ADSL alleen in gebieden waar kabel is

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik ben vandaag bij de Primafoon geweest en heb daar meteen ff gevraagd waarom er niet getest wordt hier in Oss.
Ik kreeg toen als antwoord dat dat niet mag omdat KPN van de OPTA geen ADSL mag aanleggen als er nog geen kabel is. Nou vraag ik je: dit is toch je reinste onzin!!
Ze geven dus gewoon toe dat ze een monopolie hebben en dus de boel willen uitbuiten. Nou als het zo moet dan wacht ik gewoon op kabel (ADSL komt dan ook pas), want dat is de helft goedkoper.

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 13:12 schreef FlamerX het volgende:
Ik ben vandaag bij de Primafoon geweest en heb daar meteen ff gevraagd waarom er niet getest wordt hier in Oss.
Ik kreeg toen als antwoord dat dat niet mag omdat KPN van de OPTA geen ADSL mag aanleggen als er nog geen kabel is. Nou vraag ik je: dit is toch je reinste onzin!!
Ze geven dus gewoon toe dat ze een monopolie hebben en dus de boel willen uitbuiten. Nou als het zo moet dan wacht ik gewoon op kabel (ADSL komt dan ook pas), want dat is de helft goedkoper.
Hhhmmzzz weet je?! Ik kreeg deze zelfde reactie ooit aan de telefoon toen ik informeerder over MX-stream. Maar OPTA werd er niet genoemd.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Onzin, hier in Gouda is geen kabel maar wel ADSL :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Nou als het zo moet dan wacht ik gewoon op kabel (ADSL komt dan ook pas), want dat is de helft goedkoper.
[/quote]

Allebij 100,- op et moment... alleen hier hebben ze et nog nie... en kabel kan nie op boerderijen :(

}:O

Verwijderd

Woerden wordt ook op ADSL aangesloten... Geen kabel daaro..

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zaterdag 02 juni 2001 13:50 schreef havana het volgende:
Onzin, hier in Gouda is geen kabel maar wel ADSL :)
Inderdaad :) Je weet niet hoelang ik heb gewacht op een breedband verbinding hier :( , maar nu heb ik lekker al een half jaartje ofzo ADSL :Z

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Of je gaat in Geffen wonen, dan he bje kabel en waarschijnlijk nog snel ook omdat er meer koeien zitten als mensen :)

[no offence intended aan de mensen en koeien]

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier in Waalwijk is al adsl beschikbaar, en over een paar weken is kabel beschikbaar.
Maar dan is er al 1.5 maanden adsl :?
Dus waarom kan dat hier dan wel en in Oss niet??
Vind et maar vaag

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 02 juni 2001 15:18 schreef fox666mulder het volgende:
Hier in Waalwijk is al adsl beschikbaar, en over een paar weken is kabel beschikbaar.
Maar dan is er al 1.5 maanden adsl :?
Dus waarom kan dat hier dan wel en in Oss niet??
Vind et maar vaag
omdat Oss zuigt :r

2 jaar geleden ofzo zou er ook al kabel zijn en tis er nog nog steeds niet.

Verwijderd

Yep... Dat vermoeden heb ik ook altijd gehad... Dat KPN eerst alleen ADSL gaat invoeren in de gebieden waar nog geen kabel is. Omdat ze in de andere gebieden een dief van hun eigen portomonnee zouden wezen als ze de mensen daar een alternatief zouden gaan bieden voor de anders onvermijdelijke dure telefoontikken.

En dan ook nog eens de OPTA de schuld geven. Typisch KPN. :r

Ik werd er hier in Hoofddorp ook helemaal gek van. Hartje randstand, maar heb toch jaren moeten wachten. Eind oktober 2000 kwam er pas kabel, en niet lang daarna stond Hoofddorp opeens op de mxstream site. Hoe zou dat nou komen...

Hoewel ze zo erg hebben zitten klooien dat het hier continu werd uitgesteld. Het zou nu in mei eindelijk beschikbaar moeten zijn, maar ik ben nog steeds niemand tegengekomen die al een aansluiting heeft.

Maar ja, ik heb gelukkig al maanden kabel, en het bevalt me best.

