Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo y500 gekocht, wat nu

Pagina: 1
Acties:

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Aloa,

Naar het lezen van verschillende reviews, en het lezen van het forum hier @ got, besloot ik de 10e een Lenovo y500 aan te schaffen. De laptop zelf is perfect, word niet warm, geeft de juiste performance voor mij, scherm ziet er lekker uit etc...

Echter nu kwam ik dus het bekende probleem met het touchpad tegen in mijn model. Opzich geen probleem mee, echter het keyboard heeft ook rare fratsen.. Hij freezed en typed uiteindelijk een aantal tekens/cijfers en dit duurt +- 3-4-5 seconden... Zwaar irritant en als je dan net in LoL een tower dived met een team mate en dan je keyboard freezed... niet echt fijn.

Dit bracht me aan het twijfelen over de laptop. Heb ik nu pech gehad met het toetsenbord of is dit een veel voorkomend probleem? Ik heb een budget van 799,- en wil ongeveer dezelfde performance als ik nu had. Tevens moet de laptop een msata slot ondersteunen voor mijn 256GB crucial m4 msata.

Verwijderd

De inspiron 17R SE heeft een msata slot. Voor de rest heb je helaas pech qua msata ondersteuning.

Tip: dump de Y500. Koop een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH. Dezelfde laptop, veel beter touchpad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 17:22 ]

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Komt dat niet door plaktoetsen ofzo, of een of andere vage functie in Windows 8?

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 20:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:20:
De inspiron 17R SE heeft een msata slot. Voor de rest heb je helaas pech qua msata ondersteuning.

Tip: dump de Y500. Koop een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH. Dezelfde laptop, veel beter touchpad.
Ik had paar dagen geleden even kort op google gezocht naar touchpad en Y580 en moet zeggen dat er toch ook enorm veel slechte resultaten tevoorschijn kwamen. Ik heb hierdoor alleen al niet voor de Y580 gekozen. Maar natuurlijk als je op een probleem zoekt vind je het probleem op google terug, dus mss niet zo betrouwbaar maar toch.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Probeer anders een verse install van windows, vis ergens een schoon image van Win8 vandaan en installeer het hele zaakje opnieuw en gooi ook alle backup partities weg. Lenovo heeft een hele mooie site waar je heel overzichtelijk alle drivers kan vinden. Installeer alleen dat gene wat op jouw machine van toepassing is en wat je ook gaat gebruiken. Check daarna in Device manager of je voor alle devices een driver hebt geïnstalleerd

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
Jij bent niet de enigste die dat probleem heeft:

http://forums.lenovo.com/...o-not-working/td-p/977727

-+alle updates geïnstalleerd?
-+ vraag Support op de website of google nog verder en als laatste kan je dit proberen:
-+Bios update. Mensen hadden bij 1 laptop serie na een update van asus ook probleem met toetsenbord maar dat werd verholpen door een bios update. Misschien kan je kijken bij jou laptop en de changelog van de Bios of ze een update voor jouw keyboard hebben.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• Aapje!
Die y580 is nergens beschikbaar ?

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
die is end of life..
de y500 is de opvolger van de y580

dell 17inch inspiron 17rSE een optie ?
ook gt650m ook msata.. ook 1080p.. wel iets goedkoper dacht ik, maar wel 17 inch

[ Voor 52% gewijzigd door aron225 op 18-01-2013 15:23 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Aapje!
Ik heb me net ingeschreven bij shopkorting.nl waar kan ik echter de gehele kortingen vinden voor de 17 se met 650m?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
aron225 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:22:
die is end of life..
de y500 is de opvolger van de y580

dell 17inch inspiron 17rSE een optie ?
ook gt650m ook msata.. ook 1080p.. wel iets goedkoper dacht ik, maar wel 17 inch
HIj is eol, maar de saturn en de mediamarkt hebben nog een aantal exemplaren liggen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Aapje!
Wil niet kopen bij een buitenlandse site. Was aan het kijken naar de Dell inspirion 17 se maar hoe kan ik daar een 650m selecteren? Zie ati kaarten voorbij komen.

Verwijderd

Als je een AMD kaart ziet dan kijk je niet naar de 17R SE.

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
de 17r se productpagina.

Bij Dell is er geen mogelijkheid om een eigen systeem samen te stellen. al lijkt dat wel zo :-(

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• Aapje!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:58:
Als je een AMD kaart ziet dan kijk je niet naar de 17R SE.
Kan ik met kortingen atm op 799 of eronder komen? Zit aan een budget.

