Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn HTPC heeft kuren.

Eerst ff specs:
Asus P8H77-M Pro
Intel G840
2x2GB DDR3 (corsair)
Blu ray speler
Crucial M4 64GB SSD
be quiet voeding
en dus onboard video

Ineens uit het niets geen beeld meer. smiddags serie gekeken, savonds weer opstarten, geen beeld...
Dus ook geen bios of wat dan ook. Dit was op de TV.

Bios reset deed niets, toen PC verhuisd, computer scherm deed nog niets, DVI HDMI en VGA alle 3 geen beeld.

externe videokaart geleend bij een vriend, ineens weer beeld... 8)7
Bios update gedaan, alle settings gechecked.... maar onboard doet nog niets.

Valt me ook op dat in device manager (windows7) geen 2e videokaart staat, alleen de nieuwe, dus niet onboard. Kon ook geen driver van d eonboard updaten omdat 'de driver niet paste bij mijn systeem'

Conclusie? Onboard video stuk, moederbord RMA? ;w of kan ik nog meer proberen? :?

alvast thnx voor de tips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298041

Weet je zeker dat je de IGP de BIOS op enabled of auto hebt staan?

Ik neem aan dat je BIOS reset, sluiting maken van de 2 pinnetjes op je moederbord bedoelt?

Je IGP zit in je processor niet op je moederbord, dus moederbord RMA heeft volgens mij geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yes idd, jumpers op moederbord om bios te resetten.

IGP is idd in de processor maar het moederbord geeft het weer door. Kan beiden zijn lijkt mij? Zal de winkel wel vragen wat ik het beste kan doen, wellicht beiden terug sturen dat zij kijken welke stuk is en de ander weer retour sturen oid?

In de bios staat IGP standaard aan, maar ja, heb het ook nog gecheckt, stond nogsteeds aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Wissel eens met het geheugen, niet fit geheugen zou dat ook wel eens kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt nog veel meer proberen - zie hier:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
graag volgende keer zelf kijken wat we ter beschikking hebben voor je een topic opent, scheelt nogal naar de bekende weg vragen

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
De kans dat je CPU defect is heel laag.. Mocht je na een BIOS reset/geheugen switch/ nog geen veranderingen ervaren zou ik het moederbord laten controleren bij de leverancier..

gr
Pagina: 1