MSI GTX 460 HAWK 1 GB; - 4 - 6 Ledjes + FAN vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258432

Topicstarter
Beste leezer,

Mijn Videokaart heeft 6 ledjes totaal.
Tijdens windows en surfen op het web etc, branden er maar 4. De andere 2 staan aan en uit te knipperen.
Op het moment dat ik een GAME of APPLICATIE laad, gaan ineens de 2 ledjes maximaal branden.
Dus 6 ledjes tijdens gamen of applicatie (alsof die ineens voldoende spanning krijgt), maar tijdens normale taken zonder veel te doen, branden er maar 4, en de andere 2 staan te blinken.
Wat kan dit precies zijn? En kun je dit misschien zo instellen dat ze allemaal constant blijven branden?

Laatste vraag;
Na utivoerig te testen, blijkt de achterste fan van deze videokaart niet helemaal goed meer te functioneren.
De 1ste fan draait vol, de achterste fan minder. Soms niet, soms wel.
De motor is dus niet kapot? Maar wat kan dan het probleem zijn? Stof? Of zie ik het toch verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Ik kan natuurlijk vanaf hier niet bepalen of jou vertilator kapot is. Ik weet wel dat bij mijn hawks de fans allemaal even hard draaien. Ik heb ook de koeler een keer schoon gemaakt en nieuwe koelpasta erop gedaan en dit is echt een fluitje van een cent. het zijn namelijk 4 schroefjes.
Vind je het eng om die koeler eraf te halen kan je via msi afterburner kijken of de temperaturen een beetje goed zijn. Als hij tijdens het volle gamen onder de 80 graden blijft is er niets aan de hand volgens mij. Check ook even of het stekkertje van de fans er goed in zit.

Als ik op andere fora lees gaan de ledjes over de belasting, dus hoeveel vermogen je kaart gebruikt. Hier een linkje van een ander forum.
Ik heb er nooit op gelet maar al zou je hem overclocken met afterburner kan het zomaar zijn dat de lampje continu gaan branden.

edit: ander linkje gebruikt

[ Voor 5% gewijzigd door Neeknikker op 16-01-2013 20:20 ]