeer zeker de i7 niet doen. Een korte toelichting op het verschil tussen een i5 en een i7:

HT = Hyperthreading = het simultaan laten lopen van twee threads (processen) op een enkele CPU core. Je voelt vast al wel aan je water dat die ene core niet opeens meer resources heeft om de taken uit te voeren. Bepaalde onderdelen van deze core worden dus verdeeld over die twee threads. Dat is nuttig als je veel verschillende, maar minder zware taken tegelijk laat uitvoeren. Maar het is nutteloos als je een enkel groot proces hebt lopen (lees: een game) die al 1 of meerdere cores volledig benut.

In elk ander opzicht is de i7 gelijk aan de i5. Die 80 euro prijsverschil is HT dus absoluut niet waard tenzij je de proc echt specifiek voor die eigenschap wil hebben.

Verder zou ik gaan voor Corsair Vengeance 1600CL9 LP geheugen, dat is low profile zodat een fikse CPU koeler er later of nu nog mooi op past. Bij hoger geheugen kom je vaak in de problemen met aftermarket koelers, dat past dan niet. Het is 1,5 euro duurder dus dat moet er wel af kunnen denk ik :)

Gezien het feit dat je zegt 'soms game ik' zou ik je afraden om voor een SLI of Crossfire opstelling te gaan. Dat betekent dan ook dat je een paar tientjes kan besparen op je mobo (MSI Z77 bordje is dan een goedkopere optie). Overigens vind ik zelf dat gigabyte mobo erg prettig, maar de MSI ken ik niet dus dat zegt niet zoveel. Dual GPU brengt namelijk een scala aan mogelijke problemen met zich mee en als je niet zeer frequent aan het gamen bent lijken mij die kopzorgen de meerwaarde en power van 2 graka's niet waard. Kun je beter investeren in een enkele goeie, zoals inderdaad een enkele 7970 of een 670. De XFX zou ik niet doen alleen.

Je kan evt even in mijn signature kijken voor een optie met SLI opstelling, mocht je dat toch leuk vinden om te doen. Het loopt als een tiet, kan ik je vertellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vayra op 17-01-2013 14:07 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die XFX lijkt inderdaad een misstap te zijn. Vreemd dat die op de meeste grote sites toch goede recensies krijgt.

Aangezien andere uitvoeringen van die HD7970 rond dezelfde prijs als de gtx670 schommelen, moet ik daar misschien nog eens over nadenken. Ik ben in het algemeen, eerlijk gezegd, meer fan van NVIDIA dan AMD. Van wat ik lees uit vergelijkingen biedt NVIDIA tegen een iets lagere preformance (nauwelijks merkbaar, werd mij verteld) een stabielere ervaring en wat extraatjes als die physX, 3d-mogelijkheden etcetera.
(Ik dacht hier maar even neer te pennen wat ik ervan wist, dat iemand me kan verbeteren als ik iets fout begrepen heb / slechte informatie gevonden heb).
Crahsystor schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:05:
[...]
Ik weet niet hoe het nu staat met de ondersteuning van GPU's van AMD in Photoshop en je videobewerkingsprogramma. Dat kan je keuze ook beïnvloeden.
In photoshop doet NVIDIA het nog steeds iets beter, en hun nieuwere kaarten bieden ook een snellere rendermethode voor 3d in After Effects. Da's wel een pluspunt voor NVIDIA.
Niet dat dit allemaal zo veel uitmaakt, maar je moet je keuze ergens op baseren hé :)

Wat is jullie mening hierover?
Moest het NVIDIA worden, dan de 670 of toch maar die 660Ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Ik ben een beetje bezig geweest met stoeien van een PC waarmee je zo'n beetje de meeste FPS krijgt en toch behoorlijk sterk is.
Ben op onderstaande config uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 201,50€ 201,50
1MSI Z77A-G45€ 98,99€ 98,99
2Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,48€ 420,96
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 95,90€ 95,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,45€ 42,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.002,49

Moet alleen nog een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB bij.
Totaal €1100,-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 497515 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:58:
Die XFX lijkt inderdaad een misstap te zijn. Vreemd dat die op de meeste grote sites toch goede recensies krijgt.