/me zou ondanks zijn haat voor KPN niet willen zien dat ze failliet gaan, want hoe je het ook ziet is het TOCH een concurrent minder en dan zouden heel veel mensen op straat komen te staan. :(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op 08 mei 2001 schreef Casema Klantenservice het volgende:
Het kabelnetwerk in Oosterhout is niet geschikt voor Internet via de kabel.
Voordat Casema deze dienst kan aanbieden in uw woonplaats moet het
kabelnetwerk ingrijpend worden gemoderniseerd.
Op 02 juni 2001 schreef MXStream postcodecheck het volgende:
Mxstream is op dit moment in uw omgeving nog niet leverbaar. Maar vanaf September 2001 is Mxstream echter ook bij u beschikbaar! Daarom kunt u Mxstream Basic of Mxstream Extra nu alvast bestellen. En als u Mxstream nu al bestelt, wordt uw bestelling met voorrang behandeld! U kunt Mxstream Basic of Mxstream Extra bestellen op een gewone telefoonlijn of op een ISDN lijn.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Reaxies zeggen genoeg is bullshit dus dat het alleen in kabel-gebieden kan.

* Thunder heeft trouwens ook ADSL op een plek zonder kabel

• Postman
Is schijnbaar nieuw beleid. Heeft maanden geduurt voordat centrale in Oss gereed was voor ADSL, nu is ie klaar en zeggen ze dat er een storing is (al 1 maand!).
Echt waar, ze naaien ons hier gewoon zo erg dat het niet meer leuk is.

Verwijderd

Het is inderdaad grote bullshit dat ADSL alleen in kabelgebieden zou kunnen woren aangeboden. Kabel heeft niets met ADSL te maken.

Ik denk eerder dat men ADSL veelal aanbiedt in kabelgebieden omdat met daar wil concurreren met de al gevestigde kabelboeren.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 11:50
IGR zuigt. Ik wil normaal kabel.

Steam

Verwijderd

Ik woon ook in Oss en je wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd.
Dan weer storing, dan weer een volle centrale, dan weer de OPTA.

Stelletje teringhonden.
Ik heb al 10-tallen meeltjes gestuurd naar
KPN en de provider dat het een K*T service is die ze verlenen. |:(

Verwijderd

Bye the way.. In Oss is ADSL WEL beschikbaar
Een paar kennissen van mij hebben het al 1.5 maand. dus kun je nagaan..!! :(

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Hier in Sliedrecht is er sinds november 2000 Chello en sinds 1,5 maand adsl.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Bullshit. Om maar een paar plaatsen op te noemen waar wel ADSL is, en geen Kabel:

Gouda, Leiden (gedeeltelijk), Vianen, Amerongen, Zeist (alleen centrum), Oss (alleen centrum), Schiphol ;) , Nieuwegein, en waarschijnlijk nog wel een hoop meer.

Er is niemand die een bedrijf kan verplichten ergens aan te bieden. Ze kunnen alleen de KPN verplichten anderen toe te laten op hun netwerk, maar ze kunnen echt niet dwingen om alleen in bepaalde plaatsen, of in bepaalde plaatsen niet aan te bieden.

Ik heb me trouwens door een XS4All medewerker die ik toevallig ken laten vertellen dat deze planning:

http://www.xs4all.nl/adsl/aanvragen/beschikbaarheid.html

vrij accuraat is.... en inderdaad... mijn woonplaats staat voor 3e kwartaal, en volgens de KPN kan ik in Augustus ADSL gaan gebruiken. Ik denk toch dat ik bij Kabel blijf trouwens.... maar goed, met die planning weet je of je dit jaar nog ADSL kunt verwachten of niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op maandag 11 juni 2001 14:18 schreef 2_TuFF het volgende:
Bye the way.. In Oss is ADSL WEL beschikbaar
Een paar kennissen van mij hebben het al 1.5 maand. dus kun je nagaan..!! :(
Oss heeft waarschijnlijk meerdere centrales... volgens de xs4all planning is Oss-Centrum wel al voorzien van ADSL, maar kan het best wel eens zo zijn dat een andere centrale niet is voorzien. In Nieuwegein hetzelfde verhaal.... in de centrale Noord was het in Februari al beschikbaar, en in Zuid pas in het 4e kwartaal 2001. En Oss is denk ik groter dan nieuwegein, dus er kunnen best wel eens 3 centrales zijn... waarvan er dus nog maar eentje klaar is.

Dus dit jaar ADSL? kamertje nemen in centrum, of verhuizen naar andere stad :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Zoals ik al vermeld had, woon ik nog geen kilometer van het centrum :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

zelfs in Maarssen is er al bijna ADSl :) :)

• bulletje
  • Laatst online: 01-07 21:13
Woon ook in Oss en ook op ongeveer 1 km van het centrum.

Heb me al aangemeld in december maar nog niks en telkens hebben ze weer een andere smoes.

Ze kunnen je nergens helpen op email antwoorden ze niet en van de helpdesk wordt je ook niks wijzer.
Kpn is wel slim bezig iedereen zit hier op internet via de telefoonlijn en kpn :r vangt geld voor de tikken.

