Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[js] input field alleen required als het getoond wordt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met javascript tover ik een input field tevoorschijn als je een bepaalde radiobutton aanklikt. Want dat input field is alleen van belang als de radio een bepaalde keuze heeft. Het gaat gewoon met een div waarvan het display de ene keer op 'none' staat en de andere keer niet, zodat het dan getoond wordt. So far so good.

Maar nu wil ik het zo maken dat het input field verplicht wordt, alleen wanneer het in beeld is. Nou maak ik al 10 jaar formulieren met verplichte velden en dat ging allemaal goed, maar deze had ik nog nooit gehad. :)

Kan iemand een tipje van de sluier oplichten hoe ik kan meegeven dat het input field de ene keer wel required is en de andere keer niet? Ik doe er maar geen code bij, anders wordt het misschien als een script request opgevat.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
3
4
function validate_form() {
  if (radio.checked) && (textfield.text.length == 0)
      throw new Exception('Field required!');
}

:? Rocket science.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Oh aha! :) Ik wist niet dat het zo makkelijk kon, maar dat was inderdaad wat ik zocht.
Ik ben niet zo'n javascript ster, PHP gaat gelukkig beter. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:14:
Ik ben niet zo'n javascript ster, PHP gaat gelukkig beter. :)
In PHP en JS is 't principe exact 'tzelfde hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is zo. Maar ik ken niet alle gereserveerde javascript 'woorden' en dus ik zie maar het topje van de ijsberg van wat er mogelijk is. Maar het is gelukt inmiddels. :)

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 19:53 ]