Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497450

Topicstarter
Goeden dag,

Na zeer veel gelezen te hebben (oa op deze zeer informatieve site!) over allerhande specs en de voors en tegens van gebruikers zit ik met het volgende; Ik heb een HI 15 abo met FUP en die is kort terug los gekomen. Mijn huidige tel is de X8 en echt wel aan vervanging toe. Waar ik in eerste instantie gelijk de voorkeur had voor de SX P, krijg ik nu toch wel koud water vrees vanwege de zeer slechte reputatie van de batterij.

mijn voorkeur tav van de XS P:
prijs (budget 300,-)
4 inch (Ik heb kleine handen)
Alu uni body en Corning®Gorilla®Glass (duurzaam?)
mid range (Ik ben geen tweaker maar een simpele gebruiker; internet en maillen, apps draaien en muziek luisteren)
Sony vormgeving en skin

Wat me uit alle info naar voren komt is dat toen de eerste serie NXT uitkwam er nog wat kinderziektes waren. Gele vlekken in het scherm bij de SX S, bugs links en rechts etc. Met de upgrade van het OS wordt hier en daar verbetering geconstateerd, maar ik lees ook heel ander dingen. Het optimaliseren van het (veels te kort schietende) batterij vermogen van de P laat -zo het nu lijkt- nog steeds veel te wensen over.

Dat sommige apps miss drainen, ok. Als ik met wat verstandig gebruik (apps killen, wifi/3g gebruik en bewust syncen) de asem van mijn tel kan verlengen doe ik het zo. Maar het horror scenario dat er blijkbaar geen pijl op te trekken lijkt te zijn vind ik nog het ergst :S Dan lees ik met mensen mee die duidelijk meer weten dan ik, maar zelfs dan komen die er soms niet echt uit hoe dat te fixen. Nou zal ik geen custom ROM draaien of wat dan ook, maar gewoon zo uit de box. Dan wil ik geen wispelturige tel.van 300,-

Dus even verder (paar tientjes maar) kijken kwam ik bij de SX S uit. Kek design ook weer, maar ik ben alleen bang dat die te groot zal blijken te zijn (voor mij dan hè?) en die plastic achterkant wordt ik ook niet zo vrolijk van. Wél geschikter voor foto's maken (ja graag!) en ik vermoed iets meer tijds-bestendig omdat ik het idee kreeg dat die wel langer updates zal krijgen (heb het mss wel mis?) Ook hoor ik minder over een onbetrouwbare batterij al is ie mss ook wat krap. Maar alles beter dan wat ik nu nog heb; max 6-7 uurtjes :(((

Mijn vraag is; zal een simpele gebruiker als ik uit de voeten kunnen met de batterij van de mid range SX P?
Is de huidige batch vanuit de fabriek beter dan de eerste lichting?
Of zitten er nog steeds Maandag Ochtend exemplaren tussen met een onbetrouwbare batterij?
Is de SX S net zo robuust als de P?
Ik ben bang dat door de maat van het scherm en geen Gorrila Glass het scherm kwetsbaarder is?! Dan moet er een hoesje om waardoor die nog groter wordt (ik heb 'm altijd in mijn broek op trillen want ik ben een beetje doof :)

Lang getwijfeld of ik wel zou posten hier, maar ik zie zo gauw ook geen ander alternatief voor deze prijs. Ik wil best wel een poss met een nw toestel doen en Sony bevalt gewoon erg goed. Apart & mooi.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ikzelf heb een Xperia S in bezit. Mijn telefoongebruik is gemiddeld. Zo af en toe eens een whatsappje sturen of lezen, eventjes een spelletje spelen, ff bellen. Niet continue aan die telefoon, maar gewoon gebruiken wanneer het nodig is. Hiermee gaat mijn batterij zo'n 2 dagen mee. Bij wat minder activiteit dan normaal zelfs 3 dagen. Enkel Wifi staat altijd aan hier. De rest is uit. Toch vrij netjes al zeg ik het zelf.
Natuurlijk is dit verder per persoon weer verschillend, maar met juist instellen en gebruiken kom je een heel eind.

Behuizing van de Xperia is opzich stevig. Alleen de balk aan de onderkant is een aandachtspuntje. Bij normaal gebruik zal er niks aan de hand zijn, maar even iets te ruw met het toestel kan funest voor de balk zijn. Natuurlijk kan je dit grotendeels oplossen door een hoesje te gebruiken.

Hopelijk helpt dit een beetje in je zoektocht. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

reviews: Sony Xperia P: witte magie en reviews: Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones kunnen interessant zijn.
Over het Gorilla glas, zolang je het toestel niet laat vallen of sleutels in dezelfde broekzak bewaard, dan gaat het meestal prima. 2e generatie van dat glas is zeker niet verkeerd; en als je kijkt naar smartphones op dit moment, dan is een behoorlijk deel uitgerust hiermee of met vergelijkbare materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank Je Zeror. Blijkt maar weer dat als je niet al te veel of gemiddeld vraagt van je toestel het best wel mee valt met de batterij. Van de S dan wel :)

Laca, bedankt voor je reactie.de En de links, die had ik ook al eens gelezen. Maar met die Xperia P kan ik eindelijk knappe foto's maken en verzenden. White Magic nét zo, ben veel buiten en zie dat wel zitten. Vandaar oa mijn keuze. De P heeft ook een mooi scherm in vergelijking met de rest.