Aangezien andere uitvoeringen van die HD7970 rond dezelfde prijs als de gtx670 schommelen, moet ik daar misschien nog eens over nadenken. Ik ben in het algemeen, eerlijk gezegd, meer fan van NVIDIA dan AMD. Van wat ik lees uit vergelijkingen biedt NVIDIA tegen een iets lagere preformance (nauwelijks merkbaar, werd mij verteld) een stabielere ervaring en wat extraatjes als die physX, 3d-mogelijkheden etcetera.
(Ik dacht hier maar even neer te pennen wat ik ervan wist, dat iemand me kan verbeteren als ik iets fout begrepen heb / slechte informatie gevonden heb).

[...]

In photoshop doet NVIDIA het nog steeds iets beter, en hun nieuwere kaarten bieden ook een snellere rendermethode voor 3d in After Effects. Da's wel een pluspunt voor NVIDIA.
Niet dat dit allemaal zo veel uitmaakt, maar je moet je keuze ergens op baseren hé :)

Wat is jullie mening hierover?
Moest het NVIDIA worden, dan de 670 of toch maar die 660Ti?
Als je neigt naar nvidia, dan kun je beter ook gewoon nvidia nemen. Qua performance zul je het verschil niet merken (zeker als je ze niet allebei hebt gebruikt). Alleen mocht je ooit problemen krijgen met de drivers denk je altijd "Had ik nou maar gewoon naar mijn gevoel geluisterd...". Daarbij presteert nvidia inderdaad iets beter in de adobe programma's (tenminste in mijn vergelijking van een 7970m vs een 680m). Al met al krijg je met AMD iets meer fps in games, maar met nvidia ben je gewoon dik tevreden. Aan jouw de keus ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Quad schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:04:
Ik ben een beetje bezig geweest met stoeien van een PC waarmee je zo'n beetje de meeste FPS krijgt en toch behoorlijk sterk is.
Ben op onderstaande config uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z77A-G45€ 98,99€ 98,99
2Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,48€ 420,96
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 95,90€ 95,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.002,49

Moet alleen nog een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB bij.
Totaal €1100,-
Ik ben benieuwd hoe die CF setup zich zal handhaven met de warmte, want een single-GPU Jokercard komt al boven de 70 graden uit met een single fan koeler zonder een externe exhaust. Dat moet haast wel pijn gaan doen in CF...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Dat klopt :)

Maar is wel een systeem wat het meeste bang for buck geeft. Maar wel spijtig dat die JokerCard zo warm wordt.

Gaat met name erom dat de mogelijkheden er zijn.
Als de TS een sporadische gamer is zal een GTX660 TI of een HD7950 ruim voldoende zijn. Samen met een K CPU en goede koeling etc moet er wel een duidelijk systeem naar voren komen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op basis van de reacties heb ik een nieuwe lijst gemaakt. Zou dit beter zijn, en zien jullie nog eventuele verbeteringen? :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 133,10€ 133,10
1Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5€ 282,50€ 282,50
1Western Digital Blue WD10EALX, 1TB€ 62,25€ 62,25
1BitFenix Raider€ 78,70€ 78,70
1LG GH24NS95 Zwart€ 18,95€ 18,95
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 104,-€ 104,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,99€ 93,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.017,44

Ik denk toch voor die 650 watt te gaan om zeker goed te zitten, volgens de review van de kaart in kwestie hier op tweakers.net ( reviews: Test: vijf GTX 660 Ti's ) kan die toch de 300 watt halen in-game. Het leek me ook veiliger om daar dan nog iets ruimte in te laten voor whatever ik later nog zou willen gaan doen ermee, kwestie van niet speciaal een nieuwe PSU te moeten kopen, aangezien die wat jullie me aanraadden toch wel even mee lijkt te gaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je hebt door dat:
Energieverbruik

We hebben het energieverbruik van het hele systeem gemeten aan het stopcontact. Het onbelaste systeem gaf enkel de Windows-desktop weer, op één scherm.
Dat het stroomverbruik is van het hele systeem?

Op de (overkill) voeding na een zeer prima systeem :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Euh, derp. Dankjewel, pandaman. Dan zal ik beter af zijn met de 550W-uitvoering van diezelfde voeding, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Meest waarschijnlijk wel ja :P

Grillmeister

Pagina: 1