Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alienware m17x r3 2 HD in raid vervangen door SSD

Pagina: 1
Acties:

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 11:45

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om de 2 HD's (Raid 0) die in mijn Alienware m17x r3 zitte te vervangen door een SSD. Nu heb ik een paar vragen.

1) Ik weet het niet 100% zeker maar ik verwacht dat er een recovery partitie is. Ik wil deze graag bewaren natuurlijk. Ik heb in een grijs verleden wel eens met image programmas gewerkt maar ik weet op dit moment echt niet meer welke ik het beste kan gebruiken.

2) Aangezien de laptop nu al geconfigureerd is voor raid 0 kan ik kiezen om 2 SSD's in raid te zetten maar in het verleden betekende dit dat je geen TRIM had. Ik las dat dit tegenwoordig wel mogelijk is maar werkt dit dan hardware of softwarematig, oftewel moet het iets zijn dat de alienware bios ondersteund of iets dat windows + drivers van (samsung ssd). Ik zit zelf meer te denken om 1 SSD voor OS te nemen een een 2e standaard HD (1tb ofzo) voor opslag e.d.

3) Is er misschien al iemand hier die dit gedaan heeft en mij een kort lijstje met stappen kan geven die jij gedaan hebt, met name het overnemen van de recovery partitie? Heb je ook gebruik moeten maken van de Bios setting secure drivers ofzoiets? Heb je ook de modus op AHCI moeten zetten? En heb je nog extra drivers moeten installeren tijdens de windows setup, en lukte dat via USB of niet?

Alvast bedankt voor de suggesties,

Groet,

Ryan