Ik vraag me gewoon af of het echt zo erg is met die batterij, kan me niet voorstellen dan een bedrijf dan zo'n mismatch maakt. Er moeten toch ook mensen zijn die content zijn?
Yoehoe! Waar zijn jullie?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Is een T geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497450 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:14:
Er moeten toch ook mensen zijn die content zijn?
Yoehoe! Waar zijn jullie?? :)
In de regel zijn de blije gebruikers niet geneigt dat in een review of op een andere manier online te zetten ;)

Je zou een xperia S kunnen overwegen, iets duurder dat wel, maar ook een stap toekomst bestendiger. Zie overigens dat de Xperia S in de zwarte uitvoering ook een aantal maal in de V&A voor komt.
Een P is maar een stapje minder, niet veel :)

@Malt, het budget dat ts noemde is ca €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
@ Laca,

Ik heb een nieuwe te koop staan voor 325 hier op de site. Die mag ook wel weg voor 300 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malt007 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:35:
@ Laca,

Ik heb een nieuwe te koop staan voor 325 hier op de site. Die mag ook wel weg voor 300 ;-)
Ah, op die manier :P
Succes met je eerste V&A verkoop-advertentie dan!

@koffieverkeerd, de Experia T is weer een stapje beter dan de S, maar of het formaat toestel je ligt (4,55 inch touchscreen) zou ik wel even naar kijken in een winkel als de Mediamarkt, ThePhonehouse etc., die hebben dit toestel bij mijn weten vaak werkend in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Malt007; ooh, tempting! Ik denk dat ik je een pm stuur.

@ Laca; Qua formaat ontlopen de S en T elkaar niet veel, enkel in de breedte. De T heeft wel als voordeel dat het kwetsbare onderste kapje ontbreekt, al is het wel gelijk een andere look. Toch lijkt het me een degelijke en mooie telefoon, zeker met de wetenschap dat er van fabriek af al ICS op draait. Ik ga gauw weer eens kijken, ja :) Ik had bij Saturn al naar de P en S gekeken, waarbij de ik de S de betere vond van de twee maar de P ik zo lekker compact. De T heb ik toen volledig genegeerd ivm budget. Hij ligt waarschijnlijk beter in de hand dan de S. Je hebt helemaal gelijk; er gaat idd niets boven de toestellen daadwerkelijk in je handen te hebben om te kunnen oordelen.

Dank voor jullie reacties! Al maakt het de keuze niet eenvoudig... Een T voor de prijs van een S!? Cruiff zou zeggen; Elk voordeel heb z'n nadeel :) Maar als ie goed te handelen is slaat de balans toch wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aan alle die hebben gereageerd; bedankt daar voor. Maar na deze posting ben ik blijven lezen; oa de fora over de Xperia s en dergelijke. Van de week las ik van de uitverkoop van stock door de BelCompany. Deze hadden de S nu voor 200,- dus voor 50 Euro minder heb ik de grote broer gekocht van de P. En wat ben ik happy nu :D

Dubbel geheugen (32 ipv 16GB), betere front and back camera, groter scherm en een al met al wat snellere hardware. Geen White Magic Technology (voor beter zicht in daglicht) en iets minder 'handelbaar' want groter. Maar wat ben ik blij met mijn nieuwe telefoon! De tips, trucs en gebruikers ervaringen in het xperia S forum zijn zeer nuttig om het meeste uit deze phone te halen wat er in zit. Dus ook iedereen die daar (ge-) post (heeft); dank jullie wel_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een mooi stukje geluk hebben, dat Belcompany juist afgelopen week de Experia S in de uitverkoop heeft (gehad). Heel veel plezier met het toestel & leuk dat je nog even postte welk toestel het is geworden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:22

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb die uitverkoop gemist, had er ook graag een gewild. Niemand in de levertijden topic gepost en ook niet op het shopping forum :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HollovVpo1nt schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:52:
Ik heb die uitverkoop gemist, had er ook graag een gewild. Niemand in de levertijden topic gepost en ook niet op het shopping forum :(
Mocht er ondanks de uitverkoop een exemplaar bij een winkel zijn blijven liggen, dan zal die meestal de eerste dagen na een uitverkoop week er ook nog wel zijn en als je het vraagt ook vast nog wel voor de aanbiedingsprijs.
Je kunt er altijd even een paar belletjes naar de voor jou dichtstbij zijnde winkels aan wagen?! :)
Pagina: 1