• Postman
Oss heeft maar 1 centrale (bij mijn weten, zeggen ze ook bij KPN).
Wat ik dus belachelijk vindt is dat er mensen zijn die al maanden ADSL hebben, maar nu opeens niet meer getest kan worden ivm storing (nu = 1,5 maand).

Ik zou graag wat adressen van mensen willen hebben die in Oss wonen en al wel ADSL hebben. Post ze maar op www.loeffen.com/phpBB onder het ADSL forum.
Met deze adressen kun je tenminste iets aanspannen tegen de KPN (ze liegen gewoon), maar zonder bewijs kan ik (of iemand anders) ook niks.

• Arthur
  • Laatst online: 15-08 15:21
Inmiddels is er een initiatief begonnen met het idee om alle Osse gedupeerden samen te laten werken.

Het blijkt wel dat je in je eentje totaal niets kan beginnen tegen deze situatie, is het initiatief ontstaan om dan maar samen te proberen iets te veranderen. Als groep kun je meer invloed uitoefenen dan alleen. Bovendien kan je ervaringen en informatie delen waarmee we wat kunnen beginnen.

Alle hulp kunnen we gebruiken, als je wil meewerken bezoek dan het forum van FlamerX (http://www.loeffen.com/phpBB - onder het ADSL forum), registreer je en denk mee. Hoe meer mensen, hoe groter de kans dat ook mensen uit Oss binnen afzienbare tijd breedband internet tot hun beschikking hebben.

(Adjes: de link naar bovenstaand forum is geen spam; een actie als dit coördineren vanaf GoT zou dat wel zijn)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Maartena

waar maak je je druk om dat in nieuwegein geen adsl is jij woont in ijsselstein in dat kut dorpje (jah sorry dat is het gewoon)
is al 6 jaar kabel (ok kabelfoon maar wel internetten zonder tikken)
hier nieuwegein een snel groeiende stad 70.000 mensen en adsl naja kpn :r en casema nou die beloofde mij al in 1997 om kabel aan te gaan leggen.

Verwijderd

Voordat hier Kutzema met de kabels was, hadden we hier al een jaartje ADSL :9 (in Amstelveen)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 15:44

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

He hier in gouda hebben we GEEEN kabel internet en toch hebben we ADSL. de kpn was toch touwens verplicht door de opta om overal breedband internet aan te leggen

• budi
  • Laatst online: 11:35
Die beschikbaarheidslijst van Xs4All klopt waarschijnlijk helaas voor geen meter. Volgens die lijst zou ik in Bussum in het derde kwartaal 2001 ADSL kunnen aanvragen, maar doe ik de postcode check bij MXStream dan staat er dat het zeker is dat ik in 2001 niet in mijn buurt ADSL kan krijgen :(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• maartena
Op maandag 11 juni 2001 15:22 schreef 2_TuFF het volgende:
Zoals ik al vermeld had, woon ik nog geen kilometer van het centrum :)
Enne... wil dat ook zeggen dat je op de telefooncentrale "Centrum" zit? De postcode check van MXStream is gebaseerd op de postcodes die aangesloten zijn op een bepaalde centrale.... die lijst wordt al JAREN gebruikt door de KPN, en mede daarom moet er ook een meting vericht worden om te zien of het technisch mogelijk is. De boerderijen rondom Oss zullen ook wel op een centrale in Oss zitten, maar dat betekend nog niet dat ze ADSL kunnen krijgen.

Jij kan met je huisje wel een kilometer van het centrum wonen, maar dat zegt helemaal NIETS over hoe de kabels in de grond zitten, en op welke centrale jij nou eigenlijk aangesloten zit.

Doe gewoon de postcode check.... dan weet je of je op de centrum centrale zit of niet.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Postman
Op woensdag 13 juni 2001 11:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Enne... wil dat ook zeggen dat je op de telefooncentrale "Centrum" zit? De postcode check van MXStream is gebaseerd op de postcodes die aangesloten zijn op een bepaalde centrale.... die lijst wordt al JAREN gebruikt door de KPN, en mede daarom moet er ook een meting vericht worden om te zien of het technisch mogelijk is. De boerderijen rondom Oss zullen ook wel op een centrale in Oss zitten, maar dat betekend nog niet dat ze ADSL kunnen krijgen.

Jij kan met je huisje wel een kilometer van het centrum wonen, maar dat zegt helemaal NIETS over hoe de kabels in de grond zitten, en op welke centrale jij nou eigenlijk aangesloten zit.

