Toon posts:

Slecht geluid/ ruisig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb vandaag mijn hercules dj control air binnengekregen en heb deze geinstalleerd zoals stond voorgeschreven, alles werkt prima alleen 1 ding niet.
Het geluid wat ik door mijn speakers en koptelefoon krijg is heel ruisig en slecht.
Wat kan ik hieraan doen?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 15:57
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:54 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01 18:17

CeesKees

I rest my Kees

Ook kan het aan de gebruikte kabels liggen. Wat voor kabels heb je nu aangesloten? Zijn dat "Blokker" kabels of heb je daar minder zuinig mee gedaan?

[ Voor 29% gewijzigd door CeesKees op 16-01-2013 16:56 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Topicstarter
mijn opstelling komt iets later want moet zo werken maar mijn controller is via usb aan mijn laptop verbonden, in de controller zit de 3.5 mm plug van mijn boxen(logitech z210) en voorin de plug van mijn hoofdtelefoon, ik gebruik overigens het programma djuced.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 15:57
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:54 ]

Verwijderd

De DJ console zit aan gesloten via een USB kabel neem ik aan? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Verschillende driver en of geluids kaarten? Heeft het ooit goed gewerkt? Probeer is een andere kabel of probeer het setje op een ander systeem. Het is een nieuwe set neem ik aan? Heb je de adviezen van o.a. mvdam al opgevolgd?

Verwijderd

Topicstarter
ja aansluiting via usb, hij is nieuw, vandaag binnengekomen.
Als ik de 3,5 mm aansluiting niet in de controller doe maar in mijn laptop en de instellingen op standaard uitvoering zet doet hij het wel maar dan kan ik niet voorbeluisteren en dat is nou juist net wat ik wil en nodig heb. wat bedoel je met mvdam?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Je controller maakt geen gebruik van je auiokaart, maar heeft z'n eigen hardware. Je hebt daar ook drivers voor geïnstalleerd. Het ding zit op USB, en haalt ook z'n voeding van USB af. Je zegt dat je laptop het wel goed doet. Mijn eerste gedachte is dan al meteen of je laptop wel genoeg vermogen op USB kan leveren. Probeer het eens met een powered USB hun ertussen, of op een desktop. Soms scheelt t nog wel eens net genoeg door je laptop op netspanning te zetten. Als het geen spanningsprobleem is, zijn t waarschijnlijk drivers of driver-gerelateerd (irq settings bijvoorbeeld of een conflict met onboard audio. Je kan immers 3 onafhankelijke stereo-kanalen aansturen nu.

iRacing Profiel

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:07
Soms staat de microfoon nog aan en dan wordt dat signaal natuurlijk ook versterkt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
zetje01 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:52:
Soms staat de microfoon nog aan en dan wordt dat signaal natuurlijk ook versterkt.
:N De mic zit op de audiokaart van de laptop, en heeft dus niets met de Hercules te maken die via USB zit aangesloten. Die 2 hebben wat dat aangaat niets met elkaar te maken. Wel kan je even testen door je onboard sound-device even helemaal op disabled te zetten om te zien of dat wat scheelt

iRacing Profiel

Verwijderd

Driver instellingen van je USB geluidskaart?
Buffer, sample rates en dat soort parameters.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sjongejonge zeg....

Topic opgeschoond.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1