Ik ben sinds kort Ubuntu 11.04 gaan gebruiken op een oudere pc.
nu loop ik nog tegen wat problemen aan. een daar van is de video kaart. ik heb het gevoel dat deze niet geinstalleerd wordt.
het gaat om een ATI radeon express 200
Uitkomst van sudo lshw -C video
*-display
description: VGA compatible controller
product: RC410 [Radeon Xpress 200]
vendor: Hynix Semiconductor (Hyundai Electronics)
physical id: 5
bus info: pci@0000:01:05.0
version: 00
width: 32 bits
clock: 66MHz
capabilities: pm msi vga_controller bus_master cap_list rom
configuration: driver=radeon latency=64 mingnt=8
resources: irq:17 memory:d0000000-d7ffffff ioport:ec00(size=256) memory:dfdf0000-dfdfffff memory:dfe00000-dfe1ffff
bij > System Settings > Details > Graphics
staat: Driver unknown experience Standard
ik heb geprobeerd de driver te downloaden bij de site van AMD
http://support.amd.com/us....7.4.3.3.3.1&lang=English
alleen als ik deze probeerde te installeren kreeg ik deze melding :
chmod u+x ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run
sudo ./ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run
Created directory fglrx-install.cZBCsd
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.593...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
==================================================
ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager
Error: ./default_policy.sh does not support version
default:v2:i686:lib::none:3.2.0-35-generic-pae; make sure that the version is being
correctly set by --iscurrentdistro
Removing temporary directory: fglrx-install.cZBCsd
Kan iemand van jullie mij misschien helpen om de driver te installeren, zoals ik al zei ben ik nieuw met linux. dus een beetje uitleg zou geen kwaad kunnen, ik las ook over open source drivers voor de videokaart, ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe ik die moet installeren.
nu loop ik nog tegen wat problemen aan. een daar van is de video kaart. ik heb het gevoel dat deze niet geinstalleerd wordt.
het gaat om een ATI radeon express 200
Uitkomst van sudo lshw -C video
*-display
description: VGA compatible controller
product: RC410 [Radeon Xpress 200]
vendor: Hynix Semiconductor (Hyundai Electronics)
physical id: 5
bus info: pci@0000:01:05.0
version: 00
width: 32 bits
clock: 66MHz
capabilities: pm msi vga_controller bus_master cap_list rom
configuration: driver=radeon latency=64 mingnt=8
resources: irq:17 memory:d0000000-d7ffffff ioport:ec00(size=256) memory:dfdf0000-dfdfffff memory:dfe00000-dfe1ffff
bij > System Settings > Details > Graphics
staat: Driver unknown experience Standard
ik heb geprobeerd de driver te downloaden bij de site van AMD
http://support.amd.com/us....7.4.3.3.3.1&lang=English
alleen als ik deze probeerde te installeren kreeg ik deze melding :
chmod u+x ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run
sudo ./ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run
Created directory fglrx-install.cZBCsd
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.593...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager
Error: ./default_policy.sh does not support version
default:v2:i686:lib::none:3.2.0-35-generic-pae; make sure that the version is being
correctly set by --iscurrentdistro
Removing temporary directory: fglrx-install.cZBCsd
Kan iemand van jullie mij misschien helpen om de driver te installeren, zoals ik al zei ben ik nieuw met linux. dus een beetje uitleg zou geen kwaad kunnen, ik las ook over open source drivers voor de videokaart, ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe ik die moet installeren.