Verwijderd

Ruim. De variant met i7 is ongeveer €805 en de variant met i5 €715. Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

• Aapje!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:40:
Ruim. De variant met i7 is ongeveer €805 en de variant met i5 €715. Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.
Heb een 50euro bon gevonden in dat topic, geloof dat ik ook nog EPP en nog een andere optie qua korting kan doen, echter hier ben ik niet geheel in thuis.

Verwijderd

Dat staat uitgelegd in dat topic. Je hebt epp, een cashback actie (bv. shopkorting) en soms een kortingsbon.

• Aapje!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:38:
Dat staat uitgelegd in dat topic. Je hebt epp, een cashback actie (bv. shopkorting) en soms een kortingsbon.
Dat las ik ik zie echter niet hoe ik epp en shortkorting tegelijk kan toepassen =(

• Aapje!
Heb nu die epp truck toegepast en krijg daardoor 47 euro korting. Als ik nu echter 8MWNWKJ296JJBK toepas, krijg ik te zien dat die niet geldig is of niet juist is. Als ik EPP1 weg laat dan werkt hij echter wel. Is er een bon die wel werkt met de EPP truck?

Zou me 50 euro schelen!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wellicht is dit een wel heel oude bump maar over het freezen van het keyboard het volgende.

Ik heb contact gehad met lenovo nadat ik het zelfde probleem had, echter konden zei mij niet helpen dus ben ik zelf op zoek gegaan. ten eerste keek ik hoe de hardware zat. ik kwam er achter dat het keyboard zeer ongelukkig staat met de rechter USB poort. de freeze komt voornamelijk voor als de always on USB aan staat.

Oplossing zet de always on USB uit en haal je accu er even uit.
stop de accu er weer in en start de laptop opnieuw, je probleem zal nu verholpen zijn.

maar wat nu? lenovo is naar eigen zeggen bezig met dit probleem. ik vind de helpdesk echt slecht, zo ben ik afgescheept met het antwoord van tja hou de functie dan uit. denk dat ik de volgende keer maar wat minder lief ben aan de telefoon.

Groeten
Tom }:O

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
(Edit: shit, zie nu pas hoe oud dit topic is... waarom staat ie zo hoog?)

Spuitelf,

Ik heb niet zo lang geleden zelf een Lenovo Y500 gekocht, maar niet de problemen met de touchpad ervaren gelukkig. Ik heb een review geschreven voor de Lenovo en één van de reacties op de review betrof dit probleem met de touchpads.

Volgens hem/haar ligt het eraan of je een Synaptics of Elantech touchpad hebt. Het zijn de laatste soort touchpads die het probleem kennelijk geven. Ik heb een synaptics en geen problemen. Dus als je verder tevreden bent over je Y500 zou je je huidige laptop terug kunnen brengen (ik neem aan dat dat nog een optie is) en 'm opnieuw kopen maar dan met een synaptics touchpad. Ik heb 'm gewoon via Lenovo's eigen webwinkel gekocht, dus ik neem aan dat ze daar de versies met de synaptic touchpads verkopen en anders zal je het wel na kunnen vragen.

http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009300A1

Niet ideaal natuurlijk, om 'm om te ruilen, maar voor zover ik weet schiet Lenovo niet bepaald op met een oplossing voor het probleem met de (Elantech) touchpads.

Erg jammer dat je deze ervaring nu hebt, want een Y500 is naar mijn mening echt een laptop waar je van kan genieten.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door LisaJoanna op 21-05-2013 01:06 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
klopt.. een y500 is ook een super goeie laptop..
jammer dat de eerdere series met elan touchpad waardeloos waren..

touchpads van de laatste serie y500 zijn alleen van synaptics, en deze zijn dus gewoon goed..
over problemen met het keyboard heb ik niog niets gelezen (dit is de eerste, mischien gewoon een gewoon defect ?)

anyhow, dit touchpad is geen reden meer om de y500 te laten liggen (elan gebruiken ze niet meer)

tevens is er geloof ik ook een soort van omruil dienst (heb je problemen met je touchpad krijg je er gewoon onder garantie een synaptics in)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Sinds afgelopen vrijdag heb ik de Y500 MBG2AMH, afgelopen dinsdag een 16gb mSATA kaartje erin gestoken als cache-schijfje: Werkt uitstekend!

Het model wat ik heb heeft een Synaptics touchpad, hier heb ik absoluut geen klachten over. De spellen die ik er tot nu toe op heb gezet draaien met gemak op 1920x1080 :)
Pagina: 1