Doe gewoon de postcode check.... dan weet je of je op de centrum centrale zit of niet.
Er is maar 1 centrale in Oss (die in het centrum ja). Postcode check geeft al sinds maart aan dat het beschikbaar is, alleen KPN heeft constant smoesjes (onder- of overbezetting, besluiten van OPTA over concurrentie ivm kabel, storingen, geen antwoord (laatste krijg je het meest)).

• maartena
Op dinsdag 12 juni 2001 22:46 schreef Attilla het volgende:
Maartena

waar maak je je druk om dat in nieuwegein geen adsl is jij woont in ijsselstein in dat kut dorpje (jah sorry dat is het gewoon)
is al 6 jaar kabel (ok kabelfoon maar wel internetten zonder tikken)
hier nieuwegein een snel groeiende stad 70.000 mensen en adsl naja kpn :r en casema nou die beloofde mij al in 1997 om kabel aan te gaan leggen.
Ik heb in IJsselstein (geen kut dorpje, maar de eerste plaats in de provincie Utrecht met Kabelinternet) sinds Januari 1997 internet via de kabel met een DEMOS modem, en sinds November 2000 met een snel Terayon modem.

Ik maak me echt geen zorgen over Nieuwegein hoor, ik geef het alleen maar als voorbeeld uit de buurt. Goede vriend van me woont in Batau, en heeft al een paar maanden ADSL, maar ja, dat is in Noord, niet in Zuid.... IJsselstein krijgt per Augustus ook ADSL trouwens.

De Houtenaren hebben nog veel grotere pech, die kunnen pas in de zomer van 2002 van ADSL genieten, omdat dan pas de nieuwe centrale in zuid wordt opgeleverd.... Hopen voor hen dat Casema eerder is, maar ik denk het niet.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Geplaatst door budi - woensdag 13 juni 2001 11:52

Die beschikbaarheidslijst van Xs4All klopt waarschijnlijk helaas voor geen meter. Volgens die lijst zou ik in Bussum in het derde kwartaal 2001 ADSL kunnen aanvragen, maar doe ik de postcode check bij MXStream dan staat er dat het zeker is dat ik in 2001 niet in mijn buurt ADSL kan krijgen
M.b.t. tot de planning zoals die bij XS4all staat: op een 6 tal locaties na (weet ik zo niet uit mijn hoofd) klopt het aardig.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 16:25 schreef motown het volgende:
En dan ook nog eens de OPTA de schuld geven. Typisch KPN. :r
Waar bazeer je dat nou weer op??

Ik heb ook een hele tijd moeten wachten op kabel en nu heb ik het al weer een half jaar :)

• budi
De KPN heeft zijn postcode-check aangepast, kennelijk liepen ze wat achter op de lijst die Xs4all publiceerde. Nu kan ik wel ADSL aanvragen, wat ik uiteraard meteen heb gedaan :)

In elk geval is het zeker dat het nog zeker maanden duurt voordat er kabel mogelijk is in Bussum, en als zou het kunnen, dan wil je dat niet: Casema.....
Dus de stelling dat er alleen ADSL in gebieden is waar kabel is, lijkt toch uiteindelijk niet te kloppen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Postman
Op woensdag 20 juni 2001 14:15 schreef budi het volgende:
De KPN heeft zijn postcode-check aangepast, kennelijk liepen ze wat achter op de lijst die Xs4all publiceerde. Nu kan ik wel ADSL aanvragen, wat ik uiteraard meteen heb gedaan :)

In elk geval is het zeker dat het nog zeker maanden duurt voordat er kabel mogelijk is in Bussum, en als zou het kunnen, dan wil je dat niet: Casema.....
Dus de stelling dat er alleen ADSL in gebieden is waar kabel is, lijkt toch uiteindelijk niet te kloppen.
Aanvragen ja, maar krijg je het ook?

• budi
Ga ik wel van uit, beetje optimistisch blijven :)
Uiteraard zal het wel niet eind september, maar eerder eind oktober/november worden, maar als je hier op kabel moet wachten kun je beter een huurlijn laten aanleggen, kost wat, maar dan heb je wel meer waard voor je geld.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 23:36

aKra

Intentionally left blank.

WIJ WILLEN ADSL IN LAREN @#$#$% @$ !!!

Intentionally left blank.

• DarkShadow
  • Laatst online: 17-08 23:03
omdat er meer koeien zitten als mensen
ff mierenneuken. het is:
omdat er meer koeien zitten dan mensen

groter dan/even groot als :)

ik zat ook al maanden te wachten op breedband, en toen zijn we verhuisd naar een plaats met breedband. Ik blij, het is chello geworden en ik heb tot nu toe geen echte problemen gehad. de laatste tijd is het wat sneller geworden. dwz ik zit nu vaker aan 182 kb/s
Pagina: 1