mSata SSD aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:18
Ik heb net een Lenovo Y580 laptop gekocht. Nu merk ik dat de HDD toch wel een redelijke bottleneck is in de performance en zit er over te denken een SSD in te plaatsen. De Y580 beschikt hiervoor over een mSata aansluiting. In de pricewatch staan maar 20 opties, waarvan 3 Intel en 4 Crucial waarover ik de beste verhalen hoor/lees. Intel komt echter niet boven de 24GB, dus blijft er weinig andere keus over dan de Crucial m4 serie. Of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:36

Quad

Doof

Nee hoor.

De Crucial mSata is ook de enige en beste keus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
samsung PM830?

En waarom msata? Als je voor dit soort schijven gaat, kun je de hdd uit je laptop halen en een sata ssd terugplaatsen. Scheelt je een hoop centen die je weer kunt gebruiken om een usb powered hdd te kopen als je ruimte te kort komt.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:36

Quad

Doof

Ben ik dus niet mee eens.
In de Y580 werkt deze optie prima, en verschil in prijzen zijn minimaal..
Sterker nog, de 128GB mSata kost net zo veel als de 128GB Sata, en ze gebruiken dezelfde controller met de zelfde theoretische snelheden.

Wil je voor een normale variant gaan, betaal je meer voor de USB behuizing en tevens heb je de data extern ipv intern in de notebook.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 16-01-2013 15:41 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:18
Ik heb de voorkeur voor mSata zodat ik alles intern mee kan blijven nemen en die optie er ook is.

Rebuilding knowledge database